توضیحات رئیس سازمان خصوصی سازی درباره عرضه نشدن صندوق ETF پالایشی

اخبار آفتاب:

چرا خالص سازی ETF ، DARA II ارائه نمی شود؟ وی اظهار داشت: مطابق تبصره 2 قانون بودجه سال 1399 ، مدیریت صندوق های سرمایه گذاری قابل تجارت فقط می تواند توسط دستگاههای اجرایی ویژه انجام شود ، این همان پالایش ETF وزارت نفت است. از آنجا که مدیریت صندوق های سرمایه گذاری قابل تجارت برای صاحبان واحدهای ترجیحی همان صندوق به عنوان بنیانگذاران امکان پذیر است ، تأسیس صندوق و به تبع آن مدیریت صرفاً بر عهده وزارت نفت است.

وی افزود: پس از تصویب هیئت دولت در فروردین ماه امسال ، مکاتبات متعددی با وزارت نفت داشتم ، در این مدت از مدیر صندوق خواستم با توجه به اینکه این صندوق برای ماه ها تأسیس نشده است ، خود را از آن وزارتخانه معرفی کند. این موضوع در آخرین جلسه هیئت در اواسط مرداد امسال توسط وزیر دارایی مطرح شد. وی گفت: “پیگیری من در مورد ارائه پیشنهاد توسط مدیر وزارت نفت و رئیس صندوق پالایش ETF منجر به نتیجه نشد.” وزارت نفت اعلام می کند که وزارت دارایی وجوه را تأسیس می کند ، در حالی که قانونگذاری موضوع را به یک وزارتخانه جداگانه واگذار کرده است.

توضیحی توسط رئیس سازمان خصوصی سازی درباره عدم پرداخت وجوه تصفیه ETF

صالح افزود: در همین راستا ، هیئت مدیره واگذاری در ابتدا رای گیری كرد كه آیا مؤسس و مدیر صندوق با وزارتخانه های مربوطه فرق می كند و به اتفاق آرا می گوید بنیانگذار و مدیر صندوق باید ابزاری باشد. تنها مجری باشید.

به عقیده وزارت نفت ، از آنجا که وزارت نفت ایجاد صندوق پالایشگاه را به طور مؤثر رد کرد ، هیئت Divesture تصمیم گرفت که در صورت عدم وجود داوطلب ، سهام باقی مانده دولت را در پالایشگاه ها مسدود کند و کلیه سهام دولتی را در اختیار داشته باشد. تحویل بصورت کوچک ، تدریجی و شناور در پالایشگاه های تهران ، بندرعباس ، اصفهان و تبریز.

عرضه این پالایشگاه ها از قبل اعلام شده و قرار است به بازار سرمایه عرضه شود.

رئیس سازمان خصوصی چگونه می گوید چگونه وزارت دارایی و دارایی اولین صندوق دارایی را تأسیس کرده ، واحدهای خود را دریافت کرده و سرانجام واحدهای خود را در بازار سرمایه معامله می کند؟ وی گفت: وزارت دارایی و دارایی یک نهاد جداگانه بانکها و شرکتهای بیمه است. بنابراین ، به محض اعلام تصمیم کابینه ، وزیر دارایی و دارایی شخص مسئول تنظیم صندوق خصوصی را به سازمان خصوصی سازی معرفی کرد و به معاون سازمان اجازه تنظیم صندوق اول را داد. بیمه ای که توسط وزارتخانه و شرکت های متعلق به دولت ارائه می شود. به نظر من این اقدام وزیر دارایی که موافقت کرد که شرکت های خود را به عنوان صندوق ETF در بورس اوراق بهادار معرفی کند ، باید الگویی برای سایر وزارتخانه ها باشد.در اینجا ، من می خواهم از وزیر دارایی بخاطر اقدامات مناسب تشکر کنم.