تصویب طرح صیانت از کاربران نظام حکمرانی فضای حقیقی را تضعیف می‌کند

وزیر ارتباطات در مورد طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: آخرین پیش نویس منتشر شده است که نه تنها سیستمی برای حاکمیت سایبری در کشور ایجاد می کند ، بلکه سیستم حاکمیتی را نیز تضعیف می کند. کشور “.

به گزارش آوای البرز ، محمد جواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در مقاله ای که در کانال تلگرامی منتشر شد ، اظهار داشت: از آنجا که من بارها و بارها درباره قطعنامه اخیر مجلس شورای اسلامی س askedالاتی مطرح کرده ام ، این توضیحات را منتشر می کنم ، عزیز آنهایی که “

کدام قانون برای فضای مجازی توسط مجلس تصویب شد؟

بر اساس اصل 85 قانون اساسی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی “ضرورت” طرح حمایت از حقوق مصرف کنندگان و حمایت از خدمات اساسی شبکه ملی اطلاعات را تشخیص داده و قدرت تصمیم گیری آنها را به قانونگذار واگذار می کنند. یک کمیسیون

تصمیم این کمیسیون در زمینه فضای مجازی چیست؟

این کمیسیون هنوز تشکیل و تصویب نشده است. با این حال ، یک یا چند پیش نویس پیشنهاد هنوز منتشر نشده و هنوز نهایی نشده است. بنابراین ، دریچه ای برای تغییرات در پارلمان هنوز باز است.

آیا نیاز به مقابله با حاکمیت سایبری دارید؟ آیا این پیش نویس چارچوب مناسبی برای حکمرانی سایبری ایجاد می کند؟ از خدمات محلی به طور م supportثر پشتیبانی می کنید؟ آیا حقوق مردم محفوظ خواهد ماند؟ آیا شبکه های اجتماعی فیلتر می شوند؟

در حالی که حاکمیت سایبری ضروری است ، در یک جامعه مجازی رو به رشد ، ایجاد قوانین و چارچوب های مناسب می تواند اقتصاد دیجیتال را رشد داده و رضایت عمومی را افزایش دهد ، اما به نظر من:

آخرین پیش نویس نه تنها سیستمی برای حکمرانی سایبری در کشور ایجاد می کند ، بلکه سیستم حاکمیت واقعی فضای کشور را نیز تضعیف می کند. اختیارات دولت و رئیس جمهور به یک کمیسیون چند وجهی اعطا می شود که اختیارات بیشتری نسبت به دولت دارد و رئیس جمهور رئیس آن نیست. حتی امکان نظارت نمایندگان مجلس بر فعالیت های این بخش از بین رفت. مهمترین نهادهای سیاستگذار در کشور مانند شورای عالی امنیت ملی همیشه به ریاست رئیس جمهور تشکیل شده است. بنابراین ، در صورت تصویب این پیش نویس ، با بی نظمی بیشتری در اداره کشور روبرو خواهیم شد.

بسیاری از صاحبان مشاغل و حتی پیام رسان های بومی با این پیش نویس مخالفت کرده اند. بنابراین هیچ پشتیبانی موثری از مشاغل وجود ندارد. البته با توجه به تحریم های گسترده ای که توسط شرکت های آمریکایی علیه مصرف کنندگان ایرانی وضع شده است ، حفاظت از خدمات بومی دولت نیز ضروری است ، اما آیا می توانیم حمایت از برخورد با افراد تحت حمایت را مخرب تعریف کنیم؟

در مورد حقوق مردم ، اکثر مردم در این مدت نظرات خود را به وضوح بیان کرده اند. به نظر نمی رسد شبکه های اجتماعی برای مدت کوتاهی فیلتر شوند ، اما سیستم پیش بینی شده در پیش نویس و ادغام کمیسیون ها و کارگروه ها امکان محدودیت های گسترده برای پهنای باند پیام رسان و فیلترینگ را افزایش داده است. افزایش هزینه اینترنت از دیگر خروجی های این پروژه است. البته ، تمایل روزافزون کاربران ایرانی به ماهواره در اینترنت را نادیده نگیرید.

چکار باید بکنیم؟

انتظار برای تشکیل دولت سیزدهم ، در کوتاه مدت تغییر دولت ، به پاداش اتخاذ چنین قطعنامه مهمی نزدیک نیست. بگذارید لایحه ای در فضای باز پارلمان با تخصص و با توجه “واقعی” به حقوق مردم پیشنهاد شود و اجازه دهید یک قانون قابل اجرا در فضای مجازی تصویب شود.

انتهای پیام