جزئیات طرح آزمایشی جدید بنزین در کیش

مسئولان منطقه آزاد کیش اعلام کردند که طرح جدید بنزین که به صورت آزمایشی در جزیره اجرا می شود، قیمت بنزین را تغییر نمی دهد، اما اجازه می دهد برای هر کارت ملی 20 لیتر بنزین مصرف شود.

به گزارش آوای البرز، در روزهای اخیر اخبار مختلف و بعضا ضد و نقیضی درباره لغو سهمیه بندی بنزین و یا آزادسازی قیمت آن در مناطق آزاد کیش و کوئست منتشر شده است که قطعا به طور رسمی تایید نشده است. اما آخرین توضیحات شمسیان، معاون سازمان منطقه آزاد کیش، نشان می دهد که پروژه بنزین سازی برای این جزیره در حال انجام است اما به شکلی دیگر.

وی گفت: این پروژه قرار است در فاز اول در جزیره کیش اجرا شود و تنها در سمت پایلوت بوده و پس از رفع مشکلات احتمالی در سایر مناطق اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون هر پلاک دارای یک کارت سوخت بوده و سهمیه بنزین به آن تعلق می گیرد، گفت: در این طرح به هر کارت ملی 20 لیتر بنزین تعلق می گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: یارانه چه رایگان باشد چه نباشد، قیمت بنزین تغییر نمی کند؛ بنابراین بنزین 1500 و 3000 دامنه آزاد یارانه پرداخت می شود، اما به جای شارژ کارت سوخت بر اساس پلاک، هر مالک خودرو ملی که ساکن بوده است. کیش 20 سال است و هر ماه 20 سال در کیش زندگی می کند زباله معادل بنزین است.

وی همچنین با اشاره به اینکه سهمیه خودروهای عمومی یعنی تاکسی و تاکسی اینترنتی تغییر نمی کند، خاطرنشان کرد: میزان بنزین خودروهای دیزلی از هر نوعی تغییر نمی کند، اما خانواده این افراد نیز مورد توجه قرار می گیرد. در این طرح هم مثل بقیه سهمیه بگیرید.

سخنگوی قبلی دولت توضیح داده بود که اساس این طرح این است که یارانه در صورت بازپرداخت مستقیم به جیب مصرف کنندگان غیر بنزینی می رود. تاکنون بنزین عمومی به مالکان خودرو اجازه داده شده است که مدلی ناعادلانه بوده است. از آنجایی که برخی افراد اساساً ماشین ندارند، هیچ کاری مجاز نیستند.

انتهای پیام/