دانلود pdf کاتالوگ محصولات فومی

دیوارپوش فومی چیست؟

فوم از کاربردی ترین متریال های مورد استفاده در صنعت می باشد که از مواد پلیمری تولید میشود. با توجه به اینکه در روند تولید این فوم ها چه نوع از مواد پلیمری استفاده میشود ویژگی ها و قابلیت های آنها با هم تفاوت خواهد داشت. دیوارپوش های فومی به تایل یا رول هایی گفته میشود که ماده اولیه آنها پلی اورتان می باشد.

از دیگر ویژگی های دیوارپوش های فومی می توان به ضخامت حدود نیم سانتی متری آنها اشاره کرد. البته مقدار ضخامت به برند و کیفیت محصولات آنها بستگی دارد و ممکن است برخی از آنها ضخیم تر یا نازک تر ارائه شوند. همچنین لازم به ذکر است، به منظور زیباسازی دیوار در سبک های مختلف دکوراسیون، برخی از این فوم ها دارای طرح های برجسته و سه بعدی می باشند.

دیوارپوش فومی چسب دار در دو نوع پشت چسبدار و معمولی تولید میشود. در بازار ایران معمولاً نوع پشت چسبدار موجود است و دیوارپوش فومی پشت چسبدار با چسب قوی و قابل نصب بر بروی انواع سطوح میباشد. در شرایطی که دیوار رنگ آمیزی شده باشد تنها کافی است که قسمت پوشش پشتی دیوارپوش فومی را جدا کرده و مستقیماً و بدون هیچگونه چسب اضافی بر روی دیوار نصب کنید. اما در شرایطی که پوشش دیوار گچ باشد و قبلاً هیچگونه نقاشی و رنگ آمیزی روی آن انجام نشده باشد بهتر است که از انواع چسب صنعتی غیر حلال پلی اورتان استفاده شود. در مورد دیوارهای سیمانی نیز به همین ترتیب بهتر است که برای تقویت نصب از چسب صنعتی استفاده شود. قیمت دیوارپوش فومی چسب دار نسبت به سایر انواع دیوارپوش سه بعدی موجود در بازار ارزانتر است اما با توجه به اینکه نصب آن بسیار ساده تر است معمولاً فروش آن به مراتب بالاتر است. دیوارپوش فومی پشت چسبدار بر روی سطوحی مانند کاشی آشپزخانه، دیوار گچی، سطوح سنگی صاف به راحتی و بدون نیاز به نصاب حرفه ای قابل نصب است. برای برش و نصب دیوارپوش فومی پشت چسبدار از تیغ کاتر و یا قیچی میتوان استفاده کرد و با اندکی فشار دست به راحتی قابل نصب است.

ضخامت دیوارپوش فومی چسب دار در حدود 5 میلیمتر است و برجستگی هایی روی آن حالت سه بعدی را ایجاد میکند. نورپردازی صحیح زیبایی آن را دوچندان میکند. خاصیت آنتی باکتریال بودن و صد در صد قابل شستشو بودن دیوارپوش فومی پشت چسبدار یکی از مهمترین مزیت های آن در مقایسه با کالاهای مشابه است. از آنجا که دیوارپوش فومی چسب دار ایمنی بالاتری نسبت به سایر انواع دیوارپوش سه بعدی دارد و از این رو برای فضاهایی که کودکان در آن حضور دارند، بسیار مناسب است. از دیگر مزیت های دیوارپوش فومی چسب دار میتوان به عایق صوتی و حرارتی بودن و همچنین انعطاف پذیری بالا و وزن سبک و قیمت ارزان اشاره کرد. برای نصب دیوارپوش فومی پشت چسبدار ابتدا از یک گوشه دیوار شروع کنید و سپس پوشش روکش چسب را به آرامی از آن جدا کنید. پس از اینکه حصول اطمینان از اینکه محل قرارگیری دیوارپوش در دو تراز عمودی و افقی به درستی قرار گرفته است تایل بعدی را دقیقاً در کنار تایل مجاور قرار دهید. میتوانید با استفاده از کف دست و یا غلتک نقاشی رولی تایل را به طور کامل به دیوار نصب کنید. برای برش دیوارپوش فومی نیز میتوان از قیچی و یا کاتر استفاده کرد و این کار به سادگی انجام پذیر است. نصب دیوارپوش فومی پشت چسبدار به سادگی انجام میشود اما در صورت تمایل نسبت به ارسال نصاب حرفه ای به محل ساختمان میتوان اقدام کرد. قیمت دیوارپوش فومی چسب دار برای هر یک عدد از دیوارپوش فومی به عرض 70 در 77 سانتیمتر درج شده است. با توجه به متراژ مورد نیاز دیوار برآورد اولیه تعداد دیوارپوش فومی لازم توسط کارفرما مشخص میشود و تعداد دیوارپوش مورد نیاز برای مشتری پیش فاکتور میشود. در هنگام خرید دیوارپوش فومی چسب دار این نکته را باید در نظر داشت که نوع پشت چسبدار آن و یا نوع معمولی آن را سفارش دهید زیرا قیمت این دو با هم متفاوت است. همچنین دیوارپوش فومی پشت چسبدار ساخت کشور چین و ساخت ایران در فروشگاه ساختمانی صاد موجود است که در بازار به نوع چینی آن دیوارپوش فومی خارجی یا وارداتی میگویند که هم تنوع رنگ آن در مقایسه با نوع ایرانی بیشتر است و هم چسب پشت آن قویتر است

کاربرد دیوارپوش فومی

با توجه به مزایا و معایبی که برای دیوارکوب های فومی ارائه شد، می توان به این نتیجه رسید که این متریال ها کاربرد زیادی در دکوراسیون و طراحی داخلی دارند. از اصلی ترین موارد کاربرد دیوارپوش های فومی می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

دیوارپوش فومی برای آشپزخانه

فضای خالی بین کابینت ها و دیوارهای بدون کابینت در آشپزخانه تاثیر زیادی بر زیبایی و جلوه ظاهری آن دارند. به همین دلیل می توان با دیوارپوش های فومی در کمترین زمان طرح مورد نظر را برای آنها اجرا کرد. نکته بسیار مهم اینکه، این دیوارپوش ها در برابر نم و رطوبت و صدا می توانند تا حد مطلوبی عایق باشند، اما حرارت روی آنها اثر منفی ایجاد می کند. به همین دلیل اگر قصد دارید از آنها در آشپزخانه استفاده کنید، سعی کنید با اجاق گاز و فر و وسایل حرارت زا فاصله داشته باشند. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از این دیوارکوب ها در آشپزخانه، برای شستشو مواد شوینده اسیدی و قوی را انتخاب نکنید. چون این مواد رنگ و طرح آنها را از بین می برد.

انواع فوم

فوم ها در یک حالت کلی به ۳ دسته بندی اصلی زیر تقسیم می گردند.

  • فوم پلی اتیلن (polyethylene foam)
  • فوم پلی یورتان(polyurethane foam)
  • فوم پلی استایرن یا یونولیت (polystyrene foam)

جهت مشاهده کاتالوگ جنرال محصولات فومی  کلیک کنید