حباب سکه به ۹۰۰ هزار تومان رسید

به گفته نایب رئیس اتحادیه جواهرات تهران ، علیرغم افزایش 17 دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی ، سکه و طلا طی هفته گذشته به دلیل راه اندازی کانال های ارزی و افت قیمت کاهش یافته است. حباب سکه به 900 هزار تومان کاهش یافته است. این در شرایطی است که حباب سکه تا دو میلیون تومان هم می رسد.

مسعود یسدانی هفته گذشته در مصاحبه با آوای البرز گفت: با ادامه این روند ، وضعیت قطعاً بهبود خواهد یافت. اگرچه اونس جهانی در این هفته حدود 17 دلار افزایش یافته است ، اما قیمت سکه و طلا در این کشور در حال کاهش است.

نایب رئیس اتحادیه جواهرات تهران گفت: اما آنچه اکنون باقی مانده مسئله فشار حداکثری تا انتخابات آمریکا است. با این حال ، طبیعی است که ایالات متحده باید هر دری بزند تا ایران را برای انجام مذاکرات تحت فشار قرار دهد. بنابراین ، به نظر می رسد اوج جنگ ها در زمین ، هوا و دریا فشار بر دولت و کشور ایران است.

وی پیش بینی کرد: اما طی 10 تا 12 روز آینده وضعیت اقتصادی و واقعی کشور قطعاً بهبود می یابد. اکنون مشخص شده است که مردم شجاعت خرید سکه ، طلا و دلار را ندارند که می خواهند وضعیت بازار را با مقادیر زیاد تقاضا بی ثبات کنند. من به جرأت اعلام می کنم که آشفتگی در بازار داخلی در این دوره اساساً به عوامل و منابع خارجی مربوط بوده و برخی ، آگاهانه یا ناآگاهانه ، در مورد تجارت مشخصات فنی و عوامل داخلی مانند “ریختن آب در آسیاب دشمن” بحث کرده اند. ؛ اما از منظر تجارت چیزی به نام بازار نامتعادل وجود ندارد.

نایب رئیس اتحادیه جواهرات تهران اظهار داشت که مردم اکنون بیشتر مراقب هستند و گرفتار این امواج نمی شوند. ما خوش بین هستیم که در 12 روز آینده وضعیت بهتر خواهد شد. زیرا ، خواسته یا ناخواسته ، انتخابات ایالات متحده نه تنها ایران بلکه کل جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد. دلیل این امر این است که اوضاع در ایالات متحده کاملا شخصی و مبتنی بر نظر یک فرد است و هیچ نشانه ای از سیاست خارجی ندارد.

یسدانی در مورد آخرین قیمت معاملات در بازار و تغییرات آن نسبت به اولین روز معاملات هفته (یکشنبه) گفت: در ابتدای هفته (یکشنبه) قیمت هر طرح جدید 16 میلیون بود که 300 هزار تومان بود و در آخر هفته نیز یک میلیون ، 320 هزار تومان و 14 میلیون تا 980 هزار تومان بود. سکه طرح قدیم از 15 میلیون به 300 هزار تومان به 13 میلیون و 800 هزار تومان به یک میلیون و 500 هزار تومان کاهش یافت. در حال حاضر هر سکه در طرح جدید حبابی در حدود 900 هزار تومان دارد.

مقامات اتحادیه اعلام کردند که در آخر هفته ، قیمت هر سکه هفت میلیون و 750 هزار تن خواهد بود ، در حالی که ربع سکه به ترتیب پنج میلیون و 200 هزار تن و یک گرم سکه نیم میلیون و 50 تن خواهد بود. در مقایسه با ابتدای هفته قیمت هزار تومان ، ربع سکه ، 800 هزار تومان و هزار سکه 400 هزار تومانی افت کرد. .

وی افزود: در پایان هفته اونس طلا با 500 هزار تومان کاهش به 5 میلیون و 862 هزار تومان رسید که هر گرم طلای 18 عیار 185 هزار و 400 تومان کاهش نشان می دهد در حالی که ابتدای هفته یک میلیون و 353 هزار و 200 تومان بود. آره؛ زیرا در ابتدای هفته قیمت هر اونس طلا شش میلیون و 362 هزار تومان و قیمت طلای 18 عیار نیز به ترتیب یک میلیون و 468 هزار و 600 تومان بود. همانطور که گفته شد ، آخرین نرخ ثبت شده برای اونس جهانی حدود 17 دلار بود که 1917 دلار افزایش داشت ، یعنی چهار سنت از ابتدای هفته.

انتهای پیام