جزئیات بسته حمایتی از مستأجران اعلام شد/ وام ودیعه مسکن، دائمی شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، پروانه اصلانی درباره جزئیات بسته پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی در حمایت از مستاجران گفت: امروز بسته ای است که وزارت راه و شهرسازی باید بازار مسکن را ساماندهی و کنترل کند. مالکانی را استخدام و ارتقا دهید که از بالاترین استانداردها در بخش اجاره مسکن پیروی می کنند.

وی افزود: در حوزه تسهیلات سپرده مسکن قانونی وضع شده است که هر ساله با اعلام وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی مبلغی به عنوان سپرده مسکن به مستاجران پیشنهادی پرداخت شود. این وزارتخانه

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: با اخذ ضمانت نامه بانکی از کارت های بانکی یارانه ای متقاضیان یا سهام عدالت برای وام و سرمایه گذاری مسکن موافقت شده است. این تسهیلات به صورت اقساطی قابل پرداخت بوده و نیازی به وثیقه دیگری نیست.

به گفته اصلانی، در این بسته مقرر شده است تسهیلات سپرده مسکن به دو صورت اصل و سود یا فقط سود بازپرداخت شود. اما اصل وام باید در پایان سال به بانک برگردانده شود.

وی خاطرنشان کرد: مشمولان تسهیلات سرمایه گذاری مسکن خانوارهای کم درآمد اجاره ای، دهک های یک تا سه، خانواده های سه فرزند و بیشتر و زوج های جوان در اولویت قرار دارند.

یکی دیگر از محورهای بسته پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی که در هیات دولت تصویب شد، ایجاد مشوق برای مالکان برای رعایت این موارد بود. سقف اجاره بها مصوب شورای هماهنگی اقتصادی سران کشور. معافیت های مالیاتی باید برای آنها اعمال شود.

اصلانی محور بعدی بسته پیشنهادی اجاره مصوب هیات دولت را تعیین حق کمیسیون مشاوران املاک دانست و گفت: بر اساس این بسته، کمیسیون مشاوران املاک معادل ارزش معامله املاک است. . کمیسیون تقویم هر ساله بر اساس ماده 64 قانون مالیات های مستقیم تصمیم گیری و اعلام می شود.

وی ادامه داد: سامانه های املاک مشاوران املاک به سامانه سازمان امور مالیاتی متصل است و بر اساس حق کمیسیون تعیین شده توسط این سامانه، طرفین معامله اعم از خرید، فروش و اجاره مسکن. ، اطلاع رسانی خواهد شد. ; حق کمیسیون مشاوران املاک فقط با استفاده از دستگاه POSI نصب شده در دفتر مشاور املاک محاسبه می شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: هرگونه تراکنش خدماتی مشاوران املاک مشروط به اخذ کد رهگیری در سامانه های املاک و مسکن کشور ثبت می شود. در غیر این صورت خانه خالی و مشمول مالیات خانه خالی شناخته می شود.

اصلانی تصریح کرد: در این بسته اتاق اصناف تصمیم گرفت هر ساله مشاوران املاک را بر اساس شاخص هایی رتبه بندی کند که یکی از آنها رضایت طرفین معامله از خدمات مشاوران املاک است.