جریمه‌های سنگین در انتظار پرمصرف‌های برق است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از وزارت نیرو، محمدحسن متولی زاده امروز در نشست خبری گفت: 1401 آنها تا سه برابر قیمت برق می پردازند.

این طرح در هیئت دولت در دست بررسی است، مسئولان افزودند: 15 درصد از مشترکان برق کشور هستند. جو مصرف زیاد، دلیل اصلی خاموشی های اعمال شده در تابستان امسال، سوء رفتار آنها در مصرف برق است.

وی افزود: 85 درصد از مشترکان کشور از محدوده مشخصی از برق استفاده می کنند که حدود 40 میلیارد کیلووات ساعت برق است، در حالی که 15 درصد مشترکان پرمصرف 40 میلیارد کیلووات ساعت برق مصرف می کنند. “

متولی زاده ادامه داد: مانند 15 درصد مشترکان پرمصرف و 85 درصد مشترکان کم مصرف در صورت استفاده از برق خاموشی نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت ثوانیر در خصوص تامین سوخت نیروگاه ها گفت: در حال حاضر هماهنگی های خوبی با وزارت نفت، برنامه، سازمان بودجه و وزارت نیرو برای تامین سوخت وجود دارد اما رفتارها گاز و برق بسیار مهم است.»

وی با بیان اینکه در روزهای سرد مصرف گاز افزایش می یابد، افزود: ایران روزانه حدود 850 میلیون مترمکعب گاز تامین می کند که 630 تا 640 میلیون مترمکعب آن در حوزه های خانگی و تجاری است در حالی که در ایران تنها 400 میلیون مترمکعب گاز است. گاز استفاده می شود.» اگر این وسایل با بخاری های معمولی و کم مصرف جایگزین شوند، می توانند تا 50 درصد در مصرف سوخت خود یعنی 200 میلیون متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی کنند که معادل آن است. تمام کمبود گاز در کشور

متولی زاده با تاکید بر اینکه برای تشویق و تنبیه مشترکان پرمصرف به دنبال دستگاه های ارزان تر هستیم، گفت: به زودی دستگاه های تعیین شده تبلیغ می شود. گیر هستند.