دست مردم زیر سنگ بانک‌ها – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

طبق گزارش ها خبرگزاری آنلاین ، سب نو نوشت: فرصت ارسال اسناد وام رهنی نیمه شب دوشنبه پایان یافت. در حالی که بحث تمدید این موضوع وجود دارد ، هنوز ابهامات زیادی در مورد نحوه بازپرداخت وام وجود دارد. در هر مرحله از تخصیص این تسهیلات ، نارضایتی زیادی از مردم برای عدم تحقق وعده های مسئولان و معتمدین در این زمینه وجود داشته است. عدم همکاری بانک ها با نیازهای وزارت مسکن و فروش این وام ها در بازار سیاه مشکلی است که این روزها مستاجر درمانده با آن روبرو هستند.

بازار مسکن ، به ویژه اجاره ، در بهار امسال به سرعت در حال رشد است. به همین دلیل در آن زمان قطعنامه ای برای اجاره مقر ملی کرونا تصویب شد سقف کشور قیمت تعیین کنید
طبق این دستور ، موجرها در تهران باید قرارداد اجاره موجود با مستاجران را برای یک سال دیگر تمدید کنند که در صورت تمدید حداکثر 25 درصد.
تعداد سال گذشته را اضافه کنید.
اندکی پس از انتشار دستور ، شری ایلامی ، وزیر مسکن و شهرسازی ، بازگشت خود را به بازار آرام مسکن اعلام کرد. اسلامی در آن گفتگو درست است وی گفت: “اخبار و اطلاعات آرامش نسبی در بازار اجاره را نشان می دهد و هیچ تلاطم قبلی در بازار اجاره وجود نداشته است.” “سایت هایی که قبلاً به دروغ تبلیغ شده اند و نرخ آنها اشتباه است ، تنظیم می شوند و التهاب در جامعه اجاره ای تا حدی کنترل می شود.”
وزیر مسکن در حالی که بودن بازگشت آرام به بازار مسکن در آخرین روزهای ژوئیه اتفاق افتاد ، زمانی که بانک مرکزی از افزایش 27 درصدی اجاره بها در تهران خبر داد. تنها پس از این بود که ستاد ملی ضد كرونا تصمیم به پرداخت مستاجر وام مسكن گرفت تا خانواده ها بدون توجه به بار تورم نماز نخوانند ، اما ثبت و غربال متقاضیان این تسهیلات به عهده وزارت راه و شهرسازی بود. تعلق داشتن؛ علاوه بر این ، وزارت مسکن در 14 سپتامبر اعلام کرد که 4 میلیون و 800 هزار نفر تاکنون موفق به دریافت وام های رهنی شده اند ، بنابراین روند وام دهی شبکه بانکی در ارائه این تسهیلات را کند می کند ؛ این رقم در مقایسه با تعداد مستاجران در مضیقه بسیار ناچیز است. همین تعداد کم وام گیرنده نشان می دهد که روند اداری دریافت این وام چه مدت می تواند باشد و چه میزان ناامیدکننده است. یکی از مشکلی که مردم این روزها در کلانشهرها با آن روبرو هستند افراد حاشیه نشین هستند. به عنوان مثال ، ساکنان تهران ، ری و کراچی ، اندش و ملارد شهرهای کوچکی هستند که به وام 15 میلیون تومانی نیاز دارند.
ارائه شده در بانک ها این در حالی که بودن شهرداری تهران شیرری را به عنوان ارزش مسکن در منطقه 20 و شهرهای اطراف خود تخمین زده است. کلان شهر کمتر از شهر کرج نیست.

گوش کر بانک ها
دشواری روند وام باعث شد تا وزارت مسکن از آوردن ضامن از وام گیرنده خودداری کند. با این وجود وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی بار دیگر تأکید کردند که پیشنهادهای اصلاحی این تسهیلات برای وام های 15 تا 30 میلیون تومانی به ضامن نیاز ندارد. با مدیران بانکهای عامل تهیه شده است که برای وام 30 ، 50 میلیون تومانی به ضامن نیاز دارند. همچنین بانک ها با نحوه دریافت چک روبرو هستند ، اما بسیاری از مشتریان اظهار داشته اند که بانک ها سفته را از متقاضیان نمی پذیرند و چک باید به نام خود متقاضی باشد. در واقع ، اگر چک لیست به نام متقاضی نباشد ، آنها از ارائه وام سپرده خودداری می کنند.

خرید و فروش وام های سرمایه گذاری در بازارهای آنلاین
تنها کاری که شما باید انجام دهید جستجوی کلمه واریز در یکی از سایت های فروش است و تبلیغات زیادی را برای فروش این وام ها مشاهده خواهید کرد. خبرنگار “سوبنو” با چندین تبلیغ دهنده تماس گرفت تا از این فروشندگان غیرقانونی اطلاعات کسب کند. یکی از فروشندگان به سوبنو گفت: “برای دریافت این وام ، شما به یک آپارتمان برای اجاره نیاز دارید.” صوری معرفی کنید “همچنین ، شما باید یک ضامن با گواهی کسر از حقوق داشته باشید.” فروشنده در ادامه گفت: این وام 50 میلیون تومانی است که من 10 میلیون تومان از آن دریافت می کنم. طبق مطالعات ، کد رهگیری مطابقت دارد کد پستی از کد ملی استفاده می کند و هرکسی می تواند به راحتی کد ملی را بخرد یا سو mis استفاده کند کد پستی دیگران ، قرارداد صوری نتیجه گیری کنید و کد را به راحتی ردیابی کنید صوری بدون اقامت در یک واحد مسکونی وام رهنی دریافت کنید. تبلیغ دیگری با ما تماس گرفت. قیمت وام این فروشنده کلانشهر 8 میلیون تومان و 6 میلیون تومان و 30 میلیون تومان ارزش وام. وقتی از او پرسیدم چگونه می توان این وام را محاسبه کرد صاحب خانه وی گفت: “یكی از شرایط فروش وام این است كه شما مالك ساختمان باشید و ما از قانون ملی ثبت و ثبت وام استفاده می كنیم.” کد پستی “ما یک کد رهگیری برای خانه شما دریافت خواهیم کرد ، و شما باید ضمانت وام گیرنده را ارائه دهید.” در مورد ضمانت وام ، فروشنده ادامه داد: ”شما فقط مشخصات خود را دارید کد پستی “آن را به ما بدهید و ما پس از ضمانت شما هزینه وام را دریافت خواهیم کرد.”

بانک ها جای مردم را می گیرند منگه آنها رفتند
قبل از تدوین این طرح و ایجاد امید در بین مردم ، وزارت مسکن باید در مورد نحوه برخورد با بانک ها تصمیمی اتخاذ کند و این واقعیت را تصدیق کند که نمی توان برای سیستم بانکی کشور تصمیمی گرفت ، زیرا سیستم بانکی کشور تضمین هایی را در شرایط فعلی ایجاد می کند. تسهیلات سرمایه گذاری مسکن مطابق با قوانین قبلی خود کار می کنند و تصویب وزارت راه و شهرسازی برای تسهیل این روند ارائه نشده است. اگرچه وزارت مسکن ادعا می کند با این حرکت بازار را کنترل کرده است ، اما تفاوت عملکرد وزارت مسکن و شهرسازی با عملکرد و اظهارات متولیان طرح در رابطه با تحمیل تسهیلات سرمایه گذاری مسکن واقعیت دارد.
بیشتر از هر زمان دیگری درد می کند.