دوره آموزش plc شامل چه مواردی است؟ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری آنلاین، به صورت کلی دوره آموزش plc یکی از دوره‌های آموزشی بسیار پر طرفدار برای کسانی است که به حوزه برق صنعتی علاقه داشته و می‌خواهند در این رشته مشغول به کار و فعالیت بشوند. در دوره آموزش plc شما عزیزان پی ال سی مقدماتی تا پیشرفته را به صورت جامع و کامل فرا می‌گیرید و پس از آن می‌توانید به بازار کار نیز وارد شوید.

دوره آموزش plc به دو صورت تئوری و عملی و همچنین حضوری و غیر حضوری برگزار خواهد شد و در این دوره بسیار جامع مدرس علاوه بر آموزش تمامی مثال‌ها و توضیحات به صورت تئوری، آنها را به شکل عملی نیز تدریس خواهد کرد تا شما بتوانید موارد مربوطه را به خوبی فرا بگیرید. شایان ذکر است که در این دوره ویژه یک سری پروژه‌های خاص برای شما دانش اموزان و دانشجویان عزیز در نظر گرفته شده که به منظور برنامه نویسی و طراحی جامع تر می‌توانید از آن بهره ببرید. در این مطلب نیز قصد داریم تا به سوال پر تکرار شما عزیزان یعنی دوره آموزش plc شامل چه مواردی است، بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

Plc چیست؟

پیش از آنکه به بررسی دوره پی ال سی شامل چه مواردی است، بپردازیم در ابتدا باید plc را خدمت شما عزیزان تعریف نماییم. در واقع plc یک نوع کامپیوتر صنعتی یا کنترل کننده برنامه پذیر محسوب می‌گردد که در بسیاری از دستگاه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم یک سیستم دیجیتال بسیار کاربردی است که وظایف بسیار متعددی را بر عهده دارد. از جمله وظایف ان می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

بررسی حالت‌های دستگاه‌های ورودی به صورت مداوم مستمر

تنظیم وضعیت دستگاه‌های خروجی بر اساس برنامه‌ای از پیش تعیین شده

در دوره آموزش plc در ابتدا دانشجویان و دانش آموزان با مفاهیم اصولی و پایه‌ای رشته الکترونیک آشنا خواهند شد و پس از آن هر آنچه که در کلاس‌های تئوریک فرا گرفته‌اند را پیاده سازی می‌کنند تا بتوانند به صورت عملی نیز موارد فرا گرفته شده را اجرا نمایند. اگر قصد دارید که در دوره‌های آموزشی ال سی شرکت کنید، باید این دوره مهم و حیاتی را تحت نظر مستقیم اساتید با تجربه صنعت برق و تکنسین‌های ماهر آموزش ببینید تا بتوانید به صورت کامل آموزش‌های خود را اجرایی و عملی کنید و با تسلط کافی به بازار کار وارد شوید.

کاربرد پی ال سی plc چیست؟

حال که در خصوص پی ال سی اطلاعات لازم را به دست آوردید، باید اشاره کنیم که پی ال سی در چه مواردی کاربرد دارد. به صورت کلی شما در هر صنعتی که وارد شوید، می‌بینید که پی ال سی به نوعی در آن وجود دارد. بنابراین به جرات می‌توان اذعان داشت که بازار کار این حرفه بسیار پر رنگ و کاربردی است. از جمله کاربرد پی ال سی plc در صنایع مختلف می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

نیروگاه‌های نفت و گاز و سیستم‌های توربین بادی

معدن ذغال سنگ

سیستم اتوماسیون رباتیک و بخش انرژی و بهینه سازی مصرف انرژی

صنعت کاغذ؛ فولاد؛ سیمان و نساجی

صنایع شیمیایی

صنعت خودرو

صنعت مسافرتی و هوایی

سیستم پردازش مواد غذایی و…

در تمامی صنایع ذکر شده در فوق، PLC می‌تواند دستگاه‌های ورودی را به خوبی رصد کرده و بدین تریب دستگاه‌های خروجی را به راحتی کنترل نماید! بر این اساس نیز تصمیم‌های مناسبی اخذ خواهد شد و همچنین نتایج بسیار مهمی از خودکار سازی فرآیندها به دست می‌آید. شایان ذکر است که به لحاظ نرم افزاری نیز برندهای مختلفی در دنیا مانند برند زیمنس و راک ول در این حوزه فعالیت بسیار پر رنگی دارند.

دوره آموزش plc شامل چه مواردی است؟

حال که در خصوص کاربردهای plc اطلاعاتی را به دست آوردید، باید به بررسی سوال شما عزیزان یعنی دوره آموزش plc شامل چه مواردی است؟ بپردازیم.

