جدیدترین خبر از وام مسکن روستایی/ احتمال پرداخت تا یک هفته آینده

به گفته معاون بنیاد مسکن، تصویب تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستایی روز چهارشنبه به بانک مرکزی ابلاغ شد، سپس بانک‌های عملیاتی مشخص و در مرحله بعد توزیع استانی انجام می‌شود. روند پرداخت وام طی هفته آینده آغاز خواهد شد.

مجید جودی در گفت وگو با آوای البرز، اظهار کرد: پس از تصویب تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستایی در کمیته دولتی در 11 شهریورماه، بانک مرکزی باید بانک های عملیاتی را مشخص کند. بانک ها اعلام کردند که هنوز هیچ اطلاعیه ای از بانک مرکزی دریافت نکرده اند.

وی افزود: چهارشنبه هفته گذشته دولت تصمیم خود را به بانک مرکزی ابلاغ کرد. البته ما رونوشت مصوبه دولت را به بانک ها داده بودیم، اما گفتند تا زمانی که نظام بانکی حلقوی دریافت نشود، نمی تواند کار کند.

معاون مسکن روستایی و بازسازی بنیاد مسکن گفت: بانک مرکزی امروز این ابلاغیه را به بانک های عامل ابلاغ می کند: کار کارشناسی نحوه بستن تسهیلات در سیستم بانکی از روز گذشته آغاز شده است، احتمالا بانک های عامل فردا تصمیم بگیرید

این زوج تاکید کردند: در گام بعدی بانک ها تقسیم بندی و توزیع استانی را انجام خواهند داد. این روند ممکن است تا یک هفته طول بکشد. بنابراین انتظار داریم تا یک هفته دیگر تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستایی به بهره برداری برسد.

لذا در پی تصویب آبان ماه 1400 گزارش افزایش وام مسکن روستایی از 100 به 200 میلیون تومان با سود 5 درصد در روز چهارشنبه 11 شهریور 1401 به تصویب سخنگوی دولت و رئیس برنامه رسید. این تسهیلات به تصویب هیات دولت رسیده است خبر دادند و اعلام کردند که بازپرداخت این وام از شنبه پنجم شهریور آغاز می شود. با این حال، تعطیلی تسهیلات در بانک های فعال هنوز اجرایی نشده است.

انتهای پیام/