راهنمای خرید انواع جک درب اتوماتیک پارکینگ

جک پارکینگی الکترومکانیک

برای ساختمان های مسکونی با تعداد واحد پایین استفاده می شود. وبه وسیله ی نیروی مکانیکی و چرخ دنده کار می کند برای درب های سبک، باتردد پایین و با عرض کم استفاده می شود. جک پارکینگی الکترومکانیکی از لحاظ امنیت به مانند سیستم های هیدرولیکی بسیار ایمن طراحی شده و در برابر فشار بیرونی بسیار مقاوم است و می توان با یک قفل برقی ساده و کار آمد نفوذ پذیری آن را غیر ممکن و به صفر رساند.

نوع عملکرد این جک، موتور کوچکی است که در داخل بازویی جک پارکینگی قرار دارد و قدرت خود را به گیربکس دستگاه منتقل می کند تا با افزودن توان ماردون جک پارکینگی را به حرکت در آورد و در آخر شفت بازویی با سرعت تنظیم شده به عقب و جلو حرکت کند.

جک پارکینگی الکترو هیدرولیک

جک پارکینگی هیدرولیکی از قدرت بسیار زیاد و توانایی کارکرد نامحدود و استهلاک بسیار پایین نسبت به جک الکترومکانیکی برخوردار است .جک های بازویی هیدرولیکی برای درب های پارکینگی سنگین و یا دربهای صنعتی کاربرد دارد . همچنین بر خلاف قیمت های فضایی موجود در بازار، قیمت جک درب پارکینگ ایرانی مقرون به صرفه می باشد. جک های مکانیکی تعداد تردد آن محدود نمی باشد و از لحاظ امنیت نیز برتری محسوسی نسبت به جک پارکینگی مکانیکی دارد و توصیه می شور در ابعاد بالای هر لنگه 2 متر از قفل برقی استفاده شود.

جک پارکینگی برای درب لولایی :

جک پارکینگی یک سیستم مکانیکی یا هیدرولیکی می باشد که بر روی درب لولایی نصب می کنند تا بدون دخالت دست و با استفاده از یک ریموت امکان باز و بسته شدن درب فراهم شود. جک پارکنگی مکانیکی برای درب های سبک تر و تردد محدود تر استفاده می شود و جک هیدرولیکی برای تردد بالا و درب های سنگین.

در مواردی که درب لولایی بسیار ظریف است و در صورت استفاده از جک پارکینگی به زیبایی درب لطمه وارد می شود, می توان از جک زیرسطحی استفاده کرد که به جک نامرئی هم معروف است. نصب این نوع جک پیچیده تر از جک پارکینگی می باشد و برای نصب آن نیاز به فونداسیون و زیرسازی می باشد. اگر جک پارکینگی درست انتخاب شود نسبت به برای پارکینگ منازل مسکونی در اولویت قرار دارد .

ابزار و قطعات به کار رفته در جک پارکینگی :

جک بازویی, ابزاری برای انتقال نیروی الکتریکی به مکانیکی یا هیدرولیکی است. فلاشر, با علایم و آلارم هشدار دهنده مختلف مانند چشمک زدن ، پیام مرکز فرمان را نشان می دهد .اگر خودرو، عابری یا مانعی در مقابل چشمی قرار داشته باشد از باز و بسته شدن درب جلوگیری می کند و مانع می شود که درب به خودرو صدمه وارد کند. دارای سیستم مادون قرمز می باشد.

وظیفه فرمان و باز و بسته شدن و توقف جک ها به عهده ی مرکز فرمان است و در آخر رابط بین ریموت کنترل و جک پارکینگی می باشد. ریموت کنترل وسیله ارتباطی کاربر با مرکز فرمان می باشد. غالبا 2 ریموت کنترل در پکیج وجود دارد و در مجتمع های بزرگ می توان تعداد زیادی ریموت را از شرکت تهیه و با مرکز فرمان متصل ساخت .

جک درب اتوماتیک الکترومکانیک

این نوع جک ها در حال حاضر بیشترین کاربرد را دارد – اکثر کمپانی های سازنده مثل مهرنوکالا جک درب اتوماتیک پارکینگ مدلهای الکترومکانیک را تولید می نمایند و همه ی تولید کنندهای داخلی جز مدلهای الکترومکانیک چیز دیگری تولید نمی کنند. خصوصیات کلی جکهای درب کنترلی الکترومکانیک را می توان این گونه بر شمرد:

جک درب اتوماتیک هیدرولیکی
جک های هیدرولیکی از قدرت فشار روغن برای باز و بسته نمودن درب پارکینگ استفاده می نماید. ظاهر این جکهای پارکینگی تفاوت زیادی با مدلهای الکترومکانیک ندارد . قیمت جکهای درب اتوماتیک پارکینگی هیدرولیکی بسیار بالاتر از مدلهای الکترومکانیکی می باشد. کمپانی های انگشت شماری در دنیا به تولید جکهای هیدرولیکی پارکینگ می پردازند. خصوصیات کلی این نوع جکهای پارکینگ در زیر آورده شده است در درب های هیدرولیکی برای امنیت بیشتر و جفت شدن لنگه ها بر روی هم از قفل برقی استفاده می شود.

