دستور معاون اول رئیس جمهور برای حل مشکل عرضه محصولات لبنی 

در پی نامه ای به معاون اول انجمن صنایع لبنی ایران مبنی بر تداوم موضوع عرضه محصولات لبنی با 10 درصد تخفیف، محمد مکبر معاون اول رئیس جمهور از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا مشکل توزیع را حل کند. فرآورده های لبنی، این محصولات را با قرار دادن گازوئیل گم شده در سبد محصولات تعمیر کنید.

به گزارش آوای البرز، وزیر جهاد در ابتدای آغاز به کار دولت از توافق با دفتر روزانه برای کاهش 10 درصدی تولید غیرمجاز سه نوع لبنیات خبر داد. خبر تایید شده توسط انجمن صنایع لبنی این است که کاهش 10 درصدی تصمیمی آزمایشی با هدف کمک به دهه‌های عقب مانده است، نه کاهش هزینه‌های تولید، بلکه نشان‌دهنده همکاری صنایع لبنی با دولت و ارائه پیشنهاد است. 10 درصد تخفیف. 5 درصد عرضه و 5 درصد خرده فروشی به مشتریان داده می شود.

اما آنچه در ادامه اتفاق افتاد این بود که در مشاهدات میدانی در بازار، این محصولات آنطور که انتظار می رفت در دسترس مصرف کنندگان قرار نگرفت. سخنگوی انجمن صنایع لبنی مشکل را به دلیل عدم انگیزه خرده فروشان برای پذیرش و توزیع هر سه قلم عنوان کرد زیرا سودآوری این اقلام پایین است.

به دنبال آن نامه رئیس اتاق اصناف ایران به نایب رئیس اول ممبینی منتشر شد که در آن رسانه ها از کاهش سود حاصل از فروش این کالاها گلایه داشتند. .

تولیدکنندگان لبنیات در نامه‌ای به نایب رئیس اول انجمن صنایع لبنی، وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صمت با تشریح مشکل عرضه محصولات با قیمت پایین با وجود تولید قابل توجه این اقلام، پیشنهاد کردند اقلام آماده ارائه شود. برای دیزل مورد نیاز است. هر چقدر که دولت تصمیم بگیرد در میادین میوه و تره بار یا با گذاشتن آنها در سبدها و سطل های الکترونیکی کالاهای خانگی به فقرا بدهید.

اما اخیراً محمد مکبر، معاون اول رئیس‌جمهور در ریاست ستاد تنظیم بازار، پیشنهاد انجمن لبنیات را تایید کرده و از وزارت جهاد که اکنون قانون را احیا کرده است، خواسته است تا امکانات اولیه را برای تمرکز اختیارات این وزارتخانه فراهم کند. تا جایی که به سطح خرده فروشی محصولات کشاورزی مربوط می شود، می خواهد مشکل توزیع لبنیات را با توزیع مستقیم آنها در میادین میوه و تره بار در سراسر کشور یا با قرار دادن این اقلام در سطل الکترونیکی مایحتاج اولیه حل کند. خانواده های فقیر

دستور معاون اول رئیس جمهور برای حل مشکل تامین لبنیات

انتهای پیام/