جزئیات نحوه پرداخت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد/ نرخ سود ۱۸ درصد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، اواخر ماه گذشته بانک مرکزی پیشنهاد بازپرداخت وام های 250 تا 400 میلیون تومانی مسکن در قالب نهضت ملی مسکن را به بانک های عامل ابلاغ کرده بود.

بر اساس ماده 8 این پیشنهاد، کل دوره مشارکت مدنی و فروش متقابل این تسهیلات حداکثر 20 سال (حداکثر سه سال برای مشارکت مدنی) تعیین می شود.

در تبصره 15 این ماده آمده است: متقاضی با توجه به مدت بازپرداخت بلندمدت و افزایش نرخ سود مربوطه، در صورت تمایل می تواند تسهیلات مذکور را برای مدت کوتاه تری (8، 10، 12، 15، 5 سال) نصب کند. .

بر این اساس بانک باید کل سود پرداختی در دوره های مختلف بازپرداخت و اقساط ماهانه تسهیلات را به متقاضی اعلام کند. در صورت درخواست متقاضی نصب مرحله به مرحله این تسهیلات با تایید بانک عامل قابل انجام است.

از سوی دیگر معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی نحوه پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن را به شرح زیر اعلام کرد.

بر اساس ماده 4 قانون جهش تولید مسکن و مصوبه 11 جلسه 11 آبان شورای پول و اعتبار، پرداخت با ثبت درخواست در این سامانه بر اساس میزان راه اندازی تسهیلات مسکن در شهرهای مختلف به شرح زیر امکان پذیر است. . معرفی آنها به بانک های عملیاتی.

شهر تهران 450 میلیون تومان است

شهرهایی با بیش از یک میلیون و بیش از 400 میلیون نفر جمعیت

مراکز استان ها 350 میلیون تومان

شهرهای دیگر 300 میلیون تومان

روستاهای 250 میلیون تومانی

نحوه تخصیص تسهیلات (گام به گام) متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه در هر مرحله به شرح زیر است:

پیکان-10 درصد پایه

اسکلت سقف 40%

سختی 25%

مشترک 25%

بانک عامل با تایید وزارت راه و شهرسازی و اخذ ضمانت نامه بانکی می تواند تا سقف 20 درصد کل موجودی تسهیلات مشارکت مدنی را پرداخت کند.

بدیهی است که این مبلغ متناسب با سهم پرداختی هر یک از مراحل بعدی است شرکت هضم می شود.

نرخ سود این تسهیلات همان نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار در زمان فسخ قرارداد است. در حال حاضر نرخ سود مصوب این شورا 18 درصد است.