تجهیزات لازم برای احداث استخر + معرفی بهترین فروشگاه تجهیزات استخر

خرید تجهیزات لازم برای ساخت استخر

ممکن است شما با تجهیزات و لوازم استخر آشنایی نداشته باشید، اما کاملاً بدیهی است که بسیاری از افرادی که کار ساخت استخر را دارند، آشنایی کاملی با تجهیزات و لوازم استخر ندارند. در واقع در ساخت استخر از تجهیزات مختلفی برای حفظ گرمایش استخر و سالم و بهداشتی بودن آب استخر استفاده می شود، در عین حال از تجهیزات مختلفی برای فعالیت های آبی استفاده می شود. اما یک نکته بسیار مهم که باید در نظر داشته باشید این است که برای خرید تجهیزات استخر باید طول، عرض و عمق استخر را در نظر بگیرید و با توجه به این معیارها تجهیزات لازم را خریداری کنید.

تجهیزات استخر

کاربردهای تجهیزات استخر

توجه داشته باشید که وسایل مورد نیاز برای ساخت استخر کاربردهای مختلفی دارند، به عنوان مثال برخی از این وسایل برای تمیز کردن آب و استخر و برخی دیگر برای گرم کردن و خنک کردن آب استفاده می شود. همچنین بسیاری از وسایل استخر جزو وسایل ضروری محسوب نمی شوند و فقط برای افرادی مناسب است که برای تفریح ​​به استخر می روند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که وسایل مورد نیاز آب گرم و آب سرد متفاوت است و برای ساخت استخر در حیاط ویلا به همه وسایل نیاز ندارید. همچنین از دستگاه های متعددی برای رساندن آب به استخر استفاده می شود. برای خرید تجهیزات استخر روی این لینک کلیک کنید. در ادامه انواع وسایل مورد نیاز برای ساخت استخر را نام برده و توضیح می دهیم.

پمپ شن و ماسه و فیلتر

امروزه از وسایل مختلفی برای تامین آب استخرها استفاده می شود که یکی از آنها پمپ آب است. در واقع یکی از مهم ترین لوازم جانبی استخر، پمپ است که در تمامی استخرها وجود دارد و وظیفه آن انتقال آب به استخر است. به غیر از این دستگاه های آبرسانی از سایر دستگاه های مرتبط نیز استفاده می شود. در واقع آب توسط پمپ به داخل لوله ها کشیده می شود، آب استخر توسط فیلترهای تعبیه شده در این لوله ها تصفیه شده و به استخر برمی گردد. استفاده از این وسایل برای جلب رضایت شناگران بسیار مهم است. فیلتر شنی یکی دیگر از دستگاه های استخری است که بر اساس قدرت فیلتراسیون انواع مختلفی دارد و می تواند آب استخر را شفاف کند. البته از فیلترهای شنی در استخرهایی با کف رنگ شده استفاده می شود تا آب استخر شفاف شود و نقوش کف استخر دیده شود. برای خرید موتور برق روی این لینک کلیک کنید.

فیلتر کارتریج و سختی آب

فیلتر کارتریج یکی از مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات استخر می باشد و نقش بسیار مهم و حیاتی در عملکرد استخر دارد. در واقع اگر آب استخر به طور مرتب تعویض نشود، آب استخر حاوی ذرات ریز است که با چشم قابل مشاهده است، به همین دلیل باید از فیلتر کارتریجی برای فیلتر کردن ذرات آب و ساخت استخر استفاده کرد. آب تمیز و خالص در واقع یک فیلتر کارتریج در لوله های مکش تعبیه شده است که می تواند ذرات موجود در آب را جذب کند. همانطور که می دانید سختی آب در هر منطقه و شهری متفاوت است. آب با درجه سختی بالا معمولاً برای مصارف عمومی استفاده نمی شود و برای استفاده از این آب باید سختی آن را اندازه بگیرید. امروزه برای به دست آوردن سختی آب استخر از دستگاه سختی گیر آب استفاده می شود تا بتوان سختی آب و آب اضافی را به حد مطلوب و استاندارد رساند و برای استحمام و شنا آماده کرد. البته استفاده از این دستگاه برای دریافت پسماندهای آب و بهبود عملکرد دستگاه های دیگر ضروری است و باید در استخرهایی با سختی آب زیاد یا کم استفاده شود.

مبدل حرارتی

امروزه ساخت استخرهای عمومی و خصوصی برای کسب درآمد و یا استفاده در ویلاهای شخصی افزایش یافته است، بنابراین برای استفاده از استخر باید از تجهیزات استفاده کرد. یکی از این وسایل مبدل حرارتی است. مبدل حرارتی وظیفه کنترل دمای آب استخر از طریق انتقال حرارت را بر عهده دارد و برای گرم کردن آب استخر استفاده می شود. دستگاه مبدل حرارتی دارای دو مدار است که یک مدار برای گرم کردن آب استخر و مدار دیگر برای کنترل حرارت دیگ استفاده می شود. در واقع زمانی که آب استخر سردتر از دمای تنظیم شده باشد مبدل حرارتی شروع به کار می کند.

