جزئیات پرداخت یارانه کالا‌های اساسی از زبان رئیس جمهور / پرداخت کمک معیشت ۴۰۰ هزار تومانی به مردم

جزئیات پرداخت یارانه کالاهای اساسی از زبان رئیس جمهور/ کمک هزینه زندگی 400 هزار تومانی به مردم

رئیس‌جمهور اعلام کرد: برای سه دهم اول به هر حساب 400 هزار تومان و برای 5 گازوئیل بعدی 300 هزار تومان به حساب انجمن تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مالی آوای البرز، سید ابراهیم رئیسی در این گفت وگوی زنده تلویزیونی در خصوص مهمترین موضوعات کشور از جمله حجم و اجرای طرح اصلاح نظام یارانه کالاهای اساسی صحبت کرد.

رئیس جمهور در جمع مردم با بیان اینکه ارز اولویت دار یکی از مهم ترین مسائل پیش روی کشور است و کارشناسان اقتصادی همواره هشدار داده اند، گفت: از سال 97 برای بسیاری از کالاها ارز اولویت دار مجاز شده است، مشخص است که چگونه این ارز مجاز بوده است. ” این امر اقتصاد کشور را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: پس از مدتی دولت قبل به مشکلات این ارز پی برد و سعی کرد سهم این ارز را برای کالاهای مختلف حذف کند. افزایش واردات ارز ترجیحی، کاهش بهره وری، منجر به رانت، فساد و تبعیض می شود.

رایس در خصوص اجرای طرح اصلاح نظام یارانه ای کالاهای اساسی گفت: در جریان بررسی سازمان برنامه بودجه کشور، سرانه مصرف هر فرد در رابطه با کالاهای اساسی مورد بررسی قرار گرفت. پس از جلسات کارشناسی مقرر شد برای سه دیزل اول به ازای هر نفر 400 هزار تومان در نظر گرفته شود تا یک خانواده 5 نفره ماهیانه دو میلیون تومان دریافت کنند. همچنین این انجمن برای 5 دیزل بعدی 300 هزار تومان یارانه می دهد.

رئیس جمهور تاکید کرد: این دو ماه حمایت و کمک معیشتی دولت برای آماده سازی زیرساخت های فنی الکترونیک است.

انتهای پیام/