دلایل گرانی تخم مرغ/ ارز ترخیص نهاده های دپوشده در گمرک تامین نشد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از رادیو و تلویزیون ایران ، گلامرسا ملک نیا در برنامه گفتگوی ویژه خبری رادیو و تلویزیون ایران حصر توپ را به زمین بازی انداخت: «تحریم های آمریکا در دو سال گذشته به کشور وارد کننده اجداد به تعویق افتاده است. . “

مدیرکل امور طیور در وزارت جهاد کشاورزی ، جهاد ، با بیان اینکه هیچ فردی خارج از حلقه نمی تواند مرغ بومی وارد کند ، اظهار داشت: واردات مرغ بومی در انحصار بسیاری از شرکت ها است: خلاء در اواخر سال 1998 و اوایل 1999 تولید مرغ مادر را در کشور آغاز کردیم که با مشکل ارز مواجه شد و در نیمه دوم سال 1999 ، اما با وجود مشکل تامین ارز ، تعداد جوجه ها حدود شش میلیون کاهش یافت. آ ما در پایان سال 1999 ملاقات کردیم.

ملک نیا گفت: با اقدامات جایگزین توانسته ایم با افزایش سن و بهره وری تولید را کاهش دهیم. تولکبری پرداخت غرامت.

وی افزود: در مراحل جبران کاهش تولید ؛ ما همچنین واردات تخم مرغ خوراکی را پیش بینی کردیم زیرا افزایش تقاضا غیرقابل پیش بینی است.

قیمت تخم مرغ یک شبه افزایش نمی یابد

حمید کاشانی ادامه می دهد ، رئیس هیئت مدیره انجمن هاینس که تخم می گذارد گفت: افزایش قیمت تخم مرغ یک شبه رخ نداد.

وی ادامه داد: بی توجهی به هشدارهای داده شده در بخش تولید تخم مرغ اساس قیمت گذاری امروز این محصول است. این قیمت گذاری غیرقابل پیش بینی بود زیرا از مارس سال گذشته ، ما بیش از 50 نامه به وزیر وقت ، رئیس جمهور ، معاون اول ، پارلمان و قوه قضائیه نوشتیم و وضعیت را شرح می دهیم.

رئیس هیئت مدیره مرغ تخمگذار اولین دلیل بی نظمی قیمت تخم مرغ را اصلاح قیمت عنوان کرد: قیمت ها واقعی نبود ، قیمت این محصول در دسامبر سال گذشته 14000 تومان در کنار درخواست های مکرر ما برای واقعی شدن قیمت تخم مرغ بود.

وی افزود: در سه ماه گذشته مشکلاتی در زمینه تامین ذرت داشتیم ، در دو ماه گذشته 50 درصد غلات و سویای ما از بازار آزاد تهیه شده یا از مواد غیر استاندارد و جایگزین استفاده کرده اند که این مشکلات منجر به به نابودی

کاشانی با بیان اینکه تولید تخم مرغ در کشور برابر با تقاضا و مصرف است ، گفت: طبق نامه هایی که سال گذشته در آن زمان به مقامات ارسال شد ، راه حل هایی را پیشنهاد کرده ایم که در صورت اجرایی شدن ، نیازی به واردات ندارد و هیچ بی نظمی مشاهده نمی شود. در بازار.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر شانه تخم مرغ 41000 تومان در فوت مربع ارائه می دهد ، اما فروشندگان در میادین می خواهند این قیمت را به 33000 تومان کاهش دهند ؛ از آنجا که تخم مرغ ها فساد پذیر هستند و نمی توانیم آنها را ذخیره کنیم ، باید آنها را با قیمت پایین تهیه کنیم. سوال این درست است چرا قیمت تخم مرغ سه حرفی در شش ماه گذشته ؛ افزایش نیافته یا اصلاح نشده؟

ملک نیا پاسخ داد: “ما معتقدیم که قیمت این محصول باید تغییر کند ، اما برای اصلاح قیمت باید در مکاتبات اقداماتی انجام شود.”

کاشانی افزود: هفت ماه است که مشغول زندگی روزمره هستیم و نمی توانیم برنامه ریزی کنیم. آ ما در بهبود تولید و عرضه تخصص داریم و هر روز با مشکلات حمل و نقل روبرو می شویم زیرا سه برابر قیمت غلات را عرضه می کنیم و در پی افزایش قیمت ها و تورم دائماً درگیر کیفیت پایین کالا هستیم.

ملک نیا در پاسخ گفت: وزارت جهاد کشاورزی در تأمین ارز مورد نیاز برای ترخیص ورودی که چندین ماه در گمرک نگهداری می شد مشارکت داشت ، اما ارز تأمین نشد ؛ ارزی که ادعا می شود توسط بانک مرکزی برای ترخیص کالا پرداخت شده است ، ما نمی دانیم کجا رفت.

امروز ما باید در مورد ناکارآمدی مدیریت فعلی صحبت کنیم

آ آ این کارشناس ارشد کشاورزی گفت: بسیاری از تاسیسات طیور ما تعطیل ، نیمه تعطیل و برنامه ریزی شده است. آ ما می توانیم نیازهای بازار داخلی را به طور دقیق برطرف کنیم و ناکارآمدی مرغداری های داخلی هیچ ربطی به مرغ اجداد ما ندارد.

وی افزود: “بحث در مورد مرغ اجدادی به سال 1998 برمی گردد ، زمانی که به پایان رسید ؛ چقدر دیگر ما امروز باید در مورد ناکارآمدی مدیریت فعلی صحبت کنیم ؛ چقدر دیگر باید در مورد عدم پرداخت خارجی صحبت کنیم. همه این مسائل هیچ ارتباطی با تحریم ها ندارد. تا کی می خواهیم تحریم ها را مسئول همه چیز بدانیم؟ “