تورم انگلیس در حال صفر شدن

تورم در دومین اقتصاد بزرگ اروپا به 0.3 درصد کاهش یافت.

نرخ تورم سالانه این کشور در پایان ماه نوامبر به 0.4 درصد کاهش یافت و باعث پایان فعالیت اقتصادی این کشور شد ، در حالی که ویروس کرونا به طور گسترده ای در اروپا و انگلیس گسترش یافت. در مدت مشابه ماه گذشته 0.3 درصد بود.

تورم کفش و پوشاک در این ماه به منفی 3.6 درصد رسید و به کمترین نرخ تورم در هفت ماه گذشته در انگلیس رسید. تورم غذا و نوشیدنی به 0.6 درصد افزایش یافت. تورم در آب و برق نیز 0.7 درصد منفی است.

بانک انگلستان هدف تورم را 2٪ تعیین کرده است و نگه داشتن تورم در این محدوده را برای سیاست گذاران دشوار می کند.

هسته اصلی تورم که تغییرات قیمت مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسان زیاد در نظر نگرفته بود ، در پایان ماه نوامبر 0.1 درصد بود که نسبت به ماه قبل 0.1 درصد کاهش داشت.

تورم ماهانه در انگلیس با 0.2 درصد کاهش نسبت به ماه قبل به 0.1 درصد رسید. متوسط ​​نرخ تورم در انگلیس بین سالهای 1989 و 2020 2.41 درصد بوده است که بیشترین تورم در آوریل 2015 با 8.5 درصد و کمترین آن در آوریل 2015 با 0.1 درصد بوده است.

نیل بریل ، کارشناس ارشد مدیریت دارایی در انستیتوی پریمون متون گفت: “تورم در حال حاضر برای بانک مرکزی یک نگرانی بزرگ نیست ، اما با توجه به فاصله بین نرخ تورم و سطح هدف ، که به نظر می رسد چند ماه نیست ، هنوز فضای زیادی برای فریب وجود دارد.” در آینده شاهد نزدیک شدن تورم به حد 2٪ خواهیم بود.

انتهای پیام