ثروت ١٠ میلیاردر چینی دوبرابر شد/ میلیاردرهای چین چقدر ثروت دارند؟

به خبرگزاري خبر داد آوای البرز، چین بعد از ایالات متحده دومین تعداد میلیاردر را دارد. طبق آخرین نظرسنجی ، 626 میلیاردر در کشور زندگی می کنند که نسبت به سال قبل 33٪ افزایش یافته است.

یونگ شان شان با 68.9 میلیارد دلار در صدر لیست میلیاردرهای چین قرار دارد. وی مالک شرکت آب معدنی بهاره نونگفو است که سال گذشته با سود 3 هزار و 345 درصدی در فهرست میلیاردرهای چین قرار داشت. وی همچنین مالک شرکت دارویی Beijing Wandai است که در آوریل 2020 در بورس اوراق بهادار شانگهای وارد لیست شد.

میلیاردر دوم چین در رسانه ها و اینترنت کار می کند. ما هواتنگ یک کارآفرین ، سرمایه گذار و مدیرعامل هنگ کنگی-چینی است که Tencent را در سال 1998 تأسیس کرد و اکنون 65.8 میلیارد دلار دارایی دارد.

Tencent یک شرکت هلدینگ چینی است که خدمات شبکه های اجتماعی ، رسانه های اجتماعی ، پورتال های وب ، تجارت الکترونیکی ، آنتی ویروس ، مرورگر مرورگر وب ، بازی های چند نفره آنلاین Pubby Mobile و موارد دیگر را ارائه می دهد.

کالین ژنگ هوانگ با دارایی 55.3 میلیارد دلار سومین میلیاردر بزرگ چین است. وی مالک Pindo است ، یک شرکت تجارت الکترونیکی که پنج سال پس از Alibaba تاسیس شد. تا سال 2020 تعداد کاربران آن به 788 میلیون نفر می رسد.

ثروتمندترین میلیاردرهای چینی

جک ما یا ما یون چهارمین میلیاردر چین با دارایی 48.4 میلیارد دلار است. وی که یک تاجر ، تاجر و سرمایه گذار بود ، بنیانگذار و مدیرعامل سابق گروه علی بابا بود. در سال 2019 از نظر مجله Forbes در رتبه 21 جهان قرار گرفتیم.

وانگ وی ، پنجمین میلیاردر چینی ، یک کارآفرین و موسسه مالی است و همچنین به عنوان رئیس هیئت Express Express فعالیت می کند. شرکت تدارکات چینی در سال 1993 تاسیس شد. با وجود بیماری همه گیر تاج ، وانگ وی توانست 60 درصد سهام خود را از ابتدای تأسیس حفظ کند ، که در سال گذشته 37 درصد افزایش داشت. طبق آخرین آمار ، دارایی خالص وی 39 میلیارد دلار است.

ششمین میلیاردر چین با 37.7 میلیارد دلار دارایی او یک کارآفرین و سرمایه گذار چینی است که بنیانگذار و مالک Xianjian Maid است. Maidya یک شرکت لوازم خانگی چینی است.

نام هفتمین میلیاردر چینی ژانگ ییمینگ است. وی صاحب اپلیکیشن محبوب Tic Tac Toe است که آخرین برآورد آن 35.6 میلیارد دلار دارایی است و پس از او سین کیینگ و خانواده اش ، هشتمین میلیاردر بزرگ چینی با ارزش خالص 33.5 میلیارد دلار قرار دارد.

میلیاردرهای دهم و دهم چینی به ترتیب ویلیام لی دینگ و یانگ خوان هستند. دارایی خالص آنها 33 میلیارد و 29.6 میلیارد دلار است. ویلیام لی دینگ متخصص در بازی های آنلاین و یانگ هیوانگ در املاک و مستغلات است.

223227