خاستگاه انار جهان ظرفیت برگزاری جشنواره بین المللی را دارد

آوای البرز/ مرکز نماینده مردم ساوا و سرندی در شورای اسلامی گفت: شهرستان ساوا به عنوان خاستگاه انار در جهان، قابلیت برگزاری جشنواره بین المللی را دارد.

حجت الاسلام محمد سبزی روز پنجشنبه 14 آبان 1401 در ششمین جلسه ستاد اولین جشنواره ملی انار که در محل سالن اجتماعات فرمانداری ساوه برگزار شد، گفت: برای برگزاری ملی باید از همه مهارت ها استفاده شود. این جشنواره پس از ارزیابی نقاط قوت و ضعف بستر لازم برای برگزاری جشنواره بین المللی را در اختیار مرکز تولید انار جهان قرار داد.

وی در ادامه گفت: جشنواره ملی انار در حوزه های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ابعاد مختلفی دارد اما باید جنبه فرهنگی آن در این رویداد ملی بیشتر نمایان شود.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره ملی انار ساوا سرآغاز برپایی جشنواره های ملی در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و … است چرا که ساوا پتانسیل بالایی در زمینه های مختلف دارد و باید این دستاوردها در سطح ملی شناخته شود. در سطح بین المللی نیز.

نماینده مردم ساوی و سرندیه افزود: با وجود اینکه سطح زیرکشت باغات انار ساووی نسبت به برخی مناطق نابسامان کشور مانند استان فارس کمتر است، اما تولید این شهرستان زبانزد و خاص است. کیفیت و تنوع از این نظر رتبه اول را در جهان دارد. جشنواره ملی فرصتی برای عرضه این محصول است.

مشارکت حداکثری صنایع و بخش خصوصی در برپایی جشنواره ملی انار افزود: هرچه بخش خصوصی در کنار بخش دولتی در برپایی جشنواره مشارکت داشته باشد، جشنواره بزرگ‌تر خواهد بود. با تحقق تمامی اهداف مورد انتظار و هدفمند.

حجت الاسلام سبزی خاطرنشان کرد: از وزرای جهاد کشاورزی، باغبانی، زراعت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونان گردشگری برای شرکت در این جشنواره دعوت شده است. : معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، رئیس کمیسیون کشاورزی، اعضا، استانداران و برخی سفرای کشورهای خارجی برای حضور در جشنواره دعوت شده اند و در نظر داریم جلساتی را به مناسبت این جشنواره برگزار کنیم. موانع تولید و صادرات این میوه بهشتی را برطرف کرده و اقدامات لازم را انجام دهید.

امسال اولین جشنواره ملی انار ساوا از 20 تا 22 آبان ماه در مسجد تاریخی ساوا برگزار می شود.

انتهای پیام/