جریمه‌های ناچیز و ادامه تخلفات ایرلاین‌ها

این تخلفات در حالی ادامه دارد که چندی پیش سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد مجوز چند فروند هواپیمای هفت شرکت هواپیمایی داخلی به دلیل گرانی و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی معلق شده است.

به گزارش آوای البرز، از زمان افزایش شدید نرخ بلیت هواپیما از اوایل تیرماه امسال تاکنون جلسات متعددی بین مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان شرکت های هواپیمایی برگزار شده است. شکست خورد. شیوع ویروس کرونا و محدودیت های پرهزینه کرونا قیمت بلیط هواپیما را افزایش داد.

این در شرایطی اتفاق افتاد که سازمان هواپیمایی کشوری اقدام موثری برای مهار تورم انجام نمی داد که در نهایت منجر به افزایش بیش از 30 درصدی نرخ بلیت هواپیماهای داخلی شد. جالبتر اینکه این روزها نه تنها قیمت بلیت هواپیما، بلکه پروتکل های بهداشتی نیز از سوی شرکت های هواپیمایی نادیده گرفته می شود و این موضوع بارها از سوی مردم و نمایندگان مجلس مطرح شده است.

جریمه های جزئی و تخلفات مکرر خطوط هوایی
قیمت بلیط هواپیما در روز جمعه (7 نوامبر)

این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری طی ماه های اخیر تنها چند اطلاعیه صادر کرده که خبری از پاسخگویی در این زمینه نیست. اخیراً این سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی که در پروازهای داخلی و فروش بلیت‌های سربار مقررات بهداشتی (مانند محدودیت ظرفیت 60 درصدی) را به شدت رعایت نمی‌کنند، مجوز برخی شرکت‌های هواپیمایی را که هشدارهای سازمان را نقض می‌کنند، به حالت تعلیق درآورده‌اند.

بدیهی است در صورت تکرار تخلفات ادعایی، ایرلاین های مذکور به اطلاع عموم خواهد رسید و مراجع ذیربط جهت حفظ حقوق عمومی معرفی خواهند شد. مسافران می توانند شکایات خود را در خصوص موارد فوق جهت پیگیری به سازمان هواپیمایی کشوری و یا در سایت این سازمان ارسال کنند.

با این حال نرخ بلیت هواپیما همچنان بالاست و تغییری در این نرخ ها ایجاد نشده است که نشان می دهد چنین جریمه هایی تاثیر قابل توجهی بر ایرلاین ها نداشته است و در صورت بازگشت نرخ های داخلی به قیمت های قانونی قبلی، اقدامات جدی تری صورت خواهد گرفت. مورد نیاز است.

انتهای پیام/