دلالان به نام مردم عامل تشکیک در نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه فروش خودرو/ حذف رانت، مافیا را به خط کرد

به گزارش خبرنگار مالی خبرگزاری آوای البرز، بند 5 دستورالعمل 8 بندي رئيس جمهور در مورد سيستم تخصيص يكپارچه خودرو، شفافيت و شفافيت توزيع خودرو، حذف تدريجي قرعه كشي و ادامه طرح هاي تبديل خاموش با هدف تخصيص خودرو به مشتري واقعي را دنبال مي كند. 17 اردیبهشت به مدت یک هفته.

نظارت بر سیستم یکپارچه تخصیص خودرو توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازوکار نظارتی مناسب توسط سازمان‌های نظارتی انجام می‌شود. بنابراین در صورت عدم تجاوز به ظرفیت تولید خودروساز فروش و عدم پرداخت به موقع تعهدات، موضوع توسط سازمان حمایت نظارت خواهد شد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، در اولین طرح فروش سامانه، 4 میلیون و 157 هزار و سیصد و پنجاه و دو متقاضی برای خرید خودرو ثبت نام کردند. مجموع ظرفیت خودروهای در نظر گرفته شده در سامانه در این مدت 176 هزار و 911 دستگاه بوده که در قالب 115 طرح فروش مختلف شامل فروش فوری، فروش فوق العاده، طرح احیای جمعیت، فروش در کمتر از یک سال و مشارکت ارائه شده است. تولید.

اسکرین شات_20220606-215757_ کروم

مسئولیت نظارت بر سامانه یکپارچه فروش خودرو بر عهده وزارت صامت است

عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل صنایع خودروسازی وزارت صمت نیز در خصوص نحوه اجرای طرح های فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، خاطرنشان کرد: وزارت صمت به هیچ وجه دخالتی ندارد و صرفاً تحت نظارت است. این سیستم اطلاعات متقاضیان را در مورد محصولاتشان جمع آوری و تایید می کند و در نهایت قرعه کشی توسط خود سازنده خودرو اجرا می شود. در واقع خودروسازان تمام فرآیندها را از فروش گرفته تا قرعه کشی، نقدی و توزیع انجام می دهند. دستگاه نظارت کاملاً جدا از قوه مجریه است و در نهایت دولت تنها ناظر اصلاح امور خواهد بود.

حاشیه برای اعلام نتایج قرعه کشی

همچنین در اطلاعیه روابط عمومی سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده آمده است که فرآیند ثبت نام، قرعه‌کشی و اعلام اسامی به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و حمایت از ثبت‌کنندگان طراحی شده است. اعلام نتایج برای احراز مالکیت شماره تلفن های اعلام شده و تطبیق اسامی افراد و استعلام ثبت نام 299000 ثبت نام در طرح جوانان جمعیت یک روز تاخیر داشت.

این تاخیر در اعلام نتایج در زمان اجرای سامانه قرعه کشی توسط خودروسازان باعث شد تا در پی استعلام ثبت نام، اسامی طرح کمک خانواده و اسامی دو فاز (فاز اول و فاز دوم فروش عادی) اعلام شود. اسامی برندگان حمایت خانواده) تاخیر در اعلام اسامی در سامانه تخصیص خودرو به دلیل اعلام همزمان دو طرح فروش منظم و حمایت خانواده و جوانان در جمعیت بود.

1609743342935

فعالیت دلالان نزدیک به ایران خودرو علیه وزارت صمت

پس از اعلام نتایج و باز شدن سایت فروش خودرو برای تکمیل پرداخت، برخی رسانه ها گزارش دادند که برخی از مشتریان پس از اعلام نتایج اولیه سامانه جزو «اولین برندگان» این طرح بوده اند، اما زمانی که می خواهند سرمایه گذاری کنند، پیام این است: شما یکی از منتخبین رزروهای قرعه کشی این دوره از سامانه تخصیص یکپارچه خودرو هستید.»

جالب اینجاست که بیشتر کسانی که با این مشکل مواجه هستند، مصرف کنندگان متقاضی محصولات گروه صنعتی ایران خودرو هستند و وزارت صمت ایران خودرو این مانع را در نظر گرفت و اعلام کرد که داریم. لیست منتخب دریافتی از وزارت صمت ما درگیر این کار نیستیم.

داستان چیه؟

با توجه به شفاف سازی شبکه انتقال خودرو و جزئیات تراکنش آن؛ کلیه جزئیات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو بر اساس قانون مبارزه با پولشویی در اختیار سامانه جامع معاملات قرار خواهد گرفت. مکانیزم فروش برای دستیابی به اهداف غیر شفاف و اجاره ای خود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آوای البرز، یکی از خودروسازان مطرح کشور، با کمک سودجویان در فضای مجازی و زیرمجموعه های آن، برخی برندگان خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از لیست خارج شدند. جالب است بدانید سایپا اعلام کرده هنوز گزارشی برای خرید محصولات گروه صنعتی ایران خودرو اعلام نکرده است.

قرعه کشی ایرانخودرو-1024 x681

تیرها به خودروها، دلالان خودرو و دلالان برخورد می کند

در واقع خودروسازان بر سر سودی که از فروش سیستم خود به دست می آورند، با دلالان خود دچار سردرگمی شده اند و به دنبال ایجاد حاشیه برای سیستم تخصیص یکپارچه خودرو هستند و به دنبال سیستم قرعه کشی هستند که بتوانند بر آن نظارت داشته باشند. وزارت صمت و شفافیت تحت فشار رسانه های وابسته به آنها انجام خواهد شد.

به گزارش دیگر خبرنگاران آوای البرز، دلالان و مافیای خودرو پشت سامانه قبلی ثبت نام خودرو بودند و از راه ها و ایرادات مختلف سامانه فروش خودروسازان مطلع بودند. آنها به بخش هایی از سیستم نفوذ کردند، اطلاعات برندگان را دستکاری کردند، افراد مورد نظر را در برندگان اصلی قرار دادند و برندگان واقعی (عموم مردم) را در لیست ذخیره قرار دادند و اکنون خودروسازان را به خاطر کمبود این اطلاعات مقصر می دانند. سامانه به سامانه جدید وزارت صمت.

انتهای پیام/