خبر جدید درباره حقوق بازنشستگان/ افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری آوای البرز، امروز خبری به نقل از نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس منتشر شد که طی آن معاون اول رئیس جمهور با اصلاح دستور دولت به مستمری بگیران تامین اجتماعی به جز حداقل حقوق بگیران پرداخت می کند. 38 درصد افزایش حقوق و 515 هزار تومان دارد.

اما اسماعیلی در گفت و گو با صداوسیما اعلام کرد: بر اساس این اقدام دولت، این دسته از بازنشستگان مردادماه بر اساس مصوبه شورای عالی کار حقوق دریافت می کنند.

آنا بلافاصله «خبر منتشر شده به قول خودش» درباره اصلاحیه استحقاق مستمری بگیران تامین اجتماعی را تکذیب کرد.

اسماعیلی توضیح داد: امروز خبری با نقل قول یکی از دوستان در مجلس در فضای مجازی منعکس شد که من گفتم بر اساس همین خبر معاون اول همان افزایش 38 درصدی را اعلام کرد. اما پس از آن با مشاور رسانه ای مخبر تماس گرفتم و از او پرسیدم که ابلاغ این مصوبه را تکذیب کرد. تکذیب خبر قبلی را اعلام می کنم.

بر اساس این گزارش، روز چهارشنبه هفته گذشته محمد باکر خلیباف، رئیس مجلس در نامه‌ای، مصوبه هیات دولت درباره حقوق بازنشستگان را مغایر قانون دانست.

در مصوبه فوق که در ماه های گذشته باعث اختلاف بین سازمان تامین اجتماعی و جمعی از بازنشستگان هیات دولت شد، مستمری بازنشستگان 10 درصد از حداقل دستمزد افزایش یافت. این بدان معناست که درآمد این کارگران 38 درصد افزایش می یابد.

در واقع دولت برای کمترین مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی موافقت خود را با افزایش 57 درصدی مستمری اعلام کرد که در نتیجه آن مستمری این افراد 5.8 میلیون تومان شد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص گفت: اکنون دولت موظف است مصوبه هیات امنای صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی و شورای عالی کار را در دستور کار قرار دهد.

امیدواریم این اقدام مجلس که مصوبه هیأت وزیران را باطل کرد، هر چه سریعتر با موافقت دولت با 38 درصد و پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری با استفاده از رقم جدید، باز شود. .

223225