در شهرهای جدید ویلای ۱۰۰۰ متری می‌سازیم

بر اساس گزارش ها شفافرستم قاظمی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود 8 میلیون مستاجر و 9 میلیون جوان مجرد در کشور داریم، گفت: یکی از مشکلات آنها کمبود مسکن است. همچنین برخی افراد در موقعیت هایی مانند زندگی در پشت بام و زیر پله ها زندگی می کنند.

وی افزود: طبق آمار و گزارش های رسمی سال هاست که تلاش می کنیم عرضه و تقاضا را در حوزه مسکن در کنار هم قرار دهیم چرا که یکی از مهم ترین عوامل در موضوعاتی مانند گرانی اجاره بها و مسکن مربوط به عرضه است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید مطالبات مردم، قانون مجلس، وظایف دولت و مبنای مسکن و اقدام جهادی انجام شود، گفت: انجام دادیم. بر اساس قانون جهش مسکن، دولت زمین را در جنبش ملی مسکن فراهم می کند.

قاظمی چالش تامین زمین را نبود زیرساخت های نرم افزاری مانند زمین بانکی عنوان کرد و گفت: زمانی که زمین بانکی راه اندازی شد، زمین وزارت راه و شهرسازی در 1300 شهر در زمین بانکی به ثبت رسید. زمین جدیدی شامل یک میلیون متر مربع در تهران کشف شده که سابقه آن به نام و تصرف وزارت راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: 40 هزار پرونده حقوقی در حریم زمین وجود دارد که برخی از آنها 40 تا 50 میلیارد دامنه است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با تاکید بر لزوم تشکیل دادگاه ویژه برای دعاوی اراضی در جلسه ای با حضور رئیس قوه قضائیه، در مدت کوتاهی تشکیل و تعیین خواهد شد. دوره زمانی.”

قاظمی با اشاره به اقدامات قابل توجهی که در شهرهای مختلف کشور برای مسکن آنلاین انجام شده است، گفت: ساخت حدود 30 هزار واحد در استان مرکزی و حدود 20 هزار واحد در استان گلستان آغاز شده است. برای تکمیل ساخت 4 میلیون خانه در 4 سال. با این حال، این بدان معنا نیست که ما سالانه تنها یک میلیون خانه می سازیم، زیرا به هدف مورد نظر خود نخواهیم رسید.

وی با اشاره به تنگنای مالی مردم برای خرید واحد مسکونی در نهضت ملی مسکن گفت: در استان مرکزی از طریق موقوفات زمین های بسیار خوبی در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفته است، با این حال قیمت زمین حدود 100 میلیون تومان است. متری میلیون ها تومان مردم در برخی استان ها به ما مراجعه کردند و اعلام کردند که حتی همان سهم 40 میلیون تومانی را برای خرید خانه ندارند.

30 هزار میلیارد تومان به صندوق ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه مجلس درباره صندوق ملی مسکن گفت: نمایندگان برای اجرای قانون دائمی جهش مسکن 30 هزار میلیارد تن به منابع صندوق ملی مسکن اختصاص داده اند که بیش از 20 میلیارد است. تومان از زمین فروش و منابع 40000 کرور تومان از فروش نفت در نظر گرفته شده است.

غازمی در عین حال افزود: انتظار بیشتری داشتیم اما این رقم خوبی برای سال 1401 و آغاز به کار صندوق ملی مسکن است که تحولی جدی در حوزه مسکن ایجاد می کند.

قاظمی سرعت بالا، قدرت بالا و نبود موانع اداری را از مزیت های شهرهای جدید عنوان و خاطرنشان کرد: برای دستیابی به اهداف در حوزه حمل و نقل و مسکن باید تصمیمات سختی در وزارت راه و شهرسازی اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه اجرای برخی تصمیمات بدون دلیل مشخص به تعویق افتاد، افزود: وزارت راه و شهرسازی قانون ممنوعیت فروش را به مدت 30 سال تعلیق کرده بود. شامل وزارت راه نمی شود.

قاسمی با اعلام اینکه اختیار مسکن در شهرهای زیر 50 هزار نفر را به استان ها داده ایم گفت: با 900 شهر زیر 50 هزار نفر باقی مانده است که برخی را ساده کردیم. امور در شورای عالی شهرسازی و معماری.

وی افزود: حتی در روستاها نیز محدودیت هایی به نام «طرح هادی» ایجاد شده که بدون دلیل منطقی است و در هیچ جای دنیا چنین قانونی وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ایجاد شهرها و شهرک های جدید برای توسعه شهرهای بزرگ ضروری است، خاطرنشان کرد: در شهرهای جدید فرصت های فراوانی برای ارائه خدمات نوین و تمامی ملزومات زندگی وجود دارد. به جای مسکن، می توانیم در شهرهای جدید شهرسازی کنیم. به این ترتیب شهرهای جدید می توانند انواع خدمات مدرن را برای تامین منابع مالی برای کمک به اقشار محروم ارائه دهند.

