دلار بازار جهانی را به هم ریخت/ بیت‌کوین آهسته و پیوسته رو به صعود

طبق گزارش گروه مالی خبرگزاری آنا ، قیمت طلا برای پول نقد روز گذشته به 1700 دلار رسید که پایین ترین سطح کانال از اواخر پاییز است. دلیل اصلی کاهش طلا تقویت دلار است. شاخص دلار به بالاترین سطح دو ماهه و قیمت طلا به پایین ترین سطح یک ماه و نیم رسید. برخی دلیل دیگر کاهش طلا را هنگام خروج سرمایه گذاران از بازار و حمایت از نقره عنوان می کنند. در چند روز گذشته قیمت نقره نوسان زیادی داشته است. سرمایه گذاران خرد و واقعی به برخی از بازارها وارد می شوند و نوسانات خود را در آزمایشات نهادی و سرمایه گذاری (صندوق) افزایش می دهند ، در حالی که دیگران این نوسان بی سابقه را در بازار نقره نمی بینند. این گروه خاطرنشان کرد که قیمت نقره نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است ، این یکی از دلایل استقبال سرمایه گذاران از این فلز است. قیمت نقره در اواسط هفته یک رکورد هشت ساله را شکست و بالای 30 دلار لمس کرد اما بعدا رکورد بازگشت.

دلار بازار طلا را تضعیف کرد

معاملات آتی طلا و نقره در ایالات متحده بعد از ظهر پنجشنبه به شدت افت کرد. کیتکو گفت: دلار یک شبه به بالاترین سطح در دو ماه گذشته رسید.

معاملات آتی طلا در ماه آوریل به پایین ترین سطح دو ماهه سقوط کرد و اکنون نزولی است. نوسانات بازار سهام ایالات متحده این هفته کند شد و بازار دیروز بهبود یافت. در واقع ، این پیشرفت در بازار سهام فلز خبر منفی بود. معاملات آتی آوریل با 46.90 دلار کاهش به 1788.10 دلار رسید. جمعه گذشته نقره با 0.814 دلار کاهش به 26755 دلار رسید.

در حال حاضر ، قیمت هر اونس طلای نقدی از 2٪ یا 40 دلار به 1700 دلار کاهش یافته و با قیمت 1793 دلار عرضه می شود. تحلیلگران فنی پیش بینی می کنند که اگر قیمت طلا از کانال 1700 بالاتر نرود ، به احتمال زیاد تا سطح 1770 سقوط خواهد کرد و کف پشتیبانی بازار در این نقطه خواهد بود. به نظر آنها ، مارک 8800 اکنون یک نقطه دفاعی برای قیمت طلا است. نکته دفاعی این است که سرمایه گذاران با هدف کسب سود بیشتر شروع به فروش طلا می کنند.

امروز بازارهای جهانی منتظرند تا آمار اشتغال تصمیم بگیرند که براساس تحولات بخش واقعی اقتصاد تصمیم گیری می کنند. اگر روند اشتغال زایی مورد انتظار باشد ، فشار فروش در بازار طلا را افزایش می دهد. اتفاقی که منجر به کاهش بیشتر قیمت می شود.

شرایط بازار جهانی

بازارهای سهام جهانی یک شبه دچار نوسان شدند و سهام آسیا بیشتر سقوط کرد و سهام اروپا کمی رشد کرد. شاخص های سهام ایالات متحده در بعد از ظهر افزایش یافت. معامله گر / سرمایه گذار Risk Sense در این هفته بسیار خوب است. دولت بایدن در تلاش است تا یارانه های محرک جدیدی را به آمریکایی ها ارائه دهد ، که احتمالاً در هفته های آینده اتفاق خواهد افتاد.

وارد بازار نفت شوید

به گزارش مارکت واچ ، قیمت نفت روز پنجشنبه افزایش یافت. جیووانی استونووو ، تحلیلگر نفت ، در یادداشت اخیر خود گفت: “از آنجا كه صادركنندگان نفت سعی می كنند تولید جهانی نفت را زیر تقاضا نگه دارند ، انتظار داریم موجودی نفت همچنان در سال جاری كاهش یابد.” تأمین واکسن باید تقاضای جهانی نفت را در ماه های آینده پشتیبانی کند و اجازه دهد قیمت نفت بیشتر شود.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت 54 سنت یا 1 درصد افزایش یافت و به 56 دلار و 23 سنت رسید. طبق توافقات ماه گذشته ، قیمت ها برای چهارمین جلسه متوالی افزایش یافت و به بالاترین سطح از 22 ژانویه 2020 رسیده است. قیمت نفت برنت 0.22 دلار افزایش یافت و به 58.91 دلار رسید.

افزایش بیت کوین

در روزی که بازارها بی ثبات بودند ، بیت کوین نیز آهسته و پیوسته در حال افزایش بود. بیت کوین با 1.19 درصد رشد به 37515 دلار رسید.

انتهای پیام /