تردد ۷۹۰ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی از ابتدای سال جاری

تردد ۷۹۰ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی از ابتدای سال جاری

به گزارش خبرگزاری آوای البرز از آذربایجان‌غربی، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در رابطه با تردد مسافر از پایانه‌های مرزی استان گفت: میزان تردد در ۲ ماهه گذشته از سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۰,۶۲ درصدی داشته است.

وی با اشاره به تداوم افزایش امکانات در پایانه‌های مرزی استان جهت تسهیل و تسریع تردد مسافرین گفت: تردد مسافر در پایانه‌های مرزی استان به صورت روان در حال انجام است و به تفکیک در این مدت، ۵۷۴ هزار و ۸۷۶ مسافر ایرانی و بیش از ۲۱۳ هزار مسافر خارجی ورود و خروج خود را ثبت کرده اند.

دست نشان با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه امسال ، ۳۶۳ هزار ۹۹۳ مسافر از پایانه‌های مرزی استان تردد کردند، اظهار کرد: پایانه مرزی بازرگان با بیش از ۲۴۴ هزار ورود و خروج مسافر رتبه اول تردد را در بین ۶ پایانه مرزی استان دارد و بعد از ان نیز پایانه مرزی رازی با ۲۲۸ هزار و ۷۶۴ مسافر و پایانه مرزی سرو با بیش از ۱۶۳ هزار تردد در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در سال جاری درمجموع ۲۲۸۶ دستگاه ناوگان مسافری اقدام به جابجایی مسافر از پایانه‌های مرزی استان کردند که از این میزان ۱۱۵۵ دستگاه به کشور وارد و ۱۱۳۱ دستگاه نیز از کشور خارج شدند.

۴۶