تشریح فرایند انتخاب گزینه‌های نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری آوای البرز استان سمنان ،عموزاده با تشریح مراحل انتخابی ابلاغی از شورای مرکز در چهار گام آن را اینگونه عنوان نمود:

»در گام اول کارگروه انتخابات شهرستان‌ها ضمن دعوت از تمام داوطلبینی که در سامانه شورای ائتلاف ثبت نام کردند مصاحبه نموده و پنج‌نفر از داوطلبین برتر را به مجمع حوزه انتخابی معرفی نمودند. اسامی منتخبین گام اول در حوزه های انتخاباتی استان به شرح ذیل می‌باشد:

_آقایان محسن دارابیان، علی ملا کاظمی، علی اکبر علیزاده، مجتبی ایمانیان و محمد بناییان سفید در مجمع حوزه انتخابیه دامغان
_ آقایان علی همتی، اسماعیل شیرعلی، بهزاد بهرامی نسب و سید محمد شاهمیری و عباس گلرو (نماینده مستقر بدون مصاحبه گام اول) و خانم نعیمه ذوالفقاری در حوزه انتخابیه سمنان، مهدی شهر و سرخه
_آقایان علیرضا معینیان، رضا عابدینی و محمد حسن حسین زاده در مجمع حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان

»در گام دوم طی برگزاری مجمع عمومی نخبگان انقلابی حوزه انتخابیه افراد ذیل برگزیده شدند:
_در حوزه انتخابیه دامغان آقایان محسن دارابیان با۶۲ رای، علی ملا کاظمی ۵۸رای و علی اکبر علیزاده ۴۷ به مجمع استانی راه یافتند .
_در مجمع حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان آقایان علیرضا معینیان ۳۷۲رای، رضا عابدینی ۱۰۸رای و محمد حسن حسین‌زاده ۱۰۲رای به مجمع استانی راه یافتند.
_در حوزه انتخابیه سمنان مهدی شهر و سرخه آقای عباس گلرو ۲۱۵رای، خانم نعیمه ذوالفقاری۱۱۲رای و اسماعیل شیرعلی ۴۰رای به مجمع استانی راه یافتند.

»در گام سوم با برگزاری مجمع استانی با حضور مسئولان احزاب و اعضای شورای ائتلاف استان و برگزیدگان شهرستانی مطابق با دستورالعمل ابلاغی پس از ارائه برنامه توسط نامزدهای محترم، طی برگزاری انتخابات، آراء به شرح ذیل به دست آمد:
_ در حوزه انتخابیه دامغان آقای محسن دارابیان ۱۵رای، آقای علی ملا کاظمی ۸رای و علی اکبر علیزاده ۳رای را کسب کردند.
_در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان آقای علیرضا معینیان ۱۷ رای و رضا عابدینی ۱۳ رای کسب کردند.
_در حوزه انتخابیه سمنان،مهدی شهر و سرخه آقای عباس گلرو ۲۱رای، خانم نعیمه ذوالفقاری ۱۲رای و اسماعیل شیرعلی ۲رای کسب کردند.
*لازم به ذکر است در این مرحله (گام سوم) هیچ کدام از کاندیداهای محترم حوزه‌های انتخابیه نصاب دو سوم آرا را کسب نکرده و برای اجرای گام چهارم به شورای ائتلاف مرکز معرفی شدند.

»در گام چهارم پس از اعلام نتایج مجمع استانی به شورای مرکزی، با توجه به عدم حصول حدنصاب توسط نامزدهای محترم، شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب ضمن بررسی فرایندهای گذشته و با لحاظ نمودن سوابق و توانمندی نامزدهای محترم و اخذ نظر کارگروه نظارت، نسبت به معرفی نامزد نهایی حوزه‌های انتخابیه اقدام نمود که نتایج آن به شرح ذیل اعلام می‌گردد.
– حوزه انتخابیه دامغان؛ آقای محسن دارابیان
– حوزه انتخابیه گرمسار آقای علیرضا معینیان
– حوزه انتخابیه سمنان،مهدی شهر و سرخه خانم نعیمه ذوالفقاری

عموزاده ضمن قدردانی از حضورتمامی نیروهای انقلابی و دلسوز شهرستانهای استان در انجام فرایندها و فعالیت‌های جمعی، از زحمات اعضای شورای ائتلاف استان و شهرستانها در برگزاری مجامع قدردانی نمود.

رئیس شورای ائتلاف استان سمنان ضمن تاکید بر اتحاد و انسجام همه جریانها و تشکل‌های انقلابی در ایام انتخابات و تلاش همه دلسوزان و اعضای شورای ائتلاف برای افزایش مشارکت و حضور حداکثری مردم، با اشاره به تاکیدات حجت الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده محترم ولی فقیه در استان مبنی بر رعایت اخلاق در فضای انتخابات، از همه احزاب و تشکل‌های سیاسی انقلابی و همچنین اعضای شورای ائتلاف استان، خواستار رعایت اخلاق اسلامی وحرفه ای در فضای رسانه ای و انتخابات شده و با اشاره به دغدغه بعضی از اعضا و تشکل‌ها در طی فرایند چهارم در حوزه سمنان، اظهار داشت: تصمیم نهایی فرآیند در مرکز اتخاد شده و استان نقشی در آن نداشته است ولیکن به دلیل پرسش برخی از دلسوزان و در جهت شفاف سازی، شورای استان با انجام مکاتبات و پیگیری خواستار پاسخ به دلایل انتخاب گزینه نهایی شدند که پس از حصول نتیجه، مراتب به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

مرتضی عموزاده در پایان تاکید کرد: کلیه تصمیمات،مصوبات و موضع گیری های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان مطابق قانون توسط ریاست شورا و از مبادی رسمی به اطلاع مردم فهیم استان خواهد رسید و هرگونه موضع گیری تحت هر عنوان بنام شورای ائتلاف فاقد وجاهت قانونی میباشد.

۴۶