دلار بخریم یا نه؟ – آوای البرز

امیرحسین کریم زاده با اشاره به اینکه بازارهای بزرگی مانند طلا ، سکه ، دلار و مسکن به سطح قیمت رسیده اند ، گفت: دلار می تواند زیر مرز 23000 تنی سقوط کند. ارزش واقعی دلار 20 هزار تومان بود ، با نوساناتی از 17000 تا 23،000 تومان.

وی ادامه داد: بودجه بسته سال آینده 11 هزار و 500 تومان است و بازار آزاد آن 20 درصد بالاتر از این نرخ است. توجیهی برای دلار زیر 15000 دلار وجود ندارد.

وی گفت: “در پایان سال مالی چین ، در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه ، با نزدیک شدن به سال نو ، تقاضا برای دلار افزایش می یابد و دلار نوسان می کند.” با این حال ، شخصیت عمومی دلار در حال کاهش است. همچنین سکه و طلا هنگام سقوط دلار.

باید منتظر پایین آمدن قیمت طلا ، سکه و دلار باشیم. پیش بینی می شود انتخابات در سال جاری رشد دلار را تا پایان سال متوقف کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مسکن بالا است و مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.

این اقتصاددان با اشاره به وضعیت مثبت بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به پایان اصلاحات خود رسیده است ، انتظار داریم روند مثبتی در بازار سرمایه در ماه های دسامبر و ژانویه داشته باشد. البته نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که روند کلیه سهام بازار سرمایه را نمی توان پیش بینی کرد.

کریم زاده در پایان اظهار داشت: خرید دلار تا پایان سال توصیه نمی شود ؛ زیرا در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد. کالاهای حاوی 4200 ارز در حال حاضر مستثنی هستند. دیزل تنها فرآورده نفتی است که قیمت آن افزایش نمی یابد. اگر قیمت این فرآورده نفتی نیز افزایش یابد ، حمل و نقل و بازار سهام بسیار بهتر خواهد شد. بنابراین ، ما شاهد تورم هستیم.

223224