توقف اینتر و سقوط فروزینونه/ رم با شکست، آزمون را بدرقه کرد

آفتاب‌‌نیوز :

در آخرین شب از هفته سی‌و‌هشتم، هفته پایانی رقابت‌های سری A ایتالیا شب گذشته (یکشنبه) از ساعت ۲۲:۱۵ به وقت تهران، چهار مسابقه همزمان برگزار شد که در مهمترین بازی تیم فوتبال اینتر قهرمان زودهنگام مسابقات برابر میزبان خود تیم هلاس ورونا به تساوی ۲-۲ رضایت داد.

اینتر با گلزنی مارکو آرناتوویچ در دقیقه ۱۰ از هلاس ورونا پیش افتاد، اما برتری‌اش تنها شش دقیقه دوام داشت، چرا که تیانی نوزلین گل تساوی را برای تیم هلاس ورونا زد. در دقیقه ۳۷ تیم میزبان با گلزنی توماش سوسلوف از اینتر پیش افتاد، اما در اولین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه نخست، آرناتوویچ با زدن گل دوم، کار را به تساوی کشاند. اینتر با این نتیجه فصل را با ۹۴ امتیاز به پایان رساند.

در بازی همزمان تیم فوتبال رم در دیداری که سردار آزمون را از دقیقه ۷۰ در اختیار داشت، با نتیجه ۲ بر یک به میزبان خود امپولی باخت. در این بازی متئو کانسلیری در دقیقه ۱۳ امپولی را پیش انداخت. رمی‌ها با گلی که حسام عوار در دقیقه ۱+۴۵ به ثمر رساند با تساوی به رختکن رفتند، اما تیم میزبان با گل امبایه نیانگ در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم، پایان تلخی را برای آزمون و یارانش رقم زدند. این آخرین بازی آزمون برای رمی‌ها بود و با پایان قرارداد قرضی‌اش، او باید به بایرلورکوزن برگردد.

دیگر تیم پایتخت ایتالیا، لاتزیو هم شب گذشته به میدان رفت، اما از پس حریف سقوط کرده‌اش ساسولو برنیامد و به تساوی یک – یک رضایت داد. با این نتیجه لاتزیو با ۶۱ امتیاز هفتم شد و با توجه به اینکه قهرمان و نایب قهرمان جام حذفی ایتالیا (یوونتوس و آتالانتا) هر دو سهمیه لیگ قهرمانان را گرفته‌اند، آبی‌پوشان پایتخت مانند رم سهمیه لیگ اروپا را کسب کردند.

مهمترین اتفاق بازی‌های دیشب، اما نبرد مرگ و زندگی تیم‌های فروزینونه و اودینزه، دو کاندیدای سقوط به سری B بود که پیروزی هر یک از آن‌ها دیگری را به دسته پایین می‌فرستاد و این اتفاق برای فروزینونه میزبان رخ داد که با نتیجه یک بر صفر به اودینزه باخت. تک گل دقیقه ۷۶ کنان دیویس سبب شد که اودینزه تحت هدایت فابیو کاناوارو ۳۷ امتیازی شود و به پانزدهم جدول صعود کند. فروزینونه، اما ۳۵ امتیازی و در رده هجدهم ماند تا بعد از سالرنیتانا و ساسولو سومین تیم سقوط‌کننده به دسته دوم فوتبال ایتالیا باشد.

از فصل جاری سری A تنها یک بازی دیگر باقی مانده که آنهم نبرد معوقه آتالانتا و فیورنتیناست، مسابقه‌ای که روز سیزدهم خرداد در برگامو برگزار می‌شود و به این ترتیب پرونده فصلی که با قهرمانی اینتر و نایب قهرمانی میلان همراه بود، بسته خواهد شد. پیروزی آتالانتا در آن بازی این تیم را بالاتر از یوونتوس در رده سوم جدول قرار خواهد داد.

کارگروه خبری علوم ورزشی

با تمرکز بر تحقیق و ارائه‌ی اطلاعات به‌روز و دقیق، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به دنبال افزایش دانش و آگاهی ورزشی خوانندگان هستم. از نکات تازه‌ترین تکنیک‌ها تا راهنمایی‌های تمرینی، همراهی با من برای تجربه‌ی یک دنیای ورزشی پویا و هیجان‌انگیز را تجربه کنید.