خطر ابتلا زنان دیابتی به بیماری قلبی ۱۰ برابر بیشتر است

آوای البرز / خراسان رضوی محققان دریافتند که دیابت به شدت با بیماری عروق کرونا ویروس قلب در زنان ارتباط دارد.

طبق Medical Express ، نتایج این مطالعه نشان می دهد که میزان مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در بیماران جوان به طور مداوم یا کمی افزایش یافته و در مرگ های قلبی عروقی در افراد مسن کاهش می یابد.

محققان در Brigham در بوستون ، بیمارستان زنان ، ماساچوست و کلینیک Mayo در ایالات متحده برای کشف اینکه چه چیزی باعث شیوع بیماری عروق کرونا ویروس قلب در جوانان می شود ، بیش از 50 عامل خطر را در بیش از 28،024 زن بررسی کردند. آنها سلامت زنانی را که چندین دهه در آن شرکت کرده بودند ، تجزیه و تحلیل کردند.

لازم به ذکر است که زنان زیر 55 سال مبتلا به دیابت نوع 2 10 برابر بیشتر در معرض CHD در دو دهه آینده هستند.

دکتر جان اچ اسنایدر ، از دانشکده پزشکی هاروارد در ایالات متحده ، گفت: “ما در حال بررسی این هستیم که چرا جوانان مبتلا به بیماری قلبی هستند.” سامیا مورا گفت.

وی افزود: وقتی جوانی از بیماری قلبی رنج می برد ، بر کیفیت زندگی ، بهره وری و نقش او در جامعه تأثیر می گذارد.

ساگار دوگانی ، محقق ارشد در کلینیک مایو در ایالات متحده گفت: “پیشگیری بهتر از درمان است و می توان از بسیاری از عوامل خطر بیماری قلبی جلوگیری کرد.” این مطالعه نشان می دهد که سبک زندگی بر سلامت قلب زنان در هر سنی تأثیر می گذارد.

محققان حدود 50 نشانگر زیستی مرتبط با سلامت قلب را بررسی کردند. معیارهایی مانند لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) ، کلسترول (یا کلسترول بد) و هموگلوبین (A1C) که قند خون را اندازه گیری می کنند ، نسبت به شروع CHD رابطه ضعیف تری با شروع CHD در زنان زیر 55 سال دارند.

واحد LPR6 باعث افزایش وزن لیپوپروتئین و تجزیه و تحلیل آن در آزمایشات تخصصی آزمایشگاهی می شود.

در زنان زیر 55 سال ، خطر CHD فقط 40٪ با کلسترول LDL در ارتباط است که 6 برابر (600٪) از LPL بیشتر است.

مقاومت به انسولین ، دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک مهمترین دلایل بیماری عروق کرونا ویروس زودرس در زنان سالم است. ”

وی گفت: احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونا ویروس در زنان زیر 55 سال چهار برابر بیشتر از زنان هم سن است که سیگار می کشند یا از فشار خون بالا رنج می برند.

عدم تحرک و سابقه خانوادگی از عوامل م effectiveثر در این زمینه است.

محققان بر این باورند که این مطالعه از نظر تعمیم محدود است و فراتر از تمرکز زنان است و بیش از 95٪ از شرکت کنندگان سفید پوست هستند.

مورا افزود که نتایج این مطالعه بیشتر در گروه های نژادی و قومی با افزایش سندرم متابولیک ، مقاومت به انسولین و دیابت مرتبط است.

وی گفت: “غالباً می توان از ابتلا به دیابت پیشگیری كرد ، اما این یك مشكل گسترده در سیستم است و ما برای رفع آن نیاز به تحقیقات بیشتری داریم كه ممكن است شامل راهكارهای نوآورانه در زندگی مانند تلاش های جامعه ، تلاش های بیشتر برای بهداشت عمومی و راه های بهتر برای هدف گیری رویكردهای پزشكی باشد.” رویکردهای متابولیک یا جراحی جدید.

محققان خاطرنشان کردند ، با شیوع دیابت ، خطرات مرتبط با آن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و زنان بیشتری را نسبت به مردان تحت تأثیر قرار می دهد ، نیاز به مداخله موثر.

محققان گفتند: “ما برای بهبود نتایج جوانان و کاهش خطر ابتلا به دیابت به استراتژی های جدیدی نیاز داریم.”

یافته ها در Jamaa Cardiology منتشر شد.

انتهای پیام