دلار کاهشی شد، یورو ثابت ماند

به گزارش شفاف، مهدی گوهرستمی با بیان اینکه اسکناس دلار در معاملات روز پنج شنبه ۲۶ هزار و ۳۸۵ تومان باز شد، گفت: این اسکناس در پایان معاملات ۲۶ هزار و ۴۸۱ تومان بود. ارزش دلار نسبت به روز قبل 0.01 درصد کاهش داشت.

مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز افزود: امروز نماد معاملاتی یورو با قیمت 30 هزار و 650 تن افتتاح شد و در پایان معاملات، یورو به 30 هزار و 690 تن رسید. به این ترتیب میانگین وزنی اوزان یورو در معاملات امروز این بازار بدون تغییر نسبت به روز معاملاتی قبل 30 هزار و 660 تومان بود.

گوهررستمی گفت: اسکناس دلار در جریان معاملات روز پنجشنبه (۸ مهرماه) در کمترین قیمت ۲۶ هزار و ۳۸۵ تومان و بالاترین قیمت ۲۶ هزار و ۵۲۲ تومان معامله شد. علاوه بر این ، هر یورو به ترتیب با کمترین و بالاترین نرخ معاملاتی به ترتیب 30،629 و 30،690 تومان معامله شد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: حجم داد و ستد اسکناس دلار در بازار متشکل ارز ایران در روز پنجشنبه (8 آنلاین) 6 میلیون و 968 هزار و 200 دلار و حجم معاملات پولی 858 هزار یورو بوده است.

بر اساس این گزارش ، بازار سازمان یافته ارز محلی برای عرضه و تقاضای مستقیم ارز است که بر پرداخت لحظه ای اسکناس متمرکز خواهد شد. اصل نرخ ارز را تنظیم می کند که به طور سیستماتیک و غیرمستقیم توسط بانک مرکزی نظارت می شود. .

همچنین در این بازار ارزها به صورت نقدی معامله می شوند و قیمت ها در این بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود و خریداران و فروشندگان ملزم به ثبت نیازهای خود قبل از معامله با مکانیزمی مانند بورس نیستند. معاملات بر اساس نزدیکترین قیمت انجام خواهد شد.