حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نوعی اصلاح نظام یارانه‌ای در کشور است 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه مشکلی برای حذف 4200 تومان وجود ندارد و نظام یارانه ها اصلاح می شود، گفت: یارانه دارو حذف نمی شود بلکه به تدریج از بین می رود. پیشنهاد از طریق این شرکت های یارانه ای است.» مردم باید بیمه شوند.

به گزارش آوای البرز، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت وگو با خانه ملت با اشاره به برخی مسائل کشور در خصوص حذف ارز 4200 تومانی اظهار کرد: یارانه باید به مصرف کننده پرداخت شود.

وی افزود: در واقع کشور در حال گذراندن نوعی اصلاح نظام یارانه ای است.

یارانه به جای دارو به مصرف کننده نهایی تعلق می گیرد

فاطمی امین درباره گمانه زنی ها مبنی بر قطع یارانه دارو در کشور نیز گفت: یارانه دارو حذف نمی شود اما به تدریج به سمت ارائه این یارانه ها از طریق بیمه ها به مردم می رود یعنی ادامه دارد. حمایت از بیماران به ویژه گروه های خاص ادامه خواهد داشت.

وزیر صمت تاکید کرد: این مشکل به معنای تغییر در نحوه پرداخت یارانه دارو است به نوعی یارانه به جای پرداخت هزینه دارو به مصرف کننده نهایی داده می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زمان اصلاح نظام یارانه ای در کشور فرا رسیده است؟ انجام شده.

فاطمی امین گفت: شرایط فعلی اقتصادی نمی تواند ادامه پیدا کند چرا که در بحث تامین اعتبار و ایجاد کسری مشکلات ایجاد می کند.

وزیر صمت تصریح کرد: کارگروه هماهنگی برای اصلاح نظام پرداخت یارانه ها در کشور به ریاست اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده و این کارگروه در طول هفته جلسات متعددی برگزار خواهد کرد. در این راستا تمامی دستگاه ها با یکدیگر هماهنگ شده و پیش بینی های لازم را در این زمینه انجام داده اند.

وی ادامه داد: دولت پیش بینی های لازم را برای بازنگری در یارانه ارزی دامنه 4200 در کشور انجام داده است، بنابراین در صورت بازنگری در قیمت محصولات دامی، نقدینگی مرغداری ها، دامداری ها و واحدهای تولیدی مطرح نمی شود. .

فاطمی امین تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی این مشکل پیش بینی کرده است که نقدینگی ورودی واحدهای تولیدی تامین شود تا تاخیری در تحویل کالاهای اساسی در کشور ایجاد نشود. خوشبختانه طی چند ماه گذشته ذخایر مواد اولیه کشور از جمله مواد غذایی، سویا، نفت خام و نهاده ها به خوبی ذخیره شده است و جای نگرانی بابت کمبود کالا در کشور وجود ندارد.

آمزایای سیستم یارانه به گونه ای اجرا می شود که اکثریت مردم از آن بهره مند شوند

وزیر صمت با بیان اینکه دولت بر اساس بودجه سال 1400 این تصمیم را گرفته است، گفت: بر اساس بودجه امسال 8 میلیارد دلار در 6 ماهه اول برای توزیع کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است و دولت باید اصلاح کند. روند شش ماهه دوم.

وی با تاکید بر اینکه دولت هماهنگی های لازم را انجام داده است، افزود: هر زمان که دولت آمادگی لازم را برای کار داشته باشد، قیمت ها تغییر می کند، بنابراین تجهیزات نظارتی و ذخایر موجودی دقیق اجرا می شود. موفق باشید.

فاطمی امین خطاب به مردم گفت: مردم نگران نباشند، به ما نپیوندند زیرا دولت پیش بینی های لازم را به طور کامل انجام داده و حتی نحوه پرداخت نقدینگی و گروه های هدف را نیز شفاف سازی کرده است که این طرح به نوعی اجرا می شود. بیشتر افراد از این فعالیت بهره مند خواهند شد.

وزیر صمت در پایان تاکید کرد: این بدان معناست که وقتی دولت طرح اصلاح نظام یارانه را در کشور اجرا می کند، پاسخ می دهد، هرچند در ابتدا ممکن است نواقصی وجود داشته باشد که قابل رفع است، دلسوزی و همزیستی حل شده است.

انتهای پیام/