دلالان نگران بازار ارز شدند!/ آیا ثبات قیمت دلار ممکن می‌شود؟

خبرنگار خبرگزاری آنا ، بورس اوراق بهادار ، بانک اقتصادی و گروه اقتصادی بیمه اظهار داشت: اگرچه بسیاری پیروزی بایدن در انتخابات ایالات متحده در سال 2020 را عاملی در آغاز کاهش قیمت ها به ویژه در بازار ارز می دانند. با این حال ، روند تغییرات ارزش دلار نشان می دهد که نرخ آن از 3 روز روند پایین گذشته منحرف شده و خطر خرید و فروش در بازار آزاد به اوج خود رسیده است.

حال س theال این است که ، چرا دلار دوباره افزایش پیدا کرد و آیا بایدن پیش بینی هایی مبنی بر بی اعتبار و بی اعتبار بودن قیمت های خود انجام داد؟ پاسخ این س inال در دو عامل داخلی و خارجی نهفته است که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

عوامل داخلی که نرخ ارز را افزایش می دهند

عامل داخلی که در گزارش های قبلی بارها ذکر شد متغیرهای اقتصاد کلان و سیاست های اقتصادی داخلی است که با هرگونه تأثیر روانی شاخص های اقتصادی کشور را تحت تأثیر قرار داده است ، همان عامل نقدینگی با سرعت بیشتری نسبت به 99 سال پیش آغاز شده است. ، رشد نقدینگی باعث افزایش تقاضا و ایجاد نوسان در بازارهای مالی می شود.

علاوه بر این ، تورم بالا و نرخ بهره منفی واقعی ، کنترل نقدینگی را دشوار کرده است. ادامه دارد.

بنابراین مقام پولی کشور باید تلاش کند ثبات قیمت ها را حفظ کند و ارزش پول ملی را حفظ کند ، اگر در این بخش بانک مرکزی وجود دارد به دلیل شایعاتی است که بانک مرکزی به طور مستقیم یا غیرمستقیم در بازار ارز دخالت می کند تا از سقوط نرخ جلوگیری کند. این شایعات مبنی بر این واقعیت است که با سقوط دلار ، ذخایر ارزی بانک مرکزی در حال کاهش است و قدرت موسسه مالی برای کنترل و کنترل بازار رو به کاهش است.

در همان زمان ، بانک مرکزی نرخ های پایین تر تجارت را در سیستم نیما و در بازار سازمان یافته ارز نسبت به بازار آزاد اعلام کرد که براساس دخالت در کاهش نرخ ارز و تلاش های آن ، نرخ های پایین تری را به دنبال خواهد داشت. گزارش مالی.

طی هفته جاری با وجود افزایش ذخایر ارزی تحت سیستم نیما ، نرخ فروش حواله دلار به زیر 25000 تومان نزول نکرده است ، به این معنی که سطح تقاضا در این سیستم به اوج خود رسیده است. در روزهای اخیر ، آنها با م componentsلفه های اساسی مرتبط شده و سطح تقاضا افزایش یافته است ، که ریشه در رفع ممنوعیت واردات کالا و تقاضای واردات مواد اولیه برای تولید دارد.

تأثیر تب شدید در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر نرخ دلار

باید دوباره تأکید کرد که به دلیل نوسانات قیمت و مشکلات اقتصادی در کشورهای خارجی وجود ندارد اما در برخی از کشورها به برخی از افراد باید یادآوری شود که تأثیر تحریم ها یا افزایش آنها حداکثر 40٪ بر زندگی ایرانیان تأثیر خواهد گذاشت ، با این حال برخی در حال یافتن راه حل هستند و آنها به دنبال جای دیگری هستند. با این وجود اقتصاد ضعیف ایران به دلیل تأثیر روانشناختی انتخابات ایالات متحده هنوز در بحران است و 24000 دلار با انتشار خبر پیروزی بایدن به کانال تومان بازگشت ، چندی نگذشته بود که مقامات کاخ سفید اعلام کردند مراسم تحلیف. ترامپ تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال می کند ، جایی که رئیس جمهور جدید (ترامپ 70 روز دیگر در قدرت باقی خواهد ماند) سیگنال منفی به بازار می فرستد.

یک سیگنال منفی دیگر برای ورود به بازار ریشه در انتخابات آمریکا دارد ، علی رغم انتقال قدرت از دولت ترامپ به بایدن و احتمال لغو تحریم ها و احتمال بازگشت به بورژوازی آمریکا ، مشخص نیست که کشور ما چگونه به این موضوع واکنش نشان داده است. بودن.

در چند روز گذشته ، برخی از بازرگانان علما و نوسانات بازار ارز دائماً در مورد این واقعیت صحبت می کردند که اگر 250 میلیارد دلار ضرر ایران تعیین شود ، ایران بازگشت آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل را می پذیرد.

البته ، اگر افت رای آرای انتخاباتی بایدن و ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات صحت داشته باشد ، شوک های روانی منفی دیگری نیز در بازار ارز رخ می دهد که می تواند ترامپ را در کاخ سفید نگه دارد.

جهت بازار ارز

مادامی که شاهد تورم و کاهش در بازار ارز هستیم ، این ula بازار پناهگاه امن برای بازرگانان و بی ثبات است ، بنابراین اولویت ثبات قیمت ارز است نه مداخله ای که باعث سقوط یا افزایش آن شود.

اگرچه رشد حجم پول در افزایش ارزش دلار م effectiveثر است ، اما کارشناسان معتقدند که سازنده بازار می تواند از فرصت هایی برای کنترل و تنظیم انتظاراتی که تأثیرات روانی و علمی در بازار ایجاد می کند ، استفاده کند که این امر تحت تأثیر تحولات سیاسی در بازار ما است. مقدار نوسانات کاهش می یابد و تأثیر رشد نقدینگی این است که به آرامی وارد بازار شود.

همه کارشناسان اتفاق نظر دارند که اصلاحات اقتصادی می تواند تأثیر تحریم ها بر نرخ ارز و سایر بازارها را کاهش دهد ، حتی اگر در صورت لغو یا افزایش تحریم ها ارز را تحت فشار قرار ندهیم.

در جدیدترین و جدیدترین اعلامیه بانک مرکزی ، روند کاهش نرخ ارز ادامه خواهد یافت و بازارهای دارایی ثابت خواهند ماند و بانک مرکزی ، پتروشیمی ها ، فولادها ، سایر صادرکنندگان و گشایش های ارزی به ثبات بازار ارز ادامه می دهند.

مقامات امیدوارند که با ثبات در بازار ارز براساس ظرفیت داخلی ، بتوان فعالیت اقتصادی را بازیابی کرد و فعالان اقتصادی حضور مستمری در چرخه های تولید ، توزیع ، صادرات و واردات خواهند داشت. این تخریب بیشتر از نرخ ارز بالا با نوسانات مشخص و کوتاه است.

بازار بی ثبات ابتدا منعکس کننده نرخ ارز است و تولیدکننده را قادر می سازد تا برای تولید برنامه ریزی کند. همین میزان تقاضا و نوسانات ، نوسان بعدی را ایجاد می کند.

به تدریج ، بازده بازارها کاهش می یابد و فاصله بین قیمت اسمی و قیمت داخلی و محدودیت بازار را مشاهده می کنیم.

انتهای پیام / 4133 / ص است