وی افزود: باید ظرف 4 سال 600 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید ساخته شود که سرعت عمل در این زمینه بسیار مهم است. شهرهای جدید باید تمام عرصه های زندگی را پوشش دهند. در این شهرها نیازمند ساخت ویلاها و خانه های کوچک 1000 متری هستیم و این موضوع باید در دستور کار شرکت مادر شهرهای جدید قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قوه مجریه شهرهای جدید شناسایی شده باید شروع به کار کند، گفت: مصوبات مربوط به شهرها و شهرک های جدید جز شورای عالی شهرسازی و معماری در اختیار کسی نیست. استان ها بدون دغدغه مصوبات ظرف یک ماه اقدامات لازم را انجام دهند.

به عقیده وی 3 شاخص کیفیت ساخت، سرعت ساخت و ساز و قیمت مناسب در شهرهای جدید باید در نظر گرفته شود و در عین حال زیرساخت ها، مدرسه، بیمارستان و … در کنار ساخت شهرها و شهرک های جدید فراهم شود.

غازمی درباره منابع مالی و همکاری مناسب بانک ها بیان کرد: در سال 1401 400 هزار میلیارد تن منابع بانکی در نظر گرفته شد و 40 هزار میلیارد تن نیز برای سرمایه گذاری خانگی به ویژه در پروژه بافت بافت پیش بینی شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کشور در صنعتی شدن رتبه پایینی دارد، افزود: این موضوع نیز باید مورد توجه قرار گیرد و فعالیت های عمرانی تسریع شود.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت انبوه سازان و پیمانکاران در حوزه ساخت و ساز زمینه اشتغال مناسب را فراهم کنیم و از آنجایی که نهضت ملی مسکن سیمان، فولاد و مصالح مشابه را صادر نمی کند، تمامی کارخانه های مسکن در این پروژه فعال شده اند. .

* انتقاد وزیر راه از بودجه سال آینده حمل و نقل: نمی توانیم در بودجه نگهداری آزادراه تغییری ایجاد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بودجه حمل و نقل سال آینده معادل هزینه نگهداری یک آزادراه است، گفت: 160 هزار کامیون قدیمی باید اسقاط شود.

رستم غازمی با بیان اینکه نیروی انتظامی در سراسر کشور در حال خدمت رسانی به مردم است و ماموریت های مختلفی دارد، گفت: امسال طبق پیش بینی ها ترافیک افزایش می یابد و ستاد اسکاندیناوی در وزارت راه و شهرسازی مستقر است. در چند روز اخیر «طبق گزارش‌ها تعداد فوتی‌ها کاهش یافته است، اما هنوز کافی نیست و اگر هر دستگاهی با مسئولیت خودش خوب کار کند، در این مسیر موفق خواهیم بود.

وی با یادآوری اینکه 24 هزار مامور در حوزه راهداری مشغول به کار هستند و از 25 اسفند تا 14 فروردین ماه مسافران نورس در کنار پلیس خدمات رسانی می کنند، یادآور شد: حوزه راه در کشور بیشترین امکانات حمل و نقل را دارد. سال گذشته 5 میلیون مسافر از طریق دریا سفر کردند.

وی گفت: ما در زیرساخت ها و کشتی ها مشکل داریم. حدود 500 لکوموتیو در بخش راه آهن مشغول به کار هستند و به دلیل نقص عملکرد بسیار کند هستند. بیش از 450 هزار کامیون در جاده های کشور تردد می کنند و باید از حداقل 160 هزار کامیون پرهیز کرد.

قاظمی با بیان اینکه طبق ضوابط باید 3 درصد برای تعمیر و نگهداری راه ها هزینه شود، گفت: با وجود اینکه تعداد زیادی تعمیرات راه ها مورد نیاز است، اما در بودجه سالانه وزارت راه میزان نگهداری راه ها مشخص نشده است. و توسعه شهری.

وی با بیان اینکه بیش از 30 هزار راه آسفالته در کشور وجود دارد، تصریح کرد: بودجه حمل و نقل سال آینده 20 هزار میلیارد تومان است که معادل هزینه نگهداری تنها یک آزادراه در کشور است. با این بودجه هیچ تغییری امکان پذیر نیست و باید روش های دیگری جایگزین شود.

وی وعده داد: وزارت راه و شهرسازی در حال اجرای طرح تحول بزرگی در حمل و نقل کشور در حوزه ریلی، هوایی و جاده ای است که با اجرای مصوبات و انعقاد قراردادهای فسخ شده محقق خواهد شد.