دماسنج بازار مسکن تهران در بهمن ماه/منطقه ۳ متری ۶۰ میلیون تومان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

براساس گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن در بهمن ماه ، تعداد معاملات مسکن در بهمن ماه امسال 3 هزار و 917 واحد بوده که نسبت به سال قبل 70 درصد کاهش داشته است.

بانک مرکزی: بازار مسکن راکد است

با این رکود ، تورم بازار مسکن در بهمن ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل (بهمن 98) تقریباً دو برابر شد (97٪) ، با متوسط ​​قیمت مسکن در تهران 28 میلیون و 389 هزار متر مربع در بهمن ماه ؛ این افزایش 3.7 درصدی نسبت به ماه قبل (ژانویه 99) است.

رئیس اتحادیه املاک و مستغلات: بازار مسکن در یک وضعیت راکد “غیر” قرار دارد

در همین حال ، مصطفی قلی خسروی ، رئیس اتحادیه مشاوران املاک و مستغلات گفت که بازار مسکن در رکود است.

بانک مرکزی گزارش بازار مسکن را با هدف کمک به بهبود ترازنامه بانک های تجاری تهیه می کند ، که در آن میانگین شهر تهران اعلام شده است. تنها در دو منطقه قیمت ها یک و سه افزایش یافته است ام در روزهای اخیر ، پرونده های فروش در بیشتر مناطق پایتخت از نظر تعداد ، رشد و قیمت رشد کردند.

با نگاهی به معاملات انجام شده در فوریه سال جاری ، قیمت ها در اکثر بخش ها نسبت به ماه قبل کمتر است.

گزارش میدانی ؛ واحدهای مصرف کننده ارزان تر از گزارش بانک مرکزی هستند

واحد مسکونی 62 متری واقع در منطقه 10 تهران ، در بهمن امسال هر متر مربع 28.9 میلیون تومان فروخت. علاوه بر این ، واحد 160 متری (کالنگی) ساخت 50 ساله واقع در منطقه ششم پایتخت به متری 33.6 میلیون تومان کوچک شده است ، اگرچه ارزش ملک کلنگی در تهران بیش از ارزش واقعی ملک است.

طبق گزارش بانک مرکزی ، متوسط ​​قیمت خانه در منطقه ای در تهران متری 60 میلیون تومان است. واحد مسکونی 79 متری که به مدت 10 سال در این منطقه ساخته شده است ، در فوریه سال جاری با قیمت 36 فروخته شد. متری میلیون تومان.

علاوه بر این ، منطقه 18 بانک مرکزی تهران گزارش کرد که مقدار متوسط ​​منطقه 11 میلیون و 900 هزار تن بوده است. این واحد مسکونی 64 متری در فوریه سال جاری در منطقه 18 ساخته شده است. هر متر 11 میلیون و 750 هزار تومان فروخت.

از سوی دیگر ، طبق اعلام بانک مرکزی ، متوسط ​​قیمت در منطقه سیزدهم تهران هر متر مربع 25.5 میلیون تومان است. این واحد 54 متری در 5 سال ساخت 16.4 میلیون تومان فروخت که یکی از معاملات کمتر از یک میلیارد تومان در بهمن ماه است.

قیمت را کاهش می دهد در جذاب ترین منطقه تهران

بانک مرکزی اعلام کرده است که متوسط ​​قیمت در منطقه متری 35.5 میلیون تومان است. با این حال ، این واحد 145 متری که در مدت 3 سال ساخته شده است ، در میدان زادگی ، یکی از بهترین مناطق در منطقه 5 واقع شده و در فوریه سال جاری به قیمت 37.9 میلیون فروخته شده است.

قرارداد فروش واحد مسکونی 108 متری واقع در سادات آباد در خیابان بهزاد به مدت 14 سال در بهمن ماه سال جاری با متری 62.3 میلیون تومان منعقد شد. در همین حال ، بانک مرکزی گزارش می دهد که متوسط ​​قیمت منطقه 2 46.1 میلیون تومان است.

60 متر واحد ، 3 سال ساخت ، واقع در آفریقا ، پل جردن ، 60.9 میلیون تومان ، در فوریه امسال فروخته شده است ؛ بانک مرکزی اعلام کرده است که متوسط ​​قیمت منطقه 3 هر متر مربع 52 میلیون تومان است.