تولید بیش از ۵ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های لرستان

آوای البرز/لرستان مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان از تولید بیش از ۵ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های استان خبر داد.

حسین میرزایی امروز ۱۹ مرداد ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری جهت تولید و کاشت نهال توسط هر ایرانی سه نهال و به منظور پویش مردمی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان توانست در نهالستان‌های بخش خصوصی که با این اداره کل در ارتباطند، در مجموع ۵ میلیون و ۴۷۴هزار و ۷۰۰ اصله  نهال را تولید کند.

وی با بیان اینکه در نهالستان بخش خصوصی مشارکتی کشت و صنعت شهرستان چگنی ۱۷۵ هزار اصله نهال همچون صنوبر، بنه، داغداغان، مو، انجیر و زیتون تولید شود، بیان کرد: همچنین ۹۰ هزار اصله نهال در نهالستان بخش خصوصی_ مشارکتی آزادراه پلدختر تولید شده که ۵۰ هزار اصله از آنها در میان مردم توزیع شد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان اضافه کرد: در نهالستان بخش خصوصی شهرستان سلسله نیز، سه میلیون و ۱۸۹ هزار و هفتصد نهال صنوبر، سنجد و گردو تولیده شده، که ۶۸۰ هزار از این گونه‌ها توزیع شده است.

میرزایی ادامه داد: در نهالستان شهرداری کوهدشت، ۱۰۰ هزار اصله نهال اکالیپتوس و اقاقیا تولید شده که ۷۰ هزار اصله از آنها توزیع شده است، اظهار کرد: همچنین در نهالستان بخش خصوصی پلدختر نیز ۷۵۰ هزار اصله نهال انجیر، اکالیپتوس و زیتون تولید شده که از این میزان، ۲۰۰ هزار اصله نهال توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در نهالستان‌های بخش خصوصی شهرستان‌های الیگودرز و خرم‌آباد(دانشکده کشاورزی) نیز در هر کدام جداگانه، ۱۰۰ هزار اصله نهال تولید شده، بیان کرد: در نهالستان بخش خصوصی بروجرد (شهرداری) نیز ۷۰ هزار اصله نهال تولید  شده است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: این آمار نهال تولید شده از پاییز ۱۴۰۱ تا اول خرداد ۱۴۰۲ بوده و اغلب توزیع نهال ها در اسفند ۱۴۰۱ صورت گرفته است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.