پمپ تزریق کلر و دستگاه ازن

برای جلوگیری از ورود آلاینده ها به آب باید از فیلتر و پمپ استفاده کرد. اما توجه داشته باشید که استفاده از تجهیزات ذکر شده برای سالم سازی آب استخر کافی نیست و برای ضدعفونی کلی آب استخر باید از تجهیزات دیگری مانند پمپ تزریق کلر استفاده کنید. مطمئناً همه شما با مواد ضدعفونی کننده کلر آشنا هستید و می دانید که از این ماده برای تصفیه آب استفاده می شود. برای جلوگیری از آلوده شدن آب استخر باید از کلر استفاده کرد، برای استفاده از کلر از پمپ تزریق کلر استفاده می شود، بنابراین با تزریق مقادیر زیادی کلر به آب استخر، میکروارگانیسم ها، حشرات آبی و جلبک ها. می توان کف حوض را از بین برد و عوامل بیماری زا را از آب حذف کرد. یکی دیگر از دستگاه های مربوط به ضدعفونی آب استخر، دستگاه اوزون است. البته می توانید به جای پمپ تزریق کلر از دستگاه ازن استفاده کنید زیرا عوارض این دستگاه کمتر از پمپ تزریق کلر است اما هزینه نگهداری آن بسیار بیشتر از دستگاه تزریق کلر است.

صافی، کفگیر، جارو استخر

صافی وسیله بسیار مهمی است که در سمت مکش پمپ ها استفاده می شود. در واقع به آن صافی فیلتر یا موبر می گویند و عملکرد آن شبیه فیلتر است و فلزات، پلاستیک، مو و کثیفی های کوچک را از آب جمع می کند. در اکثر استخرهای متوسط ​​و بزرگ از کفگیر برای کنترل فشار آب استفاده می شود. در واقع کفگیرهایی در ورودی آب استخر نصب می شود که وظیفه آن جمع آوری زباله های پلاستیکی، برگ و مو است. جارو استخر یکی از جالب ترین تجهیزات استخر است که برای حذف جلبک ها، کثیفی ها، زباله ها و سایر آلودگی ها از دیواره و کف استخر استفاده می شود. در واقع جاروی استخر ضد آب بوده و زمانی که استخر پر از آب باشد کار خود را انجام می دهد. مدل اتوماتیک آن به گونه ای ساخته شده که به صورت اتوماتیک کار می کند و مدل دیگر دستی است.

تخته غواصی، دسته محافظ، نردبان

تخت غواصی یکی از قسمت هایی است که در استخرها می تواند اختیاری باشد. در واقع از این وسیله برای تفریح ​​و سرگرمی استفاده می شود و بیشتر توسط شناگران ماهر برای غواصی حرفه ای استفاده می شود. دسته محافظ وسیله رایجی است که برای جلوگیری از غرق شدن افراد در آب های عمیق استفاده می شود. نردبان یکی از تجهیزات ضروری برای استفاده در استخرها است. از این دستگاه برای ورود و خروج آسان به استخر استفاده می شود و ورود و خروج از استخرهای عمیق بدون استفاده از نردبان مشکل است.

هزینه تجهیزات مورد نیاز برای ساخت استخر

در واقع باید از تجهیزات عمومی و جانبی استخر استفاده کرد تا شرایط و امکانات لازم برای شناگران فراهم شود. البته استفاده از این وسایل ضروری و کمکی تنها با در نظر گرفتن هدف از ساخت استخر، شرایط و ابعاد استخر تعیین می شود و وسایل ضروری باید در سطح بالایی برای حفظ جان شناگران تهیه شود. توجه داشته باشید که هزینه ملزومات و ملزومات به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی تواند قیمت ثابت و دقیقی را برای این محصولات نشان دهد و این دستگاه ها بسته به برند، کیفیت، جنس و ابعاد قیمت های متفاوتی دارند. البته در نظر بگیرید که قیمت این دستگاه در بازار دارای نوسان است و نمی توان قیمت دقیق و کامل این دستگاه را برآورد کرد.

برای اطلاع از قیمت پمپ آب روی این لینک کلیک کنید.

تجهیزات استخر

معرفی بهترین فروشگاه تجهیزات استخر

برای ساخت یک حوضچه، به لوازم و تجهیزات نیاز دارید تا حوض خود را راه اندازی کنید. بنابراین خرید تجهیزات استخر بسیار مهم است و باید از بهترین فروشگاه خریداری شود. یکی از مهم ترین ویژگی های فروشگاه لوازم استخر، تنوع زیاد تجهیزات استخر است. امروزه تجهیزات استخر در برندها و انواع مختلفی تولید می شود که انتخاب آن را به یک کار پیچیده تبدیل می کند. فروشگاه لوازم استخر باید اصالت و کیفیت تجهیزات مورد نیاز را تضمین کند تا خریدار بتواند به راحتی محصول مورد نظر را خریداری کند. باید اطلاعات کامل و جامعی در مورد قیمت، ویژگی ها و مشخصات تجهیزات استخر ارائه کند تا خریداران بتوانند با توجه به اندازه و نیاز استخر، این تجهیزات را خریداری کنند. سایت مکانیکال خورشیدی یکی از بهترین فروشگاه های تجهیزات استخر است که این تجهیزات را با کیفیت خوب و قیمت مناسب ارائه می کند.

برچسب ها: استخر، مسکن، پمپ، آب