خیران زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، ماموستا شیرزادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع مردم مؤمن شهرستان مریوان با اشاره به اینکه در آستانه عید قربان قرار داریم و تبریک این عید بزرگ به تمام مسلمانان و قبولی طاعات و راز و نیازهای حاجیان در مکه اظهار کرد: اعیاد مختلف مانند عید سعید فطر و عید قربان در میان مسلمانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه روز نهم ذی الحجه روز پرفضیلت و معنوی عرفه است تصریح کرد: روزه گرفتن در روز عرفه در پیشگاه الهی از اجر و ثواب والایی برخوردار است.

به گفته وی، قربانی کردن یک عبادت و از شعائر دین مبین اسلام است، ذبح حیوان از کارهای نیکی است که بوسیله آن انسان به رحمت خداوند نزدیک می‌شود و موجب تقرب الهی می‌شود.

امام جمعه مریوان یادآورشد: ذبح حیوان یکی از اعمال عید قربان است و خداوند در آیات قرآن ذبح را از مصادیق تقوا معرفی کرده است.

ماموستا شیرزادی بر ذبح حیوان در روز عید قربان و سه روز پس از عید تاکید کرد و گفت: ذبح حیوان از سنت ابراهیم خلیل و محمد (ص) است و ضرورت دارد مسلمانان این سنت را بجا آورند.

امام جمعه مریوان با تبریک هفته جهاد کشاورزی اذعان کرد: فعالیت باغداری و کشاورزی از سوی کشاورزان یک جهاد است که در راستای تأمین مواد غذایی مردم تلاش می‌کنند.

ماموستا شیرزادی از تلاش‌های جهاد کشاورزی مریوان در راستای توجه به توسعه باغات و محصولات کشاورزی با همت کشاورزان تقدیر کرد و خدمات دولت سیزدهم را در عرصه کشاورزی قابت تقدیر خواند.

وی ضمن تقدیر از خیرین و انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اظهار کرد: باید مردم و خیرین نیک اندیش دست به دست هم دهند تا زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کنند.