راهنمای خرید جک درب پارکینگ
جک درب پارکینگ اتوماتیک معمولا قدرتی تا حداکثر برای هر لنگه ۵۰۰ کیلوگرم دارد و برای ساختمان هایی تا ۵۰ واحد می توان از این جک درب الکترومکانیک استفاده نمود.

جک درب پارکینگ الکترومکانیک در دو مدل ۲۲۰ ولت و ۲۴0 ولت تولید می شود که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند.
جک درب اتوماتیک به علت استهلاک پایین و گرمایش پایین مناسب مجتمع های مسکونی با تردد بسیار بالا می باشد.قدرت جکهای درب اتوماتیک هیدرولیکی از ۲۰۰ کیلوگرم تا دو یک تن در هر لنگه می تواند باشد.

تعداد تردد، میزان رفت و آمد در شبانه روز و موارد بسیار دیگری در انتخاب و خرید جک درب پارکینگ تاثیر گذار هستند.
مراحل راه اندازی ، سیم کشی و نصب سیستم درب اتوماتیک پارکینگی درب اتوماتیک ریموت دار
** نصب تابلو و تجهیزات مکانیکی و الکتریکی سیستم
** تکمیل سیم بندی تابلو و تجهیزات سیستم
** تنظیم یا به اصطلاح ریگلاژ میکرو سوئیچ های مسیر حرکت درب
** تست پله به پله ی مراحل باز و بسته شدن درب
** تنظیم میکرو پروسسور روی حالت عملکرد مطلوب

خرید جک درب پارکینگ
وزن درب پارکینگ ، این مورد یکی از مهمترین موضوعات در انتخاب جک درب پارکینگ است. هر چقدر درب سبک تر باشد می توان از مدلهای ارزان قیمت تر با برندهای معمولی تر استفاده کرد که هزینه کمتری را در بر داشته باشد.اگر وزن درب پارکینگ زیر ۵۰۰ کیلوگرم در هر لنگه باشد می توان از مدلهای الکترومکانیک استفاده نمود، در غیر این صورت مدلهای جک هیدرولیکی پیشنهاد ماست.
سیکل تردد در ساعت و روز
هر چقدر میزان تردد در ساختمان ها زیاد باشد می بایست از جک درب پارکینگ بهتر و قوی تری استفاده نمود.ساختمانی با حداکثر ۲۰ یا ۳۰ واحد تردد خودرو می تواند از درب های اتوماتیک الکترومکانیک استفاده نماید، اما برای مجتمع های مسکونی یا تجاری با تردد بسیار بالا سیستمهای هیدرولیکی پیشنهاد می شوند. در نوع انتخاب جک پارکینگی باید به موضوعات دیگری مثل عرض درب نیز باید توجه داشت که اگر بالاتر از حد استاندارد بود(دو متر) بود از جکهایی با عرض بندتر استفاده کرد.

عرض درب پارکینگ
همانگونه که در مورد قبلی گفته شد عرض درب در نوع انتخاب جک پارکینگ موثر است. معمولا همه ی جکهای درب اتوماتیک پارکینگی درب هایی با عرض ۱/۸۰ متر را به راحتی و بدون هیچ مشکلی باز و بسته می نمایند(به وزن درب پارکینگ) هم توجه شود. اما اگر هر لنگه درب اتوماتیک فراتر از دو متر بود، می بایست از جکهایی با شفت بلندتر با قدرت بیشتر استفاده نمود. بیشتر برندها این نوع جکها را تولید میکنند.

امکانات اضافی برای جک درب اتوماتیک پارکینگ
اگر به برق اضطراری برای کارکرد جک در زمان نبود برق نیاز باشد، می بایست از جک درب کنترلی ۲۴ ولت استفاده نمود. جکهای ۲۴ ولت قابلیت برق اضطراری را دارند، امکان دارد که جک درب برقی ۲۴ ولت باشد اما برای استفاده از برق اضطراری آن به کیت شارژ و یا باطری نیاز باشد.
دربهای اتوماتیک لولایی
در مورد دربهای اتوماتیک لولایی دو لنگه و تک لنگه عامل اصلی انتخاب نوع دستگاه، وزن و عرض هر لنگه درب همراه با تردد روزانه تعداد دفعات باز و بسته شدن در طول روز

جک های الکترو مکانیکی
برای درب های سبک،باتردد پایین و با عرض کم استفاده می شود(ساختمان های مسکونی با تعداد واحد پایین)وبه وسیله ی نیروی مکانیکی و چرخ دنده کار می کند .
جک های هیدرولیکی
برای درب های سنگین،با تردد بالا و با عرض زیاد استفاده می شود(مجتمع های مسکونی،اماکن صنعتی و…) و به وسیله فشار روغن کار می کند.
قیمت جک درب پارکینگ
قیمت جک درب کنترلی الکترومکانیک مناسب است. قیمت جکهای هیدرولیکی پارکینگ بسیار بالاتر از سیستمهای الکترومکانیک است