تلاش برای اتصال آب دز به طرح غدیر تا شهریور ۱۴۰۱

آوای البرز/ خوزستان مدیرعامل شرکت بهره برداری و انتقال آب گدیر گفت: دولت در تلاش است تا شهریور 1401 آب را به شهرهای هدف برساند و گام های بسیار خوبی برای تحقق این هدف برداشته شده است.

داوود حری در یک کنفرانس مطبوعاتی در اهواز در 24 اسفند ماه گفت: پروژه آبرسانی غدیر یک پروژه بسیار منحصر به فرد و بزرگترین پروژه در کشور است که هدف آن حدود 900 کیلومتر خط لوله و تامین آب است. یکی از 1200 روستای خوزستان با 12 شهر و بیشتر است.

به گزارش آوای البرز، وی افزود: در حال حاضر بخشی از این خط در شهرهای احواس، داش آزادگان، خرمشهر، آبدان و شادگان فعال است که بخشی از آب مورد نیاز این شهرها را تامین می کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری و انتقال آب گدیر گفت: طبق برنامه ریزی های تهیه شده در خرداد 1401 شهرهای شوش و الوان نیز وارد این چرخه می شوند.

حوری تصریح کرد: در حال حاضر آب پروژه غدیر به صورت مستقیم از سد کرخه منتقل می شود و تامین آب در حال حاضر از سد کرخه است اما هدف اصلی جداسازی آب از گازوئیل است.

بیش از 60 درصد آب اهواز از طریق طرح گدیر تامین می شود

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد از پروژه غدیر به بهره برداری رسیده است، گفت: در حال حاضر 60 درصد آب اهواز از این پروژه تامین می شود و با اتمام پروژه درصد بیشتری از آب اهواز از پروژه غدیر تامین می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری و انتقال آب گدیر گفت: دولت در تلاش است تا شهریور 1401 آب را به شهرهای هدف برساند و گام های بسیار خوبی برای تحقق این هدف برداشته شده است.

حوری گفت: سال گذشته منابع مالی تزریق شده به این پروژه با هیچ دولت قبلی بی نظیر بود.

وی با بیان اینکه تاکید وزیر نیرو و رئیس جمهور بر تکمیل پروژه غدیر بود، اضافه کرد: پروژه غدیر اولین پروژه وزارتخانه است. انرژی برای اجرای آب در شهرهای هدف. ورود به خوزستان.

مدیرعامل شرکت بهره برداری و انتقال آب گدیر با اشاره به چالش های بهره برداری از پروژه گدیر گفت: برداشت های غیرمجاز، شکستگی خطوط و … از عواملی است که ما را در بهره برداری با مشکل مواجه می کند و همین امر باعث کاهش کیفیت آب نیز می شود. اب.”

حوری ادامه داد: آب شرب با کیفیت حق مردم خوزستان است و تلاش خواهیم کرد تا آب با کیفیت بالا وارد چرخه آب گدیر شود.

وی افزود: شعار ما در طرح غدیر نه تنها کیفیت آب بلکه پایداری آب است و تمام اقدامات لازم را برای اجرای صحیح این طرح انجام داده ایم.

انتهای پیام/