خبرهای خوب در راه است/ پیش‌بینی کارشناس بازار مالی از قیمت آتی دلار

به گزارش خبرگزاری آوای البرز ، بر اساس معاملات امروز سلب مالکیت و اوراق بهادار به ارزش 11 میلیارد و 661 میلیون سهم ، 121 هزار و 322 میلیارد ریال معامله شد.

شاخص کل (یکنواخت) با 8،840 واحد افزایش به 445،235 واحد و شاخص قیمت (معادل آن) با افزایش 5،787 واحد به 291،454 واحد رسید. شاخص بازار اول 21،766 واحد و بازار دوم 68،347 واحد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:

کارشناس بازار سرمایه: ساختار بازار سهام ایران خیلی حرفه ای نیست

علاوه بر این ، نشان ملی صنایع مس ایران (FAMLI) با 3،679 واحد در تمام نمادها ، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با 3000 و 529 واحد ، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با 1275 واحد و 1754 واحد با 1754 واحد. و صنایع (کاچاد) ، معدن و صنعت گل گهر (کگل) با هزار و 293 واحد ، سرمایه گذاری گادری (واگدیر) با 998 واحد و نفت و گاز پرشین (پارسون) با 969 واحد بیشترین تأثیر را در شاخص بورس داشتند.

نماد پالایشگاه نفت اصفهان (شپنا) با 804 واحد ، پرشین بانک (وپرس) با 394 واحد ، پالایشگاه نفت بندرعباس با 289 واحد (شبندر) ، پالایشگاه نفت تهران با 283 واحد (دشمن) با 27 واحد سرمایه گذاری ملی در ایران 77 توسعه سرمایه گذاری پالایشگاه (شابریس) ، ایران خودرو (خاگستار) با 149 واحد بر شاخص تأثیر منفی گذاشت.

براساس این گزارش ، امروز پالایش نفت اصفهان ، سرمایه گذاری در تأمین اجتماعی و توسعه سرمایه گذاری ایران خودرو ، باما ، ایران خودرو ، بانک تجارات و سایپا از نمادهای محبوب بودند.

در معاملات امروز ، گروه خودروسازی به یک رهبر در صنعت تبدیل شده است. سه میلیارد سهم به ارزش 15000 و 403 میلیارد ریال در این گروه دادوستد شد.

اما فردا چه اتفاقی می افتد؟

مصطفی صفری ، تحلیلگر بازار سرمایه گفت: اگرچه برخی از رویدادهای هفته گذشته به عنوان رکود توصیف شد ، اما شخصاً معتقدم که این نشانه سقوط بازار یا از دست دادن حمایت نیست.

وی با اشاره به اینکه آنچه در هفته گذشته رخ داد سقوط نبود ، اظهار داشت: امروز بازار و حجم خوب بود. هفته گذشته شایعات زیادی بازار را ترساند و شوک زیادی ایجاد کرد. خوشبختانه اکنون بازار به حالت عادی بازگشته است و مطمئن باشید که با ارائه گزارش 9 ماهه ، بازار بهتر خواهد شد.

تبادل

کارشناسان پیش بینی می کنند بازار فردا مثبت باشد و روند مثبتی را تجربه کند.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل کاهش جزئی بازار برای برداشت سهامداران از بازار چیست؟ با این حال ، او گفت که بازار به شدت ضربه خورده است. این منجر به افق ستونی از سرمایه گذاران کوتاه مدت شد که در نتیجه ، خرید و فروش روزانه را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه چنین رفتاری باعث “روشن شدن بازار” شده است گفت: برخی از تحلیلگران فنی به بازار سیگنال منفی داده و اوضاع را تسریع می کنند. اما مطالعات ساختاری نشان می دهد که بازار مثبت و رو به رشد است.

سافاری با اشاره به اینکه همه اخبار مثبت هستند ، اظهار داشت: بدون شک اتفاق خوبی است که صورتحسابهای مربوط به ITF در حال بررسی و پیوستن در این کنوانسیون هستند زیرا باعث کاهش خطر سیستماتیک در بازار و انتقال پول می شود.

وی پیش بینی کرد که با پیشرفت دلار می توان آن را به 20 هزار تومان کاهش داد. وی با اشاره به این امر گفت: حتی 20 هزار دلار نیز بورس را مثبت نگه می دارد ، زیرا سال گذشته ارزش صادرات 12 هزار دلار بود.

223223