
برخی از شرکت ها در این زمینه تلاش های خوبی انجام می دهند. Consumer Reports به طور خاص آمازون گوگل و Signify (تولیدکننده نورپردازی Philips Hue) را به خاطر داشتن برنامه هایی برای عمر نرم افزاری محصولاتشان مورد تمجید قرار می دهد.
به عنوان مثال در سیاست پایان پشتیبانی خود Philips Hue اعلام کرده است که به مدت حداقل پنج سال از روز خرید لامپ هایش را با بروزرسانی های امنیتی پشتیبانی خواهد کرد. این فهرست در آمازون نشان می دهد که بلندگوها و نمایشگرهای هوشمند Echo چه مدت بروزرسانی های امنیتی دریافت خواهند کرد و گوگل نیز منبع مشابهی برای محصولات خانه هوشمند خود دارد.
طبق تحقیقات Consumer Reports تنها 3 از 21 برند لوازم خانگی زمان دقیق پشتیبانی نرم افزاری محصولاتشان را اعلام می کنند. با این حال هنوز هم باید برای یافتن این اطلاعات در وب سایت ها جستجو کنید.
این یک تغییر قابل توجه است که مصرف کنندگان هنگام خرید لوازمی مانند یخچال ماشین لباسشویی و ترموستات به عمر نرم افزاری آن ها فکر کنند اما این موضوع مهم است.
نظرسنجی Consumer Reports نشان می دهد که حدود 70 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند تولیدکنندگان باید ملزم به افشای مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری دستگاه هایشان باشند. انتشار تاریخ انقض برای پشتیبانی امنیتی در هنگام فروش می تواند به مردم کمک کند تا ریسک ها و مزایای خرید دستگاه های متصل را درک کنند.
اما می توانید ببینید که چرا تولیدکنندگان تمایلی به تبلیغ این موضوع ندارند که ترموستات هوشمند 200 دلاری که قصد خرید آن را دارید ممکن است در ده سال آینده عملکرد مورد انتظار شما را نداشته باشد یا ممکن است تبدیل به یک خطر امنیتی یا یک وزنه کاغذی گران قیمت شود. علاوه بر این شرکت های کوچک تر ممکن است نتوانند برای چنین مدت طولانی برنامه ریزی کنند.
شرکت ترموستات هوشمند Ecobee به تازگی پس از 16 سال پشتیبانی از ترموستات هوشمند اصلی خود پایان داده و تضمینی برای مدت زمان پشتیبانی از خط فعلی خود ارائه نمی دهد. در حالی که سابقه Ecobee در این زمینه بسیار خوب است — همچنان از مدل Ecobee3 که در سال 2014 راه اندازی شد پشتیبانی می کند — طبیعی است که شرکت ها نتوانند آینده را پیش بینی کنند.
البته هیچ چیزی مانع شرکت ها از گسترش زمان بندی هایشان نیست. شرکت روتر Eero متعلق به آمازون تضمین می کند که بروزرسانی ها حداقل به مدت 5 سال پس از آخرین خرید دستگاه ارائه خواهد شد به این معنی که پشتیبانی برای نسل دوم Eero — که هنوز هم قابل خرید است — از 2027 به 2030 افزایش یافته است. با این حال این نگرانی را برطرف نمی کند که ممکن است کسی تصمیم بگیرد بر اساس تاریخ انقضا دستگاه را خریداری نکند.
کمیسیون تجارت فدرال (FTC) نیز به این موضوع توجه دارد. سال گذشته گزارشی منتشر کرد که بیان می کند تقریباً 90 درصد از دستگاه های متصل مورد بررسی اطلاعاتی درباره مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری ارائه نمی دهند و این ممکن است نقض قانون فدرال باشد.
یک راه حل بالقوه در برنامه علامت اعتماد سایبری ایالات متحده نهفته است که FCC ماه گذشته راه اندازی کرد. این علامت که از طریق کد QR روی بسته بندی محصول یا لینک در وب سایت قابل دسترسی است جزئیاتی درباره امنیت محصول ارائه می دهد از جمله «تاریخ پایان حداقل دوره پشتیبانی. این داده ها می توانند به راحتی توسط یک شرکت به روزرسانی شوند و بنابراین نسبت به درج تاریخ انقضا روی محصول انعطاف پذیرتر هستند.