تغییر در ساعت طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا از اول شهریور 1400

با اعلام دفتر استاندار تهران مبنی بر شروع ساعات کار ادارات و سازمانها از ساعت 14.30 تا 14:30 سپتامبر 1400 ، معاون حمل و نقل شهرداری تهران با تغییر زمان به حرکت بهتر کمک کرد. اجرای طرح ترافیک

کمیت ترافیک و اطلاعات بار نقش مهمی در بهبود ایمنی ترافیک و نگهداری راهها در برنامه ریزی بلند مدت دارند. با یک برنامه کارآمد و مناسب ، می توانید ترافیک را متوقف کرده و کنترل کنید. یکی از راههای کنترل ترافیک استفاده از مفهوم طرح ترافیک است. حتماً نام این پروژه را بارها و بارها شنیده اید. برای اطلاعات بیشتر ، ما را در زیر دنبال کنید.

مقامات اخیراً طرح ترافیکی را برای کاهش تردد خودروهای شخصی در مناطق پرجمعیت آغاز کردند. با این طرح ، فقط تعداد معینی از خودروهای واجد شرایط می توانند وارد مناطق خاصی شوند. این پروژه در کشور ما و شهر تهران در حال معرفی است و در حال اجرا است.

طرح ترافیک تهران

مدیران شهری معتقد بودند با رشد شهرها و افزایش نسبی حمل و نقل عمومی ، رشد جاده های شهری به کنترل ترافیک و کاهش حجم خودروها کمک نمی کند. بنابراین طرح ترافیک در برخی مناطق تهران مورد توجه و اجرا قرار گرفت. به

به استثنای وسایل نقلیه عمومی یا وسایل نقلیه پزشکی (مانند اتوبوس و موارد اضطراری) ، سایر وسایل نقلیه با محدودیت دسترسی به مناطق شلوغ مواجه هستند.

سابقه برنامه ریزی

طرح ترافیک ابتدا با تعیین مسیر ویژه اتوبوس راه اندازی شد. بر اساس این طرح ، خودروها می توانند به صورت جفت و فرد از ساعت 6 صبح تا 5 بعد از ظهر بر اساس آخرین شماره پلاک تحویل داده شوند.

طرح ترافیک از سپتامبر 1400

طرح ترافیکی تازه برنامه ریزی شده از شنبه تا چهارشنبه به صورت هفتگی اجرا می شود. این طرح علاوه بر روزهای تعطیل در روزهای پنجشنبه نیز اجرا نمی شود و دسترسی به محدوده طرح ترافیک در ایام تعطیل بلامانع است. طرح ترافیک جدید از ساعت 8:30 تا 16:00 اجرا می شود.

طرح ترافیک برای همه شهروندان ساکن در کلان شهرها که قصد سفر به تهران را دارند یک اصطلاح بسیار آشنا است. در سال جدید ، قوانین کمی تغییر کرده است ، و ما در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

هزینه های ترافیکی یکسان

با اجرای طرح ترافیک ، هزینه تردد برابر با وسایل نقلیه سهمیه برای دستگاه های دولتی و سایر نهادهای عمومی خواهد بود.

بنابراین ، هزینه خرید طرح ترافیک برای افراد 25 درصد و بالاتر در سهمیه بنیاد شهید رایگان است.

تغییر در برنامه ترافیک و زمان کنترل آلودگی هوا از 1 سپتامبر 1400

طرح ترافیک را از سیستم تهران من بخرید

طرح ترافیک بخرید

در طرح ترافیک ، با قانون جدید ، مبلغ کل طرح و فروش سالانه به طور کامل حذف می شود. نرخ عوارض در طرح ترافیک بر اساس نوع معاینه فنی ، زمان ورود و خروج محاسبه می شود. این هزینه ها بسته به ساعات اوج و غیر پیک متفاوت است. خودروهایی با بهترین معاینه فنی 20 درصد تخفیف دریافت می کنند.

