تشکیل قرارگاه امداد اجتماعی امیرالمومنین(ع) در جهت ارتقای شاخص های فرهنگی ـ اجتماعی مناطق آزاد



راه اندازی قرارگاه همیاری جامعه امیرالمومنین (ع) به منظور ارتقای شاخص های فرهنگی اجتماعی مناطق آزاد

با فرمایشات اخیر حضرت آقا، جمعی از مداحان حاضر در لابی با حمایت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اردوی ملی امداد اجتماعی امیرالمومنین(ع) را راه اندازی کردند.


آوای البرز می گوید جلسه توجیهی آغاز اردوی ملی امداد اجتماعی امیرالمومنین (ع) با حضور مشاور برگزار شد. رئيس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد فعالیت های تجاری- صنعتی و اقتصادی خاص صورت گرفت.
سعید محمد در این نشست گفت. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در مورد نیاز تکرار کرد استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد مردمی در ترویج فرهنگ اسلامی از جمله بهره گیری از استعدادهای رده های مختلف از جمله جوانان متعهد، حرفه ای و تاب آور صحبت کردند.
وی افزود: کار در مجتمع های دولتی به کندی و نوسانات انجام می شود، اما در استفاده از توانایی های ذاتی مردم هیچ کم و کاستی وجود ندارد که امروز دغدغه حضرت آقا را دارد. آسیب اجتماعی آنها همچنین راه حل هایی برای مقابله با آن دارند.
مشاور رئیس جمهور گفت جامعه هشت منطقه آزاد برای یک و نیم میلیون نفر وجود دارد که عموماً مناطق مرزی هستند مشکلات ما با معایب زیادی از جمله درصد بالای چابهار مواجه هستیم حاشیه نشینی وقتی صحبت از مناطق آزاد می شود همه یاد کیش و کیش می افتند . با اینکه چهره های زیبایی دارند اما مشکلات زیادی دارند.
سعید محمد تصریح کرد: ما نگران بهبود شرایط فرهنگی اجتماعی این جامعه کوچک هستیم، حضرت آقا باید کاری کرد. . در مورد استفاده از مهارت های اجتماعی طرفداران آنها یک کشور هستند چون هیئت ها ساختارمند هستند، بدنه دارند، اهل محله هستند، از نزدیک با مسائل اجتماعی آشنا هستند.
وی ادامه داد: برای استفاده از ظرفیت و حضور دانش آموزان اینگونه جلساتی را با دانش آموزان منطقه برگزار کرده ایم، اکنون با گروه های جهادی ارتباط کامل داریم، آنها از مناطق بازدید کرده اند، طرح ها و برنامه های خود را آماده کرده اند و می دانند کجا می خواهند بروند. بودن.” کلینیک یا مدرسه بله، با گروه هایی مانند بنیاد برکت برای طرح های خوداشتغالی قراردادهایی داریم.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعت و ویژه اقتصادی گفت: جرایم غیرعمد در مناطق آزاد در بحث زندانیان گام برداشته است، افرادی در آنجا هستند که به کار خیر علاقه مند هستند، شما ایمان دارید، اینگونه است. خیریه ها می توانند مشکلات را به هم مرتبط کنند.”
سعید محمد تصریح کرد: در مقطعی از زمان ممکن است این دیدگاه این باشد که هدف مناطق آزاد فقط توسعه اقتصادی است. پول می خواست کار دیگری بکند اما حالا هر فعالیت اقتصادی باید پیوست فرهنگی اجتماعی داشته باشد، ما موظف هستیم مجموعه هایی را جمع آوری کنیم تا از نیروهای بومی استفاده کنیم، مدرسه فنی و حرفه ای به آنها تعلیم دهید و به آنها آموزش دهید، از بومی ها فقط به عنوان والدین استفاده نکنید، برای حل همه مشکلات به تنهایی نیازی به پول نیست، گاهی اوقات با تدبیر و فکر می توان مشکلات را حل کرد.
وی با اشاره به نامگذاری این مجموعه به نام بنای امیرالمومنین(ع) گفت: حضرت علی (ع) نمونه کامل عدالت خواهی و عنایت اجتماعی بود به طوری که به یتیم خانه سر می زد و غذا می خورد. تکه نان و تاریخ به دهان فرزندان یتیمان امروز وظیفه داریم در برابر رویکرد ائمه(ع) برای عدالت، محرومیت زدایی و توسعه متوازن اقدام کنیم.

