حضور گسترده پای صندوق‌های رای، شتاب بخش حرکت نورانی انقلاب اسلامی است

شورای فرهنگ عمومی استان در این بیانیه که در آستانه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری منتشر شده است با ذکر آیه ۵۸ سوره مبارکه النساء که می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلی أَهلِها وَإِذا حَکَمتُم بَینَ النّاسِ أَن تَحکُموا بِالعَدلِ …، همانا خداوند به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبانش بدهید! و هنگامی که میان مردم داوری می‌کنید، به عدالت داوری کنید!» آمده است: «اکنون که انقلاب شکوهمند اسلامی با ورود به گام دوّم و مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدّن سازی در پی فراهم آوردن زمینه تحقق حکومت مهدوی در جهان است و چشم آزادی خواهان جهان و مظلومان و ستمدیدگان به گام‌های استوار و حرکت‌های تعالی‌بخش ملت عزیز ایران اسلامی است و استکبار جهانی و ظالمان و ستمکاران با تمامی ابزار و امکانات خود در میدان هستند تا جلو پیشرفت انقلاب اسلامی را گرفته و مانع این حرکت انسان‌ساز و تحول‌آفرین باشند، آنچه وظیفه همگانی است حضور گسترده پای صندوق‌های رأی است که هم شتاب بخش حرکت نورانی انقلاب اسلامی و هم بازدارنده استکبار و عوامل مزدور آن است.»

این بیانه افزوده است: «تحقق وعده پروردگار در آیه شریفه (وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ) را حرکت پرشتاب و جهادی امّت اسلامی رقم می‌زند. امروز مصداق روشن این حرکت جهادی حضور آگاهانه پای صندوق رأی است»

شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه در نخستین محور از بیانیه خود اعلام داشته است: «این حق مردم است که سرنوشت خود را خودشان انتخاب کنند و با سپردن امانت نمایندگی خود به فردی شایسته امکان سیاست‌گذاری را در سطوح عالی فراهم نمایند بر این اساس همه برادران و خواهران ایمانی و همه اقشار در این آزمون سرنوشت‌ساز مشارکت داشته و به هر شکل ممکن نقش‌آفرین باشند. همه می‌دانند آراء ریخته شده در صندوق‌ها می‌تواند آبرو بخش ایران اسلامی و شاد کننده و امیدبخش امت اسلامی باشد.

قطعاً درصد بالای آراء، عزت و عظمت کشور و انقلاب را صدچندان خواهد نمود و امید و شادی را از دشمن خواهد گرفت. درصد بالای آراء با حضور تک‌تک افراد محقق می‌شود لذا عدم حضور یک نفر، عامل کاهش یک رأی است و به همان میزان آسیب‌زا»

در این بند از بیانیه اضافه شده است: «از آنجا که این مشارکت عامل عزت ایران اسلامی و اسلام عزیز است از همان آغاز نیّت برای حضور پای صندوق‌های رأی تا ریختن آراء به صندوق، همه و همه عبادت پروردگار است و اجر محسنانه و بهشت آفرین دارد. رأی به صندوق انداختن یعنی نه به دشمن گفتن؛ یعنی تبری و بیزاری از دشمن جستن و این همان تولّی و تبرّای عاشورائی است که در زیارت عاشورا زمزمه حسینیان است»

دومین محور از بیانیه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تاکید بر انتخاب اصلح بوده و این چنین آورده است: «پس از توصیه مؤکد برای حضور پای صندوق‌های رأی، توصیه جدی دیگر انتخاب اصلح است. همه به این امر واقفیم که کلید حل مشکلات کشور انتخاب درست و شایسته گزینی است. معیار انتخاب اصلح در بیانات مقام معظم رهبری (مدّظلّه العالی) به وضوح به گوش همگان رسیده و انتظار آن است که با عقلانیت و به دور از هیجان‌زدگی و به دور از نگاه‌های حزبی و گروهی، منافع و مصالح کشور و انقلاب مدنظر قرار گرفته و زمام امور اجرائی کشور را به دست کسی بسپاریم که ضمن داشتن همان شرایط از عزم و اراده جدی برای تحول مورد نیاز انقلاب برخوردار بوده و به حق، پاسداشت آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب را مدنظر داشته باشد»

