تعیلق بخشی از تحریم‌های ایران توسط آمریکا /اعلام جزییات

دفتر کنترل دارایی وزارت خزانه داری آمریکا (OAAC) در بیانیه ای اعلام کرد که این اقدام بخشی از اقدامی بود که رئیس جمهور جو بایدن برای بررسی تأثیر تحریم های یک جانبه و چند جانبه ایالات متحده در کشورهایی که با Covid-19 می جنگند ، انجام شد. ، سوریه و ونزوئلا از زمان محاصره OAAC به مدت یک سال جلوی مبارزه با بیماری همه گیر تاج را گرفته اند.

وزارت خزانه داری ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد ، امروز ، برای کمک بیشتر به مبارزه جهانی با COVID-19 ، دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) وزارت خزانه داری سه مجوز عمومی (ایران GLN ، سوریه GL21 ، ونزوئلا GL39) صادر کرده است. Kovid 19 برای تسهیل معاملات و فعالیت های مربوط به بیماری همه گیر محدودیت هایی را برای مجوزهای موجود اعمال می کند. این مجوزها طبق روال دیرینه معافیت ها ، معافیت ها و پروانه های انسانی برای پوشش دادن معاملات و فعالیت های مربوط به بیماری همه گیر Kovid 19 اعطا می شوند. این شامل معاملات و عملیات ، از جمله ماسک صورت ، ونتیلاتور ، مخازن اکسیژن ، واکسن ، تولید واکسن ، آزمایش COVID-19 ، سیستم های فیلتراسیون هوا ، بیمارستان های صحرایی وابسته به COVID-19 و موارد دیگر است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمده است که “تحریم های ایران” عبارتند از:

الف) برخی از مبادلات مربوط به بیماری همه گیر غیرقانونی Kovid-19 تا ساعت 12:01 بعد از ظهر به وقت ایالات متحده در 17 ژوئیه 2022 تحت تحریم ایران مجاز خواهد بود. مبادلات زیر تا تاریخ مشخص شده ممنوع نیست:

1. صادرات کالا یا فناوری. کلیه مبادلات و فعالیتهای مربوط به صادرات ، صادرات مجدد ، فروش و توزیع مستقیم یا غیرمستقیم Quid-19 (شامل کالاها و فن آوری های مورد استفاده در تحقیقات یا مطالعات بالینی مربوط به Quid-19) برای پیشگیری ، تشخیص و درمان استفاده می شود. Quid-19 19) با اشخاص ثالث این کالاها را برای مقاصد خاص برای فروش مجدد در ایران یا دولت ایران یا به دولت ایران خریداری می کنند.

. واردات یا تجارت کالاهای مربوط به Kovid-19. کلیه مبادلات و عملیاتی که از زمان صدور این مجوز عمومی به ایران یا دولت ایران وارد یا صادر شده اند ، معیوب و بی فایده شناخته شده اند و به دلیل روشهای بازگشت و حوادث نامطلوب ، به آنها نیاز است. یا هر گونه نگرانی امنیتی دیگر. یا مرتباً برای ترمیم یا بازگرداندن این موارد به ایالات متحده یا کشور ثالث اقدام کنید.

3. صادرات یا واردات خدمات. واردات خدمات از ایران به ایالات متحده در کلیه شرایط مربوط به صادرات ، صادرات مجدد ، فروش یا خدمات مربوط به ایران یا مستقیماً به دولت ایران یا در کلیه موارد مربوط به پیشگیری و تشخیص. یا درمان کووید -19 (اعم از تحقیق یا مطالعه بالینی مربوط به کوید -19).

ب) مجوزهای معاملات خاص با بانک مرکزی ایران یا شرکت ملی نفت ایران. کلیه نقل و انتقالات و فعالیتهای مندرج در بند الف این مجوز عمومی مربوط به بانک مرکزی یا شرکت ملی نفت ایران (یا هر شرکتی که شرکت ملی نفت ایران در آن 50٪ سهام داشته باشد) در تاریخ 17 ژوئیه 2022 مجاز خواهد بود. زمان شرقی.

ج) صدور مجوز برای برخی معاملات مالی. روشهای منظم و لازم برای اتمام مبادلات و فعالیتهای مصوب در بندهای A و B این مجوز عمومی یا معاملات مربوط به انتقال وجوه یا مبادلات مالی تجاری در منطقه شرقی تا ساعت 12:01 بعد از ظهر 17 ژوئیه مجاز است. ، 2022.

د) صادرات یا صادرات مجدد کالا یا فناوری تحت بند (الف) این مجوز عمومی منوط به شرایط زیر است:

1. کالاها یا فناوری های صادر شده یا صادرات مجدد:
(i) دفتر صادرات 15 قسمتی را از نظر CFR 730 تا 774 (EAR) به عنوان EAR99 تعیین کرده است. یا
(ii) در مورد کالاها یا فناوری هایی که تحت هیچ سیستم کنترل صادرات چند ملیتی ذکر نشده و از EAR محافظت نشده اند. و

. کلیه صادرات و صادرات مجدد تحت این مجوز عمومی قبل از تاریخ انقضا این مجوز عمومی پایان می یابد.

ه) موارد ذیل تحت این مجوز عمومی مجاز نیست:

1. صادرات یا صادرات مجدد کالا یا فناوری به CBI ، NIOC یا هر یک از موارد فوق ، که NIOC صاحب 50٪ یا بیشتر به طور مستقیم یا غیرمستقیم است.

. صادرات یا صادرات مجدد کالاها ، فناوری یا خدمات به خریداران یا واردکنندگان نظامی ، اطلاعاتی ، یا مطیع قانون.

3. صادرات یا صادرات مجدد کالاها ، فناوری یا خدمات مورد استفاده برای تولید یا ساخت سلاح های شیمیایی ، بیولوژیکی یا سلاح های کشتار جمعی.

4. فصل 31 هرگونه دارایی مسدود شده را تحت هر قسمت از CFR31 حذف کنید.

5- هرگونه معامله یا فعالیتی که توسط ITSR ، GTSR یا EO132244 یا هر قسمت دیگری از 31 CFR فصل V ممنوع یا تحت GTSR یا 13224 EO ممنوع باشد غیرقانونی است. مگر اینکه در بند (ب) این مجوز عمومی مشخص شده باشد.

223223