** آسیب های اجتماعی مهم ترین خطر است انقلاب اسلامی است

در ادامه این جلسه، قائم مقام فرهنگی و اجتماعی گردشگری دبیرخانه شورای عالی منطقه آزاد گفت: آقا گفته اند آسیب های اجتماعی مهم ترین خطر است. انقلاب اسلامی است.
مهدی حسین زاده افزود: در حوزه های حکمرانی اجتماعی مهم ترین عامل برای حل یک مشکل، مشارکت مردم در مشکلات است که بهترین استعدادهای ما در هیئت است.
امیرالمومنین دبیر ستاد ملی امداد اجتماعی نیز گفت: تلاش می کنیم ظرفیت مداحان و مداحان را افزایش دهیم. اهل بیت حضرت آقا مجدداً بر لزوم حرکت مداحان به عرصه مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید کرده اند تا در قالب این اردو از آن استفاده شود.
علی خجری ادامه داد: انتظار داریم تا پایان امسال برنامه ریزی و بازدیدهای میدانی انجام شود و مرحله شناسایی و آسیب شناسی را خواهیم داشت تا از ابتدای سال 1401 کار عملی آغاز شود.
در ادامه این نشست رئیس قرارگاه امداد اجتماعی امیرالمومنین(ع) کشور گفت: امیدواریم فعالیت های قرارگاه امیرالمومنین در مناطق آزاد و اختصاصی الگویی برای کل کشور باشد. از قضاوت و قیمت استفاده کنید، چون ما جزو مردم هستیم، می دانیم چه می خواهند و چه می گویند.
مرتضی طاهری افزود: در جلسه اخیر هواداران صحنه های مختلفی از جمله سیل را بیان کردند. زمين لرزه کروناها می درخشد و ما باید در جهاد تبیینی به وظیفه خود عمل کنیم.
طاهری یادآور شد: قبل از انقلاب مردم در منبر به دنبال امداد و فعالیت های جهادی بودند، من بارها گفته ام که مرحوم استاد ما کافی، جهادگر خلاقی بود و اگر هم می شد در هر روستایی منبر می رفت.
این مداح اهل بیت تصریح کرد: مردم علاقه خاصی به خادمان اهل بیت دارند چرا که همواره نظام، انقلاب و اهل بیت در مراحل حساس قلب خود بوده اند. خداوند نام امیرالمومنین را رحمت کند دهه فجر مرحله ای برای اصلاح مشکلات مردم از این کمپ حذف شد.
در ادامه این دیدار حجت الاسلام احمد پناهیان نیز گفت: فعالیت جهادی موجب رنسانس جامعه می شود، دیدن کاستی های مستضعفان و بی تفاوتی موجب قساوت قلب می شود و یکی از رسالت های ما تجلیل از رنسانس قلوب است. آخرین بار قلب جوانان ما مورد حمله قرار خواهند گرفت.
وی افزود: مردم از اهل بیت فاصله نگیرند. به خط مقدم اهل بیت رفتند و جان خود را فدا کردند. جنگ پیشرفته.
پناهیان یادآور شد: ارتباط با دانشگاه و فنی شدن فعالیت های جهادی را به فال نیک می گیریم. اسلام و انقلاب اسلام شروع شد و الان باید فعالیت جهادی را با علم پیوند داد تا مشکلات مردم حل شود و اعتلای یابد. روش پیام بگذارید

بیشتر بخوانید:


ارز در

با دوستانتان به اشتراک بگذارید: