دفاع پیش‌دستانه در حقوق بین‌الملل فاقد جایگاه حقوقی است

مریم صدقوسات، استاد حقوق دانشگاه آزاد اسلامی و استاد واحد اسلام شهر و سخنران سمینار بررسی ابعاد حقوقی ترور سردار شهید حاج قاسم. سلیمان وی با بیان اینکه وکلا و وکلا وظیفه دارند این کار را انجام دهند، افزود: آنها می توانند از اتفاقاتی که در حال وقوع است بهره ببرند، آن را از زوایای کاملاً متفاوت مطالعه کنند، قوانین را بر اساس آن مورد بحث قرار دهند یا برای آنچه اتفاق افتاده است، چاره ای بیندیشند.


بیشتر بخوانید:

ترور سردار سلیمانی را از مواد قانون مدنی داخلی دنبال کنید

نظام حقوقی بین الملل ظرفیت احقاق حقوق جبهه دفاع را ندارد

سردار سلیمانی مردی از هر قشری است


استاد حقوق دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دفاع ضد انحصار بر اساس فصل 51 منشور سازمان ملل وجهه قانونی ندارد، گفت: این اقدام دفاع قانونی نیست زیرا طبق قانون جنگ، دولت آمریکا با ایران درگیری مسلحانه ندارد. دولت که به دنبال دفاع قانونی از خود است.»

وی گفت: «پیشینه تاریخی موضوع تروریسم و ​​پیشینه تاریخی آن متعلق به سازمان های افراطی-صهیونیستی مانند ایوان، روشتر و صهیون است که قبل از القاعده بوده اند.

استاد حقوق بین الملل به بررسی ریشه های دفاع پیش دفاعی در جنگ قرن نوزدهم آمریکا و انگلیس می پردازد و می افزاید: بر این اساس، حقوق جزای خارجی به آنها اجازه می دهد تا برای جلوگیری از جنگ اقدام کنند؛ در این راستا قوانین جزایی خارجی برای جلوگیری از وقوع جنگ در نظر گرفته شده است. اما برای جلوگیری از این جنگ نیازی به کشتن یک فرمانده نظامی درجه یک ایرانی نیست و از منظر اتفاقی که برای سپهبد سلیمان گذشت، قانون دفاع قانونی قانونی است که کاملا مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

صدخصوت دلایل اتهامات تند علیه ایران بر اساس ایدئولوژی آمریکایی را بررسی و بیان کرد: از دیدگاه سیاستمداران آمریکایی این اصل را دارند که اگر قدم اول را بردارند باید دفاع کنند و اگر دفاع نکردند دشمن خواهند شد. . حمله کن، اگر می خواهی در جنگ پیروز شوی، باید شکست بخوری. ابتدا کلیک کنید.

وی با تکیه بر آموزه های جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار حتی در طول هشت سال جنگ تحمیلی هرگز مورد حمله قرار نگرفته است. بر اساس آیه کلام الله مجید: «کسی که روح را زنده کند، جان خود را از دست می دهد، همان گونه که انسان را زنده کرد، همان گونه که همه مردم را هلاک کرد، روح خود را از دست می دهد».

انتهای پیام/4117/4062/