از ساعت 6:30 تا 10 صبح و 4 تا 7 عصر شلوغ است.

جزئیات نحوه محاسبه عوارض ترافیک در طرح ترافیک را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

اولین ورود / اولین ترافیک

آخرین ورود / آخرین ترافیک

نرخ پرداخت با معاینه فنی بالا

مبلغ عوارض پرداختی در معاینه فنی استاندارد

ساعت 6.30 تا 10 شب

بعد از 16

28800 تومان

36،000 تومان

ساعت 6.30 تا 10 شب

قبل از 16

19200 تومان

24000 تومان

از ساعت 10 شب

بعد از 16

19200 تومان

24000 تومان

از ساعت 10 شب

قبل از 16

13440 تومان

16800 تومان

شرایط رزرو طرح ترافیک

اگر ظرفیت مجاز روزانه را برآورده نکنید ، هر روز مجوز رزرو دریافت خواهید کرد. اگر به هر دلیلی بدون محدودیت در منطقه طرح ترافیک شرکت می کنید ، باید 24 ساعت پس از پایان همان روز در سیستم رزرو ثبت نام کنید.

اگر ظرفیت مجاز روزانه پر باشد ، نمی توان رزرو کرد و تردد به منطقه پروژه مجاز نیست. از نظر ترافیک ، سیستم 787،500 ریال از کیف پول Citizen شما کسر می کند.

امکانات و مزایای طرح ترافیک جدید

در زیر با این امکانات و مزایا آشنا می شوید.

14 می توانید دو منطقه طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا را ترک کرده و عوارض مناطق تردد را بپردازید و بعد از ساعت 14:30 اجازه سفر داشته باشید.

در صورت ثبت نام در سایت تهران من ، باید توجه داشته باشید که سهمیه تردد رایگان 20 روز در فصل برای همه خودروهای دارای پلاک تهران فقط در محدوده کنترل آلودگی هوا (زن و شوهر یا سابق) است. سهمیه 15 روز برای پلاک ها به جز تهران است. در غیر این صورت ، هنگام ورود به محدوده ترافیک ، با جریمه دوربین روبرو خواهید شد که نوعی تخلف از خودرو محسوب می شود.

تغییر در برنامه ترافیک و زمان کنترل آلودگی هوا از 1 سپتامبر 1400

جریمه پلیس و جریمه دوربین برای ورود به محدوده طرح ترافیک

نحوه استعلام میزان بدهی در طرح ترافیک

چندین راه وجود دارد که می توانید در مورد ادغام بدهی برای یک طرح ترافیک مطلع شوید. موارد زیر عبارتند از:

1. از سایت تهران من از میزان بدهی مطلع شوید

2. بررسی بدهی طرح ترافیک از طریق کد فرمان

3. بررسی بدهی طرح ترافیک با مراجعه به دفاتر الکترونیکی شهر

4. بازدید از دفاتر پیشخوان دولت و درخواست وام طرح ترافیک

بررسی تخلفات خودرو همراه با بررسی بدهی طرح ترافیک

تغییر در برنامه ترافیک و زمان کنترل آلودگی هوا از 1 سپتامبر 1400

ورود به محدوده طرح ترافیک بخشی از نقض خودرو است

همانطور که گفته شد ، بسیاری از مناطق تهران در محدوده طرح ترافیک قرار دارند. این مناطق شلوغ و پرجمعیت است. برای رسیدن به این مناطق ، بهتر است از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید. از آنجا که می توانید در مورد بدهی طرح ترافیک استعلام کنید ، می توانید با استفاده از کد دستوری که به پلیس +10 اشاره می کند ، تخلف خودروی خود را از پلیس راهور 120 دریافت و پرداخت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بررسی تخلفات خودرو ، مقاله مربوطه را در مجله بیمه https://bimeh.com/mag بخوانید.