همان گونه که در بخش‌های قبل اشاره داشتیم، در دوره آموزش plc، اساتید حرفه‌ای و کاربلد در دو صورت تئوری و عملی سر فصل‌های آموزشی را به شما آموزش می‌دهند. پس از آنکه دوره تئوریک به پایان رسید، با در اختیار داشتن تجهیزات و لوازم صنعتی مورد نیاز، تمامی سر فصل‌ها را اجرا کرده و به شکل عملی آموزش می‌بینید. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که دوره آموزش plc، در دو سطح درجه ۲ و یک برای شما عزیزان برگزار خواهد شد و برای اخذ مدرک پی ال سی فنی حرفه‌ای پیشرفته، ابتدا باید کلاس‌های سطح درجه ۲ را با موفقیت به پایان برسانید. این دوره آموزشی ویزه شامل موارد و سر فصل‌های زیر خواهد بود:

آشنایی با اصول اولیه و قواعد plc

روش کار با پی ال سی لوگو

نحوه بهره گیری و استفاده از ورودی و خروجی‌های دیجیتال

آموزش استفاده از plc آنالوگ

انتخاب و برنامه نویسی پی ال سی دلتا

آموزش برنامه نویسی به وسیله ورودی و خروجی‌های آنالوگ و دیجیتال

تسلط کامل و آشنایی با جزئیات برنامه نویسی زیمنس

مسلط شدن بر درایو زیمنس و ال سی و…

به خاطر داشته باشید که موارد ذکر شده در فوق، تنها بخشی از سر فصل‌های دوره آموزش plc خواهد بود و در این دوره علاوه بر موارد ذکر شده در فوق سر فصل‌های مهم دیگری را نیز خواهید آموخت.

دوره حضوری بهتر است یا غیر حضوری؟

اینکه دوره حضوری برای شما بهتر خواهد بود یا دوره غیر حضوری، به خود شما بستگی خواهد داشت. اگر شما بتوانید در دوره‌های غیر حضوری تمامی مبانی را فرا بگیرید و با استفاده از تجهیزاتی خاص موارد عملی را نیز اجرا نمایید، قطعاً در دوره غیر حضوری شرکت کنید. اما اگر تجهیزات خاصی در اختیار ندارید و در کلاس‌های حضوری می‌توانید بیشتر یاد بگیرید، به شما توضیه می‌کنیم که در دوره آموزش plc به صورت حضوری شرکت فرمایید. البته باید اشاره داشت که در دوره آموزش plc به صورت حضوری می‌توانید با اساتید تبادل اطلاعات داشته باشید و تمامی ایرادها و اشکالات خود را از بر طرف نمایید.

دوره آموزش plc شامل چه مواردی است؟

آموزش عملی plc شامل چه مواردی است؟

به صورت کلی در دوره آموزش plcبه صورت عملی، تمامی کار آموزان و دانشجویان می‌توانند به صورت عملی بر روی انواع پی ال سی های موجود در آموزشگاه مانند انواع cpu های plc زیمنس ، لوگو ، دلتا ، فتک و … که تمام انواع برندهای plc موجود در صنعت را پوشش خواهد داد را دانلود نمایند و بدین ترتیب همه موارد و نکات مربوط به وایرینگ پی ال سی را انجام دهند. در این صورت پس از آنکه تاییده استاد را دریافت کردند، با اتصال plc مورد نظر به منبع تغذیه و همچنین روشن سازی آن، پروژه‌های خود را به صورت کامل یاد گرفته و آنها را تکمیل نمایند. بعلاوه نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که در دوره آموزش plc به صورت عملی، به منظور درک کامل کار آموزان و دانشجویان از محیط صنعت و کارخانه‌ها، چندین خط تولید در آموزشگاه ساخته و تعبیه می‌شود تا بدین ترتیب کار آموزان دوره آموزش پی ال سی بتوانند با شبیه سازی و صحت سنجی برنامه نویسی ها و پروژه‌های خود با این خطوط تولید شبیه سازی شده مقابسع کرده و پس از اطمینان کامل از قدرت عمل کرد خود بتوانند وارد بازار کار شوند!

ثبت نام دوره آموزش plc در تهران (معرفی مجموعه ویراد)

برای آنکه بتوانید دوره آموزش plc را به بهترین شکل ممکن بگذرانید و بتوانید در این حوزه از برق صنعتی شروع به فعالیت نمایید، لازم است که آموزش‌های خود را در آموزشگاه‌های معتبر تحت نظر اساتید بسیار حرفه‌ای و کار بلد، تکمیل کنید. مجموعه ویراد viradedu.com با سال‌ها تجربه و بهره گیری از اساتید بسیار حرفه‌ای در شهر تهران، به صورت کامل و جامع و کاربردی دوره پی ال سی را به شما کار آموزان آموزش می‌دهد. بعلاوه شما کار آموزان عزیز می‌توانید پس از تکمیل دوره اموزش plc به سرعت وارد بازار کار شده و در این صنعت بسیار گسترده فعالیت خود را آغاز کنید.

سخن پایانی:

در این مقاله سعی کردیم تا به سوال شما عزیزان یعنی دوره آموزش plc شامل چه مواردی است؟ بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مجموعه ویراد مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران در این خصوص مشورت فرمایید.

سوالات متداول:

بازار کار رشته PLCچگونه است ؟

یکی از اشباع نشده ترین و پر در آمد ترین بازار کارهای حوزه‌ی برق صنعتی مربوط به PLC هاست

درآمد برنامه نویسی PLC چقدر است؟

درآمد رشته PLC بستگی به مهارت‌های به دست آمده شما پس از گذراندن یک دوره حرفه‌ای PLC خواهد داشت.

پی ال سی های دلتا چند مدل هستند؟

نوع اول PLC دلتا مدلDVP

نوع دوم PLC دلتا مدل Delta as compact

نوع سوم PLC دلتا مدل Delta AH

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری آنلاین در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.