این بیانیه در سومین محور افزوده است: «اصحاب رسانه، صاحبان قلم، تریبون داران، اهالی محراب و منبر، اندیشمندان، اساتید، صاحبان هنر، پیشکسوتان مجرّب، عالمان و عارفان، فعالین فضای مجازی و همه طبقات اثرگذار جامعه در این شرایط سرنوشت‌ساز مسئولیتی سنگین دارند. انتظار می‌رود هادی و راهبری امین برای مردم باشند و آنچه صلاح انقلاب و کشور است و آنچه مدنظر سکان‌دار حکیم و فرزانه انقلاب است و آنچه رضای پروردگار در آن است را پیش پای امّت گذاشته و این کشتی نور را به ساحل نجات رسانند. انتظارِ بجایی است که از همه مولّدان فکر و اندیشه و از همه فضای رسانه‌ای، حال و هوای انتخاباتی بروز و ظهور داشته و تعهد ملی و ایمانی و غیرت انقلابی بر استان تزریق شود»

در بند چهارم بیانیه شورای فرهنگ عمومی استان تصریح شده است: «انتظار می‌رود ستادهای انتخاباتی و فعّالان عرصه انتخابات در پی ارائه ویژگی‌های نامزد موردنظر خود باشند و به جد از تخریب و تضعیف دیگران پرهیز نمایند. اینجا ایران اسلامی و عرصه‌ انتخابات ارزش محور است؛ نمونه‌های بداخلاقی انتخاباتی جزء فرهنگ عمومی اسلام نیست. تقوای دینی و خلق و خوی کرامت محور انسانی فرهنگ اسلام است. نباید کرامت نامزدهای انتخابات قربانی بازی‌های سیاسی و قربانی صدارت و ریاست شود. اگر نامزدی در این عرصه خطوط را شکست و بی‌تقوایی پیشه کرد مؤمنین از خدمت در ستاد او و در تبلیغ و حمایت از او با شک و تردید مواجه خواهند شد؛ انتظار می‌رود هم نامزدهای انتخابات و هم هواداران و ستادها بکوشند انتخابات اسلامی را به دنیا نشان دهند تا ارزش گزینی جای دنیا محوری نشسته و راه بر انتخاب درست مردم گشوده شود. خروجی چنین انتخاباتی انسان متعهّدی ست که بر کرسی مسئولیت و نمایندگی مردم تکیه خواهد زد و یاریگر مردم برای حل مشکلات خواهد بود»

این بیانیه در محور پنجم خود با اشاره به اهمیت وحدت و انسجام درونی آورده است: «انتخابات نباید وحدت و انسجام درونی را مخدوش نماید هر کس با هر سلیقه و دیدگاهی، فعّال عرصه انتخابات می‌شود باید بداند که همه در یک کشتی به نام ایران اسلامی نشسته‌ایم و تمام سرنشینان این کشتی به یک مقصد در حرکت هستند همه فعالیت‌ها باید سمت‌وسوی همان مقصد همگانی را داشته و راه به بیراهه منتهی نشود»

همچنین در بند ششم این بیانیه تاکید شده است: «مجریان و ناظران انتخابات که معتمد مردم و نظام هستند این اعتماد عمومی را سرمایه تلاش انتخاباتی خود قرار داده و مراقب باشند این اعتماد مخدوش نشود. تمهید مقدمات اعتمادآفرین برای اخذ رأی و صیانت از آرای مردم و سلامت همه جانبه بر اعمال و رفتار نشانه امانت‌داری و نشانه صداقت در امانت است که بر شکوه انتخابات خواهد افزود و آرامش مثال‌زدنی بر همگان حاکم خواهد کرد. انتخابات در ایران اسلامی از سالم‌ترین انتخابات‌ جهانی است، انتظار می‌رود در سایه تلاش بیشتر دست‌اندرکاران، شاهد کوچک‌ترین تخلّف انتخاباتی هم نباشیم و آنچه اراده رأی‌دهندگان است بر کرسی مسئولیت‌ها تکیه زده و شاهد تجربه موفق دیگری در برگزاری انتخابات باشیم»

همچنین در پایان این بیانیه آماده است: «ضمن تقدیر از حافظان نظم و امنیت که امکان برپایی انتخاباتی پرشور و امن برای مردم را فراهم کرده‌اند از خداوند متعال خاضعانه طلب می‌کنیم که به این حرکت سازنده مردم عزیز ایران برکت و توفیق عنایت فرماید و همه ما را مشمول دعای ولی‌نعمتمان حضرت ولی‌عصر عج الله تعالی فرجه الشریف قرار دهد، روح امام عظیم الشّأن و شهدای والامقام را شاد و خشنود سازد»

گفتنی است، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.