درچه صورتی گوش‌درد و گلودرد شدید نشانه کرونا ست؟

طبق این گزارش شفاف است.

یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: مطابق مشاهدات بالینی ، یک علامت جدید به صورت گلو درد و درد شدید یک طرفه در بیماران مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب مشخص شده است.

دکتر کر به مشاهدات بالینی چندین متخصص گوش و حلق و بینی اشاره کرد. کامران خداکارمی اظهار داشت: از اوایل اردیبهشت ، طبق مشاهدات بالینی ، بسیاری از متخصصان گوش و حلق و بینی که در گروه های علمی ارائه شده اند ، علائم جدیدی را در قالب گلو درد و درد شدید ایجاد کرده اند. یک جنبه در بیماران مظنون به تاج مشاهده شده است.

وی افزود: بعضی اوقات در صورت عدم وجود مشکلاتی مانند ریفلاکس اسید و زخم های دهانی ، این علائم سردردهای شدید یا سایر علائم کرونا ویروس مشاهده شده است. این افراد تا به حال قرمز یا تورم در گلو ندیده اند ، یا قرمزی روشن در لوزه ها وجود دارد که دلیل درد شدید را توجیه نمی کند.

خدکارامی ادامه داد: بیش از نیمی از این بیماران برای معاینه کرونال مثبت بودند .برخی از این افراد علائم عصبی مانند درد بدن ، سردرد ، علائم گوارشی و اختلالات خلقی دارند.

وی افزود: یکی دیگر از علائم بالینی که این روزها مشاهده می شود تیروئیدیت (التهاب دردناک غده تیروئید) در برخی افراد است ؛ تیروئیدیت در این فصل شایع نیست.

این متخصص گوش ، بینی و گلو توضیح داد: اگر فردی دچار گلودرد و گوش شدید باشد بیش از چهار یا پنج روز دوام خواهد داشت و تورم دندانهای پایانی یا فک وجود ندارد و ممکن است تاج شکمی داشته باشد.

خدکارمی گفت: افرادی که درد گوش یک طرفه و شدید دارند و گلو درد دارند باید بیشتر مراقب باشند: “این افراد باید ماسک بپوشند و از تماس با دیگران خودداری کنند. آنها باید توسط پزشک دیده و تحت درمان قرار گیرند.”