تصویب بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

محمد مخبر در این جلسه با قدردانی از سازمان برنامه و بودجه بخاطر تدوین به موقع پیش نویس بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳ و طرح آن در جلسه شورای اقتصاد، بر لزوم انطباق این بخشنامه با سیاست‌ها و رویکرد‌های اصلی برنامه هفتم توسعه کشور تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین بر اهمیت اصلاح ساختار بودجه کشور به عنوان یک اولویت مهم تاکید و سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد این موضوع را بویژه در تدوین برنامه‌ها و سیاست‌ها به طور جدی در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز گزارشی از پیش نویس بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور ارائه کرد و گفت: تلاش شده است که مضامین اصلی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه در این بخشنامه گنجانده شود.

وی همچنین به ارائه توضیحاتی در خصوص رویکرد‌ها و سیاست‌های کلان بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور پرداخت و افزود: مضمون محوری بخشنامه بودجه ۱۴۰۳ رشد اقتصادی عدالت محور مبتنی بر مردمی سازی اقتصاد و ارتقای بهره وری کل عوامل تولید است.

در این جلسه که وزرای نیرو، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند، پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با اعمال برخی اصلاحات و بررسی در کمیسیون ابلاغ گردد.

تمدید فاینانس احداث سد و نیروگاه برق آبی خرسان (۳) از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد و پس از توضیحات وزیر نیرو به تصویب رسید.

اجرای سامانه یکپارچه پایش عملکرد ناوگان حمل و نقل دیزلی درون شهری (سیپاد) درخواست وزارت نفت در این جلسه بود که پس از بحث و بررسی برای ۳۲۵ هزار دستگاه خودروی ناوگان باری و مسافری در سقف اعتباری ۶۶ میلیون دلار به تصویب رسید.

در این نشست همچنین طرح «احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی در بندر عباس» به درخواست وزارت نفت مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این طرح برای بررسی بیشتر در خصوص نحوه تامین مالی و اجرای پروژه به کمیسیون شورای اقتصاد ارجاع شود.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.