تحلیل نظریه وزیر جهاد کشاورزی توسط سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی

به گزارش خبر ، یک خبرگزاری آنلاین به نقل از ژورنال کشاورزی و مواد غذایی ، با توجه به نقش مهم و اساسی سیاست های اقتصادی در رشد و توسعه بخش کشاورزی ، این کشور از تولید داخلی برای کاهش وابستگی و تقویت امنیت غذایی حمایت می کند. برای بهبود فضای کسب و کار و توجه ویژه به اجرای برنامه های تأمین مالی دفاع ، نیاز فوری وجود دارد. تقویت و تثبیت کشاورزی و صرفه جویی در منابع آب و خاک.

با توجه به فرضیه وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه رشد و توسعه اقتصادی از کشاورزی عبور می کند ، این تحلیل از نظر شرایط آب و هوایی و توان اکولوژیکی به ویژه در جهان ایران و موقعیت ژئوپلیتیکی جهان کاملاً صادق است. در مقایسه با مناطق دیگر.

دکتر گر در ابتدای صحبت های خود در مورد تغییر نرخ ارز ، دکتر گر. شازری اظهار داشت: “تغییر نرخ ارز و تأثیرات کلان اقتصادی و عدم حمایت کامل از تولیدکننده (قیمت و توزیع ورودی تولید) منجر به تغییر قیمت های نسبی و تغییر در شیوه های کشاورزی خواهد شد.”

برای دستیابی به برنامه عملیاتی پیشنهادی یک ساله ، تغییرات قیمت نسبی مورد نیاز است تا پشتیبانی قیمت مطلوب را برای این محصولات ، اعتبار کم هزینه و یارانه محصولات استراتژیک و اساسی ارائه دهند.

این بخش توانایی تقویت تولید برخی کالاهای اساسی مانند دانه های روغنی و افزایش تولید محصولات پروتئینی مانند شیر ، لبنیات ، گوشت قرمز و سفید را دارد و زمینه های لازم را برای جایگزینی کالاهای وارداتی فراهم می کند. تهیه الزامات لازم و پشتیبانی همه جانبه از قیمت ، اعتبار کم ، یارانه ، پشتیبانی و لجستیک بسیار مهم است.

شاهرخ خان درخواستها و موضوعات مهم مربوط به تسهیلات را به ترتیب زیر ذکر کرد:

1- 10٪ منابع بخش كشاورزي بايد از منابع صندوق توسعه ملي طبق قانون 2 (2) اجرا شود.

2- افزایش سهم بخش کشاورزی در اعتبارات قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری از 45٪ به 60٪.

3- بانکهای غیر تخصصی موظفند 15٪ از منابع خود را در بخش کشاورزی (طبق بند (د) موضوع ماده 33 قانون برنامه ششم) به بخش کشاورزی کمک کنند.

4- تعیین نقش بخش کشاورزی در تسهیلات جهت کاهش خسارت به مبتلایان به بیماری عروق کرونا.

وی در ادامه گفت: به منظور ارتقاء ظرفیت بانک کشاورزی برای فراهم کردن تسهیلات به بخش ضعیف ترین بخش کشاورزی ، سه توصیه زیر حائز اهمیت است زیرا بانک های غیر متخصص تعهد قانونی برای تخصیص 15٪ از منابع به بخش کشاورزی را عملی نکرده اند.

1- برای افزایش توانایی خود در تسهیل در بخش کشاورزی ، میزان ذخیره و یا سپرده قانونی بانک کشاورزی با بانک مرکزی را از 10٪ به 3٪ کاهش دهید.

2- تخفیف بانک كشاورزی در رابطه با بازپرداخت وام ازدواج ارزان

3- از پرداخت مالیات بانك كشاورزی خودداری كنید

اولویت های برنامه ها و سیاست های مقابله با بحران و کاهش خطر جهاد در سال 1399 توسط وزارت زراعت توسط مسئولان مشخص شد:

1- در کابینت هومبلی (نامه جهاد از وزیر بهداشت جناب وزیر بهداشت به وزیر امور خارجه هومن 31/3/99 نامه 7046/020 ، وزیر امور خارجه هومبل ، تسریع در طراحی و تصویب پیشنهاد زیر برای توسعه بیمه جامع اساسی محصولات کشاورزی در برابر بلایای طبیعی و افزایش بهره وری از 32 (بهره وری) یادداشت زیر ماده 19 قانون مدیریت تصریح می کند که وزارت جهاد ، وزارت کشاورزی و وزارت صنعت ، معدن و تجارت وظیفه تعیین قیمت تضمینی و کسر همان مبلغ را از همان کالای مورد نظر برای خرید دارند. ضمانت نامه ضمانت به عنوان سهم کشاورز در صندوق بیمه کشاورزی (بیمه بلایا) است. این صندوق موظف است کلیه مناطق یک محصول را در طول سال زراعی پوشش دهد.

پیشنهادهای اجرایی این مصوبه در مجمع عمومی صندوق بیمه کشاورزی کشاورزی تصویب و توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ می شود.

2- نیاز به اعتبار به موقع و 100٪ اعتبار برای برنامه های مؤثر و برنامه های پیشگیری برای حمایت ، اولویت بندی و اجرای جامع برنامه ها و برنامه ها برای کاهش یا کاهش مخاطرات خطرناک در کشاورزی:

طغیان: برنامه های مدیریت آبخیزداری و منابع طبیعی.

سرمازدگی: برنامه های معاون وزیر باغبانی و کشاورزی.

خشکسالی: پروژه های آب و خاک.

آفات سبزیجات: برنامه های سازمان ملی حمایت از گیاهان.

دام ، طیور و بیماریهای ناشی از آب: برنامه های سازمان دامپزشکی.

3- اجرای ماده 14 بند (ج) و قسمت (1) قانون مدیریت بحران کشور ، ایجاد مرکز نظارت و هشدار همه گیر بیماری آفات ، بیماری های گیاهی ، انسان ، حیوانات و بیماری های حیوانات مشترک و اجرای طرح مدیریت پیشگیری از آتش سوزی و دامنه جنگل. . .

4- بهبود دانش و مهارت کشاورزان در مدیریت ریسک و ریسک بحران در بخش کشاورزی.

5- مرکز اخطار ریسک آب و هوا (سرما ، امواج گرم ، تگرگ ، طوفان ، صاعقه ، طوفان و غیره) ، شبکه نظارت بر سیل را در سراسر کشور ایجاد کرده و ایستگاه های نظارت و هشدار خشکسالی را تقویت می کند.

6- تسریع در تخصیص اعتبار برای سیل 98 (موضوع ؛ نامه شماره 7041/020 وزیر جهاد کشاورزی وزیر مورخ 31/3/99 ، نایب رئیس جمهور هومبل و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور).

7- سازماندهی یک سیستم ارزیابی خسارت در چارچوب استراتژی ملی مدیریت بحران.

2323