تشریح روند تأمین سوخت زمستانی ازسوی وزیر نفت/ زمستان امسال بدون قطعی گاز بخش خانگی گذشت

وزیر نفت با تشریح اقدامات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت وزارت نفت برای تامین سوخت زمستانی، گفت: خوشبختانه با تلاش همکارانم در صنعت نفت، زمستان امسال را بدون گاز سپری کردیم. کاهش در بخش داخلی».

به گزارش آوای البرز، جواد اوجی امروز در تشریح روند تامین سوخت زمستانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه طبق بررسی های وزارت نفت در ابتدای دولت سیزدهم، ذخیره سازی سوخت مایع در نیروگاه ها و صنایع بین 25 تا 30 بوده است. درصد کاهش نسبت به سال گذشته پیش بینی می شود تا متر مکعب باشد.

وی افزود: در این شرایط وزارت نفت اقدامات کوتاه مدت برای غلبه بر فصل سرمای 1400، میان مدت و بلندمدت برای رفع مشکل کسری گاز و محدود کردن توان نیروگاه های آینده انجام داده است. در دستور کار است.”

حداکثر تولید از پارس جنوبی

وزیر نفت در خصوص اقدامات کوتاه‌مدت گفت: مهم‌ترین اقدام، بازسازی پالایشگاه، خطوط انتقال و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز است تا بتوانیم میادین و میادین گازی ترکیبی را برای حداکثر تولید گاز آزاد آماده کنیم. در فصل سرد.” از میدان ها به ویژه در میدان مشترک پارس جنوبی به 705 میلیون مترمکعب در روز رسید.

اوجی افزایش قیمت تانکرهای سوخت کامیون های حامل سوخت را اقدامی دیگر برشمرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ابتدای اقدام دولت به این امر اذعان شد و برای تانکرهای سوخت نیروگاهی انگیزه مضاعف ایجاد شد.

افزایش ذخیره سوخت مایع

وی با اشاره به شناخت چالش ها و مشکلات نیروگاه ها و صنایع در نقاط مختلف کشور در سال گذشته، افزود: در چند ماه اول توانستیم 1.5 میلیارد لیتر سوخت مایع بیشتر برای نیروگاه ها و صنایع ذخیره کنیم. “

وزیر نفت به عنوان یکی از اقدامات انجام شده برای افزایش تعرفه مشترکان بالارده گفت: پس از سال 94 افزایش قیمت برای مشترکان بالارده اعمال نشد و در این دولت قیمت گاز برای گران تمام شد. مشتركان با احتساب مشتركان با افزايش 25 درصدي 50 درصد مصرف گاز را تشكيل مي دهند و در ماه هاي سرد ​​سال فعاليت به 25 تا 30 ميليون مترمكعب كاهش يافته است.

امسال بدون قطع گاز برای بخش داخلی سپری شد

اوجی عملیات سوآپ گاز ترکمنستان، ایران و آذربایجان از 19 دی ماه را یکی از اقدامات کوتاه مدت عنوان کرد و در اوج سرما، زمستان امسال را بدون قطع گاز به محدوده خانگی پشت سر گذاشتیم.

وی با اشاره به محدودیت‌های گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها گفت: قبل از این محدودیت‌ها، به محض افزایش مصرف گاز به ویژه در بخش خانگی و تجاری، تامین سوخت مایع صنایع و نیروگاه‌های بزرگ در نظر گرفته شده بود. نکرد و قیمت سوخت مایع را به عنوان قیمت سوخت گازی محاسبه کرد.

معامله 4.5 میلیارد دلاری

وزیر نفت با اشاره به امضای قرارداد 4.5 میلیارد دلاری با پیمانکاران و سازندگان داخلی و خارجی، برنامه‌های وزارت نفت در سال‌های آتی را برای توسعه میادین مستقل گازی در این مدت و افزایش برداشت از گاز ترکیبی تشریح کرد. زمینه ها: حفظ تولید گاز و افزایش تولید گاز 140 در سال.

اوجی اعلام کرده که سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز را آغاز کرده و در این مدت کوتاه قراردادهای خوبی امضا کرده است.

وی گفت: امسال به دلیل همه محدودیت ها روزانه 10 میلیون مترمکعب گاز بیشتر از پارسال به نیروگاه ها تحویل داده شده است. در حال حاضر هیچ محدودیتی برای گاز رسانی به صنایع و نیروگاه ها نداریم.

وزیر نفت در پایان افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که در سال‌های آینده می‌بینیم، امیدواریم در سال‌های آینده در فصل سرما گاز مورد نیاز صنایع بزرگ و پتروشیمی‌ها را به طور کامل تامین کنیم تا در فصل زمستان این مشکلات را نداشته باشیم. .

انتهای پیام/