«خاطرات یک حلزون» برنده جشواره انیمیشن انسی شد

استاپ موشن استرالیایی «خاطرات یک حلزون» ساخته آدام الیوت برنده جایزه کریستال بهترین انیمیشن بلند در جشنواره فیلم انسی ۲۰۲۴ شد.

به گزارش آوای البرز، شصت و چهارمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی از مهم‌ترین رویدادهای دنیای انیمیشن در حالی به کار خود پایان داد که جایزه کریستال بهترین انیمیشن بلند این رویداد به «خاطرات یک حلزون» رسید.

این انیمیشن که با تکنیک استاپ موشن ساخته شده، کمدی درامی تاریک درباره یک حلزون با صداپیشگی «سارا اسنوک» است که داستان زندگی خود را بازگو می‌کند. این نخستین انیمیشن بلند ساخته «آدام الیوت» پس از انیمیشن «مری و مکس» ساخته این کارگردان در سال ۲۰۰۹ است که در جشنواره انسی برنده جایزه برتر شد.

همچنین انیمیشن «جریان» ساخته انیماتور لتونیایی «گینتس زیلبالودیس» نیز جایزه هیات داوران و جایزه تماشاگران امسال جشنواره انسی را به خود اختصاص داد. این انیمیشن داستان گربه‌ای را دنبال می‌کند که از سیل ویرانگر جهان در یک قایق با مجموعه‌ای از حیوانات جان سالم به در می‌برد.

انیمیشن‌های «در سایه سرو» ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی و «آبزی» به کارگردانی شیوا صادق اسدی به نمایندگی از ایران در بخش آثار کوتاه شصت و چهارمین جشنواره انیمیشن انسی داشتند.

جشنواره انیمیشن انسی سال ۲۰۲۴ از تاریخ ۹ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۰ تا ۲۶ خرداد) در فرانسه برگزار شد.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.