دپوی ۱۵۰ هزار تن روغن خام در انبارهای بنادر و گمرکات استان هرمزگان/ دستور ترخیص ‌۳۲ هزار تن روغن

مجتبی گهرمانی رئیس کل دادگستری هرمسگان گفت: وی صبح امروز در سی و هشتمین بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس از بخش‌های مختلف مجتمع بندری، گمرک، انبارها و انبارها بازدید و نسبت به جلوگیری از قاچاق کالا به بندر شهید رجایی اقدام کرد. گمرک علاوه بر ارائه توصیه های لازم به مراجع ذیربط جهت بازرسی و تشدید اقدامات پیشگیرانه و پیشگیرانه شخصا دستورالعمل های مشخصی را صادر کرد.

مجتبی قهرمانی ضمن نظارت بر انبار 80 هزار کانتینر و 44 انبار تحویلی با دستور رئیس قوه قضائیه از آخرین وضعیت مواد اولیه انبار شده در بندر شهید رجا بندرعباس بازدید و دستورات لازم را ارائه کرد. تسریع در ترخیص و حمل این کالاها به تمام نقاط کشور.

وی تصریح کرد: در این بازدید و با حضور مسئولان ذیربط، تصمیمات لازم برای تسریع در روند ترخیص کالاهای اساسی اتخاذ شد و بر این اساس، دستگاه های متولی تجهیز کلیه امکانات ترخیص فوری اقلام دپوی موظفند در این مجموعه بندری به سرعت اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمسگنج در بخشی دیگر از این بازدید با اشاره به وجود حدود 150 هزار تن نفت خام در بنادر و گمرکات استان هرمسگنج با حضور در مخازن نفتی مستقر در گمرک شهید رجایی بندرعباس گفت: فرآیند ترخیص 32000 تن روغن برای تامین مواد اولیه مورد نیاز تعدادی از کارخانه های روغن خوراکی در سراسر کشور اتخاذ شده است.

قهرمانی افزود: برای تامین این صادرات بزرگ نفت، تعداد کامیون ها در بندر شهید رجایی بندرعباس دو برابر می شود، حرکت و بارگیری به صورت 24 ساعته ادامه خواهد داشت، بنابراین نفت به زودی وارد می شود. کالاهای وارداتی به طور کامل تخلیه و به کارخانه های روغن خوراکی در اقصی نقاط کشور ارسال شود.

مقام قضایی تصریح کرد: با توجه به مشکلات تنها کارخانه تولید روغن خوراکی در استان هرمسگنج در تامین مواد اولیه، مقرر شد با هماهنگی اداره کل صنعت معدن و تجارت از خطوط تولید حداکثر استفاده شود. ، آوردن مقدار قابل توجهی از مواد اولیه به کارخانه برای تولید سریعتر محصولات و در عین حال به حداکثر رساندن تولید.

وی خاطرنشان کرد: در این بازدید پس از بررسی مشکل یک شرکت فعال در زمینه تعمیر و راه اندازی نیروگاه ها، دستورات لازم برای خروج 80 کانتینر محموله مورد نیاز این شرکت صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمسگنج در پایان تاکید می کند: خوشبختانه رئیس محترم قوه قضائیه شهید رجایی بندرعباس از بندرعباس بازدید و پس از دستورات و رهنمودهای خاص ایشان برای تعیین تکلیف اموال در این بندر. مجتمع، اقدام به ساماندهی انبارها کرد.» شاهد رفع مشکلات ترخیص کالاهای متروکه و مواد اولیه تولیدی هستیم و در ادامه این روند امیدواریم گام های بلندی در جهت صیانت از اموال بیت المال برداشته شود. برای احقاق حقوق عمومی

طبق آمار گمرک شهید رجایی بندرعباس بزرگترین گمرک ایران است که تنها 55 درصد صادرات، 70 درصد واردات و 70 درصد محموله ها را به خود اختصاص داده و سالانه حدود 100 میلیون تن کالا در این بندر گمرکی تخلیه و بارگیری می کند. این رقم معادل 90 درصد تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در کشور است.