حذف امضای طلایی تامین مواد اولیه فولاد توسط وزارت صمت

حذف امضای طلایی تامین مواد اولیه فولاد توسط وزارت امنیت

وزارت حراست اصلاح نظام تامین مواد اولیه فولاد را با حذف سهمیه ها و امضاهای طلایی، رفع محدودیت تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی و ایجاد نظام یکپارچه عرضه در بورس در دستور کار قرار داده است. دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری آوای البرز، بخش‌های صنعت، معدن و تجارت گرفتار مشکلات پیچیده‌ای هستند که در طول سال‌ها انباشته شده‌اند و برای حل این مشکلات و دستیابی به اهداف باید سیستم‌هایی طراحی و اصلاح شوند. یکی از این اقدامات، نقشه راه دقیق است، وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم با تدوین 26 ابزار نظارتی برای گروه های کالایی، نظام نظارتی بورس را به کمال رسانده است.

در این راستا شفاف سازی عرضه، تقاضا و قیمت در زنجیره مواد معدنی در محصولاتی مانند گندله آهن، شمش، کنسانتره آهن، گندله و آهن اسفنجی انجام شد که منجر به افزایش 174 درصدی حجم معاملات شد. نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل

* اصلاح نظام توزیع مواد اولیه فولاد با حذف سهمیه و امضاهای طلایی

اصلاح نظام تامین مواد اولیه فولاد با حذف سهمیه و امضای طلا و مقررات زدایی از عرضه مواد اولیه واحدهای تولیدی با ایجاد نظام یکپارچه عرضه در بورس در حال اجراست. وزارت نفت پیگیری می کند. جهت اجرا و آماده سازی.

با اجرای سازوکارهای جدید برای تنظیم بازار، قیمت بسیاری از کالاهای بورسی با وجود افزایش قیمت ها و نرخ ارز جهانی با وجود تورم 40 درصدی کاهش یا ثبت شد.

به عنوان مثال در ابتدای دولت سیزدهم قیمت ورق گرم در محدوده 2.9 میلیون تومان در هر تن بود و اکنون با 26 درصد کاهش به 15.6 میلیون تومان رسیده است.

قیمت میلگرد داخلی در بورس کالا از ابتدای دولت سیزدهم از 14 تا 14.5 هزار تومان (532 دلار با نیما) در نوسان بوده و 15 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای موافق رای و 0 رای مخالف